  • 1. Data: 2019-05-07 09:00:28
    Temat: Prosty generator funkcyjny, może Rigol, może Siglent, może Hansek...
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    Potrzebuję kupić coś do powiedzmy 5kPLN, w miarę dobrego.
    Znalazłem kilka firm, ale wyróżnia się Hanstek z modelem np: HDG6202B.
    Pytanie, czy ktoś używa, ktoś ma opinię?

    Mam programowalnego LeCroy-a, ale to staroć i choć parametry ma dobre,
    to jednak jest już stetryczały w stopniu wystarczająco wkurzającym :(
    Czas na coś nowszego i prostszego za razem chyba. Polecicie coś?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2019-05-07 10:52:06
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 07/05/2019 08:00, Irek.N. wrote:
> [...]
    > to jednak jest już stetryczały w stopniu wystarczająco wkurzającym :(
    > Czas na coś nowszego i prostszego za razem chyba. Polecicie coś?

    Najlepiej zacząć od wymagań ...

  • 3. Data: 2019-05-07 21:02:56
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Najlepiej zacząć od wymagań ...

    No ba, na ten moment niewielkie i pewnie każdy spełnia, ale...
    Wiem jakie potrafią być przepaście w obsłudze i parametrach
    oscyloskopów, dlatego zapytałem o generatory.

    Hantek ze swoimi parametrami zostawia daleko resztę, więc w tej cenie
    jest to zdecydowanie lider, o ile tylko nie ma kompletnie spapranej
    obsługi i parametry są zbliżone do rzeczywistych. Ktoś wie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2019-05-08 01:08:36
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 07/05/2019 20:02, Irek.N. wrote:

> [...]
    > jest to zdecydowanie lider, o ile tylko nie ma kompletnie spapranej
    > obsługi i parametry są zbliżone do rzeczywistych. Ktoś wie?

    przemyśl sobie co potrzebujesz i jak często będziesz z niego korzystał.
    Jak potrzebujesz coś wygenerować raz na kilka miesięcy to może UI nie
    musi być super ergonomiczne?

    Ja stwierdziłem że szkoda kasy ale dobrze mieć... i kupiłem FY6800 .
    Ma wszystko czego potrzebuję. Przez ostatnie pół roku użyłem go 2 razy
    i wydaje mi się ze ?80 to dobrze wydane pieniądze.

    c.

  • 5. Data: 2019-05-08 21:52:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > przemyśl sobie co potrzebujesz i jak często będziesz z niego korzystał.
    > Jak potrzebujesz coś wygenerować raz na kilka miesięcy to może UI nie
    > musi być super ergonomiczne?

    Tak jak piszesz, będzie używany od dzwonu i to wielkiego, więc zapewne
    przeżyję :)
    Zamówiony, zobaczymy jak będzie w rzeczywistości.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2019-05-09 16:22:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irek.N. wrote:

    > Potrzebuję kupić coś do powiedzmy 5kPLN, w miarę dobrego.

    Ja mam taki:

    https://www.siglent.eu/sdg2042x.html

    i bardzo sobie chwalę (zwłaszcza po shackowaniu do 2122X). Ulubiona
    zabawka dzieciaków własnych i okolicznych, które sobie za jego pomocą
    odtwarzają muzyczki na wkładce W66. :->

    Mnie się najbardziej przydaje funkcja arbitrary i generowanie przebiegów
    cyfrowych, analogowe zastosowania od wielkiego dzwonu, ale daje radę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2019-05-10 22:36:01
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 09/05/2019 15:22, Piotr Wyderski wrote:
    > Mnie się najbardziej przydaje funkcja arbitrary i generowanie przebiegów
    > cyfrowych, analogowe zastosowania od wielkiego dzwonu, ale daje radę.

    Nie chce tutaj przechwalać ale FY6800 tez ma AWG .
    Przbebieg można "narysować" w jakimś programie windowsowym ale
    Są też biblioteki w pythonie do sterowania tym.

    Oczywiście to inne półki (a raczej podłoga i półka)

    c.

  • 8. Data: 2019-06-08 16:01:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    No więc doszedł był ten Hantek i...podoba mniem siem ;)

    Znalazłem oczywiście wady:
    - drugi kanał świeci się na różowo,
    - nóżki skrzypią przy naciskaniu na klawisze.

    A tak na serio. Zaskakująco dobrze zrobiony pod względem mechanicznym,
    ciężki więc nie przesuwa się (te nóżki przestały skrzypieć po godzinie
    suwania po biurku - dotarły się powierzchnie styku z blatem chyba).
    Bardzo intuicyjny, w typowym użyciu (czyli instrukcja w pogardzie) po
    godzince wiadomo wszystko. Parametry z grubsza jak podają. Trochę bez
    sensu że rampa jest tylko do 5MHz, skoro reszta przynajmniej 10x dalej
    sięga. Od 40MHz prostokąt zaczyna przypominać sinus (nawet nie
    trójkąt!), a przy 60MHz nie ma śladu po poziomych liniach :) Dzwoni za
    to bardzo niewiele, a RT/FT na poziomie 5.5ns
    Pod tym względem strawy LeCroy dawał radę znacznie lepiej. No i
    maksymalne napięcie to +-10V, a w starym było +-15V.
    Tak jak zwykle nie polecam nikomu niczego, tak tym razem rozsądnie
    wydane pieniądze, choć przyznaję, że 200MHz chyba nie ma sensu brać.

    Irek.N.
    ps. ten prostokąt sprawdzę jeszcze w 1GHz paśmie, ale nie spodziewam się
    zmian.

  • 9. Data: 2019-06-09 21:57:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > ps. ten prostokąt sprawdzę jeszcze w 1GHz paśmie, ale nie spodziewam się
    > zmian.

    No i... nic się nie zmieniło. Prostokąt od sinusa przy 60MHz różni się
    tylko mniejszą fluktuacją na szczytach przebiegu (znaczy sinus ma mniejszą).

    Przy 50 omach.
    Sinus 200MHz tylko z amplitudą 0.5V, za to nie stwierdzam aby
    przysiadało na koniec pasma jakkolwiek.
    100MHz z amplitudą 2.5V
    50MHz z 5V

    Przy HighZ podwójnie.