  • 1. Data: 2010-02-09 13:16:42
    Temat: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    Ostatnie moje blaszaki składałem z 5 lat temu i wypadłem z obiegu,
    toteż chciałbym zasięgnąć porady i upewnić się
    czy nie błądzę :]

    Celem jest zmontowanie teściowi komputera przeznaczonego w 90% do
    dłubania w autocadzie, reszta to trochę poczty, www, jakaś drobna
    pisanina.

    Poniżej zamieszczę to co mam aktualnie wybrane z cenami i komentarzem,
    jeżeli ktoś widzi jakąś ewidentną bzdurę lub sądzi, że można by dać
    coś innego, proszę o parę słów.

    - obudowa
    Antec P183, 589 zł
    Boli mnie ta cena, ale jestem raczej zdecydowany. Mam dosyć
    badziewnych, brzęczących złomów z którymi użeram się już ponad 16 lat,
    chcę zmontować coś porządnego nawet jak nie będę tego użytkował :]

    - zasilacz
    BeQuiet L7-300W, 149 zł
    Cichy, wydaje się porządny, niedrogi. Chciałbym wsadzić tam coś
    bardziej wypasionego za 2-3 krotnie większą cenę, ale chyba
    przeznaczenie kompa nie wymaga takiego bajeru, choć kusi mnie :>

    - procek
    Athlon x2 240e AM3, 215 zł
    Cena, niski pobór mocy (45W), nic więcej mi do głowy nie przychodzi,
    nie wiem za bardzo co tu można zmienić.

    - chłodzenie procka
    Arctic Cooling Alpine 64 Pro, 35 zł
    Na taki procek nie trzeba chyba nic bardziej ekstrawaganckiego.

    - płyta główna
    Gigabyte GA-MA770T-UD3, 289 zł
    Dlaczego ta? Ze wszystkich płyt które w życiu przerobiłem nie zepsuł
    się tylko gigabyte, może dlatego :>
    Nie ma wiatraków na chipsetach, tylko radiatory, to też plus.

    - pamięć
    geil ddr3 3x2GB, 555 zł
    Rozczarowany jestem cenami pamięci, podrożało coś ostatnio?

    - grafika
    ASUS HD4350 Silent, 119 zł
    Tanie, ciche (duży radiator bez wiatraka). Kiedyś myślałem o
    dedykowanej karcie z chipsetem do grafiki 2D, ale ceny zaczynające się
    od 5 tysiaków spowodowały u mnie nagły atak śmiechu :>

    - dysk twardy
    2x WD1600BEVT 160GB 2,5", 300 zł
    Ciche, mało prądu jedzą, wymyśliłem je połączyć w raid0. Do tego 2x
    szyny montażowe, 40 zł

    - system
    winda 7 64, 375 zł

    Cuzamen do kupy 2666 zł, trochę sporo wyszło jak na komputer z niezbyt
    wysokiej półki, ale tyle jesteśmy w stanie wydać, jest jeszcze
    ewentualny margines do 3 tysięcy.

    Pzdr.
    L.

  • 3. Data: 2010-02-09 13:45:15
    Temat: Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Lisciasty pisze:
    > - zasilacz
    > BeQuiet L7-300W, 149 zł
    > Cichy, wydaje się porządny, niedrogi. Chciałbym wsadzić tam coś

    Ja mam dwie sztuki BeQuiet StraightPower 400 W, niesamowicie
    ciche nie są ;) ale absolutnie bezproblemowe i wysokiej ja-
    kości. Nie zawiodłem się na tej firmie.

    > bardziej wypasionego za 2-3 krotnie większą cenę, ale chyba
    > przeznaczenie kompa nie wymaga takiego bajeru, choć kusi mnie :>

    Dokładnie, to prosty zestaw, ten zasilacz powinien być abso-
    lutnie wystarczający.

    > Gigabyte GA-MA770T-UD3, 289 zł
    > Dlaczego ta? Ze wszystkich płyt które w życiu przerobiłem nie zepsuł
    > się tylko gigabyte, może dlatego :>

    Widziałem zepsute płyty Gigabyte, więc wcale nie jest to mar-
    ka zapewniająca brak awarii, ale mnie osobiście żadna jeszcze
    nie "padła", a mam ich trochę. Tego posta piszę właśnie z
    tego modelu płyty. Bezproblemowy.

    > - dysk twardy
    > 2x WD1600BEVT 160GB 2,5", 300 zł
    > Ciche, mało prądu jedzą, wymyśliłem je połączyć w raid0. Do tego 2x
    > szyny montażowe, 40 zł

    Po co RAID 0? Będzie większy hałas i większe ryzyko utraty
    danych. Nie lepiej jeden normalny dysk 3.5" 7200 rpm?

    > Cuzamen do kupy 2666 zł, trochę sporo wyszło jak na komputer z niezbyt
    > wysokiej półki, ale tyle jesteśmy w stanie wydać, jest jeszcze
    > ewentualny margines do 3 tysięcy.

    Muszę pochwalić w Twojej propozycji:

    1) Komputer biurkowy. Wiele osób nawet do AutoCADa by parło
    na notebooka...

    2) Jakość. Widać, że chcesz, by komputer nie tyle miał naj-
    więcej gigabajtów i gigaherców, co działał stabilnie i
    bez konieczności "dłubania" od samego początku.

