  • 191. Data: 2010-08-19 08:52:37
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał Sopniewski"
    >Wszelkie praktyki licencyjne (w znaczeniu prawa do wykonywania zawodu)
    >są zaprzeczeniem wolnego rynku. Proszę pamiętać, że wolny rynek
    >wszystko potrafi zweryfikować.

    Taaaaaak.

    >Jeśli lekarz uśmierci 3 pacjentów, to w
    >(idealnej) rzeczywistości wolnorynkowej nikt więcej nie będzie się u
    >niego leczył.

    Pocieszające dla tych trzech pacjentów. Chcesz być jednym z nich?

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 192. Data: 2010-08-19 09:03:04
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Michał Sopniewski <m...@g...com> wrote:

    > {zaznaczam że ta opinia dotyczy idealnej rzeczywistości wolnorynkowej,
    > której w UE nie ma, i nigdy nie będzie}

    Fan JKM? :)

    w.

  • 193. Data: 2010-08-19 09:10:03
    Od: Michał Sopniewski <m...@g...com>

    On 19 Sie, 10:52, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    >
    > Taaaaaak.

    > Pocieszające dla tych trzech pacjentów. Chcesz być jednym z nich?

    Napisałem że jest to opinia dotycząca IDEALNEJ GOSPODARKI
    WOLNORYNKOWEJ.
    nie sądziłem że będę musiał wyjaśnić że słowo "idealny" wywodzi się z
    (gr.) "idea" i które oznacza doskonały niematerialny byt. Więc słowo
    "idealny" zakłada pewne uproszczenie.
    Podsumowując: jeśli chcemy mówić o całości problemu, należy naszą
    dyskusję rozszerzyć o problemy: humanitaryzmu , opieki społecznej,
    dostępności informacji, odpowiedzialności prawnej, ubezpieczeń od
    odpowiedzialności ...
    Ale ja się tego nie podejmuję.

  • 194. Data: 2010-08-19 09:15:14
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >nie sądziłem że będę musiał wyjaśnić że słowo "idealny" wywodzi się z
    >(gr.) "idea" i które oznacza doskonały niematerialny byt. Więc słowo

    Oczywiście. Rozważ krowę sferyczną.

> [...]
    >dyskusję rozszerzyć o problemy: humanitaryzmu , opieki społecznej,
    >dostępności informacji, odpowiedzialności prawnej, ubezpieczeń od

    Czyli tak sobie radośnie przydzwoniłeś z jakimś przykładem od czapy?
    Zresztą, wolny rynek, wbrew nachalnej propagandzie niektórych, nie
    wszystko potrafi zweryfikować. Wolny rynek, jako pewien konstrukt
    zakładający jednak możliwość istnienia w przyrodzie, w przeciwieństwie
    do ekonomicznego modelu, na przykład rynku doskonale konkurencyjnego, ma
    swoje "wbudowane" wady, których nie da się tak łatwo zignorować.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 195. Data: 2010-08-19 09:25:32
    Od: Michał Sopniewski <m...@g...com>

    > ma
    > swoje "wbudowane" wady, których nie da się tak łatwo zignorować.

    Właśnie je zignorowałem :-) czyli jednak się da :-)
    ale widzę że się zgadzamy co do sedna, tylko że ja lubię uproszczenia,
    a MK nie ...

    Pozdrawiam

  • 196. Data: 2010-08-19 10:19:26
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Teodor" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Chłopie, na jakim świecie ty żyjesz? [...]

    Masz rację. I nie dajmy się zwariować.

    Są przykłady i odwrotne, w dobrą stronę - kiedyś aby mieć ziemię trzeba było
    mieć dyplom rolnika. Stąd powodzenie szkół rolniczych, na których uczono
    czasem nawet i niegłupich rzeczy - ale większość "klientów" to byli jacyś
    ludzie, co po prostu nie chcieli oddać ojcowizny w przepadek. Teraz chyba
    już tego nie ma - wolno posiadać ziemię nie będąc rolnikiem.

    slawek

  • 197. Data: 2010-08-19 10:33:52
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał Sopniewski"
    >
    > Pocieszające dla tych trzech pacjentów. Chcesz być jednym z nich?

