  • 11. Data: 2010-02-09 18:38:33
    Temat: Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:421d59fc-8648-4a65-a5b3-d84e0452750f@a32g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 9 Lut, 18:23, "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
    > Nie napisałeś do czego ten acad jest wykorzystywany - 2D czy duuużo
    > więcej?

    >Praktycznie tylko 2D, rysunki budowlane, czasem jakieś elektryczne,
    >fakt często te rysunki są cholernie szczegółowe i ciągną się na
    >ploterze A0, ale tylko kreski 2D nic więcej.

    No to raczej na wydajność współczesnej karty video nie musisz zwracać
    szczególnej uwagi...
    Co prawda nie używam acada a intellicada (tani zamiennik) i stara obecnie
    ATI 2400 mi wystarcza (schematy elektryczne)

    --
    marfi

  • 12. Data: 2010-02-09 18:54:24
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Wydaje mi się że nawet 2 dyski tego typu będą bardziej ciche,
    > przynajmniej na papierze tak wygląda, chwalą się że 24 dB mają. A 3,5"
    > 7200 raczej cichy nie będzie.

    Akurat Raid0 dziś to dobry pomysł bo dyski są tanie i ciche.
    Od paru dni smigam na takim czymś i poczułem spory skok prędkości w
    porównaniu do poprzedniego, jednego dysku SATA2.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2010-02-09 19:06:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Lisciasty pisze:
    > A z cichych zasilaczy co jeszcze jest godne kupienia?

    Raczej Ci nie pomogę, nie mam rozeznania. I nie zrozum mnie
    źle: ten mój BeQuiet jest cichy -- po prostu nie jest bez-
    głośny i w cichym pomieszczeniu troszkę szumu słychać :)

    > Wydaje mi się że nawet 2 dyski tego typu będą bardziej ciche,
    > przynajmniej na papierze tak wygląda, chwalą się że 24 dB mają. A 3,5"
    > 7200 raczej cichy nie będzie.

    Będzie. Ja kupuję dyski Samsunga i są cichutkie. Może będzie
    minimalnie głośniejszy od tych dwóch 2.5", ale będzie też
    według mnie szybszy -- nawet w pojedynkę.

    > A co do utraty danych to i tak backup jest robiony, teraz teściu
    > pracuje na takich rzęchach że boję się tupnąć koło kompa ;)

    Ale RAID 0 nie ma sensu, jeżeli nie obrabia się dużych plików
    w sposób sekwencyjny. A AutoCAD raczej ma małej/średniej wiel-
    kości pliki. Do Internetu czy pisania tekstów RAID 0 to już
    w ogóle widzimisię, a nie narzędzie.

    > A one są faktycznie na tyle lepsze że opłaca się wydać tę stówę czy
    > dwie więcej?

    Poszukaj testów pod AutoCADem. Akurat na pamięć podręczną
    może być czuły -- ale głowy nie daję.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2010-02-09 19:09:34
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Ja mam uraz do kart ze zintegrowaną
    > grafą ale ten uraz powstał z 10 lat temu, teraz pewnie już są lepszej
    > jakości :> Jak masz jakiś model na uwadze do pisz.

    Nie ma podstaw dziś do narzekań. Ja robię głównie "w grafice" 2d na
    zintegrowanej w płycie gł. karcie Radeon 3200.
    Jest tanio, cicho i wystarczająco szybko :-)
    Sygnał i tak jest via DVI

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2010-02-09 23:25:08
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.09 14:16, Lisciasty pisze:

    > - obudowa
    > Antec P183, 589 zł
    > Boli mnie ta cena, ale jestem raczej zdecydowany. Mam dosyć

    W przedziale 200-400 jest też dużo fajnych i porządnych obudów.
    Tyle płacić za obudowę bez zasilacza to przegięcie.

    > badziewnych, brzęczących złomów z którymi użeram się już ponad 16 lat,
    > chcę zmontować coś porządnego nawet jak nie będę tego użytkował :]

    Przerabiałem to, taka obudowa to fajny gadżet, o którym się zapomina po
    zmontowaniu komputera.
    Szkoda kasy.