    3) Brak strachu przed AMD. W tak prostym zestawie nie trzeba
    super-mocy i7, a układ AMD będzie energooszczędny i pewnie
    wystarczający. Choć może lepiej się zastanowić nad Pheno-
    mem II x2 lub x3? :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 2. Data: 2010-02-09 13:45:15
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 09-02-2010 o 14:16:42 Lisciasty <l...@g...com>
    napisał(a):

    > - dysk twardy
    > 2x WD1600BEVT 160GB 2,5", 300 zł
    > Ciche, mało prądu jedzą, wymyśliłem je połączyć w raid0. Do tego 2x
    > szyny montażowe, 40 zł

    Tu bym zmienił:
    2x WD Scorpio Black WD1600BEKT (7200 RPM zamiast 5400, 16 MB cache
    zamiast 8 MB) - powinny być widocznie szybsze...

    Rozumiem, że zakup płyty ze zintegrowaną grafiką nie wchodzi w rachubę...?

    --
    Brak sygnaturki.

  • 4. Data: 2010-02-09 17:04:35
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 9 Lut, 14:45, Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>
    wrote:
    >   Tu bym zmienił:
    >   2x WD Scorpio Black WD1600BEKT (7200 RPM zamiast 5400, 16 MB cache
    > zamiast 8 MB) - powinny być widocznie szybsze...

    Tylko że 2x droższe :( Te moje 2 kosztują 300 zł, a dwa takie około
    600...

    > Rozumiem, że zakup płyty ze zintegrowaną grafiką nie wchodzi w rachubę...?

    Wszystko wchodzi w rachubę :] Ja mam uraz do kart ze zintegrowaną
    grafą ale ten uraz powstał z 10 lat temu, teraz pewnie już są lepszej
    jakości :> Jak masz jakiś model na uwadze do pisz.

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2010-02-09 17:17:54
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 9 Lut, 14:45, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:
    > Ja mam dwie sztuki BeQuiet StraightPower 400 W, niesamowicie
    > ciche nie są ;) ale absolutnie bezproblemowe i wysokiej ja-
    > kości. Nie zawiodłem się na tej firmie.

    A z cichych zasilaczy co jeszcze jest godne kupienia?

    > Po co RAID 0? Będzie większy hałas i większe ryzyko utraty
    > danych. Nie lepiej jeden normalny dysk 3.5" 7200 rpm?

    Wydaje mi się że nawet 2 dyski tego typu będą bardziej ciche,
    przynajmniej na papierze tak wygląda, chwalą się że 24 dB mają. A 3,5"
    7200 raczej cichy nie będzie.
    A co do utraty danych to i tak backup jest robiony, teraz teściu
    pracuje na takich rzęchach że boję się tupnąć koło kompa ;)

    > 3) Brak strachu przed AMD. W tak prostym zestawie nie trzeba
    >     super-mocy i7, a układ AMD będzie energooszczędny i pewnie
    >     wystarczający. Choć może lepiej się zastanowić nad Pheno-
    >     mem II x2 lub x3? :)

    A one są faktycznie na tyle lepsze że opłaca się wydać tę stówę czy
    dwie więcej?

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2010-02-09 17:20:47
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 9 Lut, 18:04, Lisciasty <l...@g...com> wrote:
    > Tylko że 2x droższe :( Te moje 2 kosztują 300 zł, a dwa takie około
    > 600...

    Popieprzyło mi się, patrzyłem na 320 GB. Te są 50 zł droższe na
    sztuce.
    Tylko jednak hałas, między 24dB a 28 sB różnica jest spora :/

    Pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2010-02-09 17:23:41
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Wszystko wchodzi w rachubę :] Ja mam uraz do kart ze zintegrowaną
    >grafą ale ten uraz powstał z 10 lat temu, teraz pewnie już są lepszej
    >jakości :> Jak masz jakiś model na uwadze do pisz.

    Nie napisałeś do czego ten acad jest wykorzystywany - 2D czy duuużo
    więcej?

    --
    marfi

  • 8. Data: 2010-02-09 17:53:14
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Tylko jednak hałas, między 24dB a 28 sB różnica jest spora :/

    2,5 cala też będzie stukać przy seeku. Zaproponowałbym rozważenie SSD,
    ale mnie zaraz zjedzą...

  • 9. Data: 2010-02-09 18:24:29
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 9 Lut, 18:53, Michał <m...@w...o2.pl> wrote:
    > 2,5 cala też będzie stukać przy seeku.

    Pewnie będzie stukać, ale nadzieje pokładam w dobrej obudowie :]
    Myślałem też nad czymś takim,

    http://www.proline.pl/sklep.php?p=SCY+QUIET+D+2.5

    ale cena jest lekko z dupy, rozważam jednak taki zakup jakby było
    głośno.

    > Zaproponowałbym rozważenie SSD, ale mnie zaraz zjedzą...

    Obawiam się że mnie też zjedzą, koszty ;]
    Chyba poczekam aż toto stanie się bardziej powszechne i stanieje...

    Pzdr.
    L.

  • 10. Data: 2010-02-09 18:25:46
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 9 Lut, 18:23, "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
    >   Nie napisałeś do czego ten acad jest wykorzystywany - 2D czy duuużo
    > więcej?

    Praktycznie tylko 2D, rysunki budowlane, czasem jakieś elektryczne,
    fakt często te rysunki są cholernie szczegółowe i ciągną się na
    ploterze A0, ale tylko kreski 2D nic więcej.

    Pzdr.
    L.