    Zadziwiające, ale są takie oddziały, gdzie pacjenci regularnie umierają.
    (Nie każdy idzie do lekarza poprawić sobie uszy, bo podobny jest nie do
    ojca... lecz do sąsiada.)

    Zadziwiające, ale umierają POMIMO tego, że ci lekarze MAJĄ
    DYPLOMY+SPECJALIZACJE a szpital MA CERTYFIKAT.

    Ergo: egzaminy+certyfikacja nie gwarantują niczego.

    Natomiast powszechnie wiadomo przytomnym ludziom, jakie szpitale i jakich
    lekarzy omijać. Mając dostatecznie dużo kasy - można to uprościć -
    "polskie". Tzn. omijać polskie szpitale, a będzie się żyło dłużej. Mając
    nieco mniej kasy - "darmowe" - tzn. te z NFZ. Ogólnie zaś - omijać te
    szpitale, w których poziom niekompetencji jest nawet dla laika widoczny.

    slawek

  • 198. Data: 2010-08-19 10:47:26
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "WojciechMuła" <w...@p...null.onet.pl.invalid>
    napisał w wiadomości grup
    oczta.null.onet.pl.invalid...
    > Fan JKM? :)

    Taki off-top kompletny: JKM prawdopodobnie umie napisać program (matematyk)
    a nawet czegoś dowieść (patrz poprzedni nawias).

    Pawlak umie "zainstalować Internet", chyba nawet sam ciągnął skrętkę czy coś
    podobnego, kiedyś mówił o tym.

    Wałęsa umie (ma certyfikat!) założyć gniazdko do zasilania komputera
    (elektryk). Prowadzi IMHO blog i czyta e-mail.

    Czy ktoś wie, co warci są "w branży" pozostali politycy? Jest jakiś
    informatyk-informatyk wśród nich? Jest jakiś informatyk-informatyk gdzieś
    premierem albo prezydentem?

    Definicja: informatyk-informatyk to ktoś kto ukończył studia na kierunku
    "informatyka" (lub CS), a także zarabia/ł/ła na życie tworząc programy
    komputerowe będąc zatrudnionym na stanowisku "informatyk" lub ekwiwalentnym.

    slawek

  • 199. Data: 2010-08-19 11:32:37
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "slawek"
> [...]
    >DYPLOMY+SPECJALIZACJE a szpital MA CERTYFIKAT.
    >
    >Ergo: egzaminy+certyfikacja nie gwarantują niczego.

    A teraz wróć do szkoły i powtórz sobie podstawy logiki.

> [...]
    >nieco mniej kasy - "darmowe" - tzn. te z NFZ. Ogólnie zaś - omijać te
    >szpitale, w których poziom niekompetencji jest nawet dla laika widoczny.

    To, że służba zdrowia, jako organizacja, jest w Polsce w stanie, w jakim
    jest, to jedno. A to, że przecież każdy z nas jest lekarzem, to coś
    zupełnie innego...

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 200. Data: 2010-08-19 11:34:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał Sopniewski"
    >Właśnie je zignorowałem :-) czyli jednak się da :-)

    Oczywiście. Jeżeli chcesz tworzyć teorie nieprzystające do jakiejkolwiek
    rzeczywistości, to oczywiście się da. Ale to ma podobną wartość
    poznawczą, jak pisanie, że księżyc jest zrobiony z białego sera.

    >ale widzę że się zgadzamy co do sedna, tylko że ja lubię uproszczenia,
    >a MK nie ...

    Uproszczenia są przydatne, o ile się ma świadomość kiedy jest sens je
    stosować, a kiedy już ocieramy się o brednie/demagogię.

    --
    `b K...@e...eu.org d'