    > - zasilacz
    > BeQuiet L7-300W, 149 zł
    > Cichy, wydaje się porządny, niedrogi. Chciałbym wsadzić tam coś

    Jego cena razi przy cenie obudowy.
    Choć pewnie nada się idealnie.

    > - procek
    > Athlon x2 240e AM3, 215 zł
    > Cena, niski pobór mocy (45W), nic więcej mi do głowy nie przychodzi,
    > nie wiem za bardzo co tu można zmienić.

    AMD Phenom II Quad-Core 905e
    róznicę w cenie pokryć dzięki tańszej obudowie :)

    > - chłodzenie procka
    > Arctic Cooling Alpine 64 Pro, 35 zł
    > Na taki procek nie trzeba chyba nic bardziej ekstrawaganckiego.

    Na taki procek (Athlon) wystarczy wiatraczek dołączony przez producenta.

    > - płyta główna
    > Gigabyte GA-MA770T-UD3, 289 zł
    > Dlaczego ta? Ze wszystkich płyt które w życiu przerobiłem nie zepsuł
    > się tylko gigabyte, może dlatego :>
    > Nie ma wiatraków na chipsetach, tylko radiatory, to też plus.

    Większość płyt nie ma wiatraczków.
    W okolicach 300 zł masz wiele płyt Gigabyte dla AMD.
    Lepiej kup taką z chipsetem 785G, zaoszczędzisz na karcie graficznej
    (dołożysz do lepszego cpu).

    > - pamięć
    > geil ddr3 3x2GB, 555 zł
    > Rozczarowany jestem cenami pamięci, podrożało coś ostatnio?

    Podrożały.
    Tyle ramu, a procesor chcesz bez cache'u L3, i to przy DDR3 ?

    > - grafika
    > ASUS HD4350 Silent, 119 zł
    > Tanie, ciche (duży radiator bez wiatraka). Kiedyś myślałem o
    > dedykowanej karcie z chipsetem do grafiki 2D, ale ceny zaczynające się
    > od 5 tysiaków spowodowały u mnie nagły atak śmiechu :>

    Do 2D - zbędne. Płyta z 785G wystarczy.

    > - dysk twardy
    > 2x WD1600BEVT 160GB 2,5", 300 zł
    > Ciche, mało prądu jedzą, wymyśliłem je połączyć w raid0.

    Po to by zaoszczędzić kilka wat ? Po ilu latach to się zwróci ?
    Lepiej szybkie 3.5. Dyski WDC do tego są ciche.
    Drugi dysk też się przyda - ale do backupu. Bo planowałeś jakiś backup
    przy raid0 ?

    > Cuzamen do kupy 2666 zł, trochę sporo wyszło jak na komputer z niezbyt
    > wysokiej półki, ale tyle jesteśmy w stanie wydać, jest jeszcze
    > ewentualny margines do 3 tysięcy.

    Monitor już masz ?

    --
    Mar

  • 16. Data: 2010-02-10 06:34:36
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Tue, 9 Feb 2010 19:54:24 +0100, Quent wrote:

> [...]
    > Od paru dni smigam na takim czymś i poczułem spory skok prędkości w
    > porównaniu do poprzedniego, jednego dysku SATA2.

    Ale po co RAID0 do Cada? Poza zwiększeniem szansy na zadziałanie prawa
    Moore'a nie widzę tutaj żadnego sensu.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Gdzie kucharek sześć, tam garnizonowy punkt żywienia!

  • 17. Data: 2010-02-10 07:11:35
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 09-02-2010 o 18:20:47 Lisciasty <l...@g...com>
    napisał(a):

    > Popieprzyło mi się, patrzyłem na 320 GB. Te są 50 zł droższe na
    > sztuce.
    > Tylko jednak hałas, między 24dB a 28 sB różnica jest spora :/
    >
    > Pzdr.
    > L.

    No aż sprawdziłem na stronach Western Digital:

    seria Blue: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=
    513
    idle: 24 dB
    seek 0: 26 dB

    seria Black: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=
    479
    idle: 22 dB
    seek 0: 25 dB

    A więc nie dość, że szybsze, to i cichsze.

    A cena? Np. w Agito Black są o całe 14 zł na sztuce droższe...

    Ale tak jak inni sugerują - dałbym jeden porządny 3,5" z cache 32 MB.

    No i dodał nagrywarkę DVD na backupy - bo coś nie dostrzegłem jej w Twojej
    konfiguracji.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 18. Data: 2010-02-10 07:44:17
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ale po co RAID0 do Cada? Poza zwiększeniem szansy na zadziałanie prawa
    > Moore'a nie widzę tutaj żadnego sensu.

    Byle jaka płyta główna bez problemu obsłuzy Raid 0.
    2 szybkie dyski dostaniesz za 300 zl.
    A więc - czemu nie? ;-)
    Ja tak zrobiłem i widzę, że cały system śmiga mi o wiele szybciej. Wszystko
    uruchamia mi się szybciej...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2010-02-10 07:48:12
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 10 Lut, 00:25, MAR <m...@s...org> wrote:
    > W przedziale 200-400 jest też dużo fajnych i porządnych obudów.
    > Tyle płacić za obudowę bez zasilacza to przegięcie.

    Z tych które macałem w tej cenie nic mi się nie podobało, chyba że
    masz jakiś konkretny model na myśli?
    Narobili tego teraz dziesiątki odmian i człowiek głupieje.

    > Przerabiałem to, taka obudowa to fajny gadżet, o którym się zapomina po
    > zmontowaniu komputera.
    > Szkoda kasy.

    Mi generalnie chodzi o coś trwałego na lata, stabilnego i cichego, nie
    musi być bajeranckie bo i tak będzie stało pod biurkiem.

    > Jego cena razi przy cenie obudowy.
    > Choć pewnie nada się idealnie.

    Wiem że cena przy obudowie może razić, ale nie znalazłem sensu poza
    osobistym zadowoleniem z macania czegoś fajnego w kupowaniu zasilacza
    za np. 300-400 zł do tej akurat konfiguracji.

    > AMD Phenom II Quad-Core 905e
    > róznicę w cenie pokryć dzięki tańszej obudowie :)

    A czy Phenom dwurdzeniowy będzie w takim zastosowaniu dużo gorszy?
    Było nie było połowę tańszy :]

    > Na taki procek (Athlon) wystarczy wiatraczek dołączony przez producenta.

    Tak myślałem żeby zostawić i puścić go na 5V, ale zobaczymy jak z
    hałasem.
    35 zł przy tej całości specjalnej różnicy nie robi :>

    > Podrożały.
    > Tyle ramu, a procesor chcesz bez cache'u L3, i to przy DDR3 ?

    Jak pisałem, ostatniego kompa składałem 5 lat temu, wtedy takich cudów
    nie było :>

    > Po to by zaoszczędzić kilka wat ? Po ilu latach to się zwróci ?
    > Lepiej szybkie 3.5. Dyski WDC do tego są ciche.
    > Drugi dysk też się przyda - ale do backupu. Bo planowałeś jakiś backup
    > przy raid0 ?

    Backupy sobie teściu robi na płyty i gwizdek, przy tej ilości danych
    które produkuje jest to wystarczające w 100%.

    Reasumując po poradach Twoich i przedpisców, wywalam grafikę, dobieram
    płytę z grafą, wrzucam jeden porządny dysk 3,5", dumam nad innym
    prockiem, ewentualnie obudową...

    > Monitor już masz ?

    Monitor jest.

    Pzdr.
    L.

  • 20. Data: 2010-02-10 08:02:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    quent pisze:
    > A więc - czemu nie? ;-)

    Bo niewiele to daje w sensie wydajności w *typowych* zasto-
    sowaniach, a wprowadza *poważne* ryzyko utraty danych nie
    tylko przy problemach z dyskiem (awaria), ale też przy nie-
    których aktualizacjach BIOSu czy przypadkowych modyfikacjach
    zawartości pojedynczego dysku macierzy?

    > Ja tak zrobiłem i widzę, że cały system śmiga mi o wiele szybciej.
    > Wszystko uruchamia mi się szybciej...

    O kilkanaście procent. A bezpieczeństwo spadło o połowę.
    Lepiej kupić jeden szybszy dysk, a drugi wolny przeznaczyć
    na kopie zapasowe.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |