  • 1. Data: 2009-07-09 14:52:58
    Temat: Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?
    Od: "comen" <s...@o...kropka.pl>

    Proszę o radę doświadczonych: jaką kartę dźwiękową
    PCI Express w cenie 200-400 złociszy?
    Chodzi głównie o dtwarzanie, ale także o nagrywanie
    (również instrumenty) i zabawę filmem.

    comen

  • 2. Data: 2009-07-10 06:15:18
    Temat: Re: Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "comen"
    >Proszę o radę doświadczonych: jaką kartę dźwiękową
    >PCI Express w cenie 200-400 złociszy?
    >Chodzi głównie o dtwarzanie, ale także o nagrywanie
    >(również instrumenty) i zabawę filmem.

    Ja bym jednak radził coś zewnętrznego. Jednak fizyczne odsunięcie
    przetworników od potencjalnych źródeł zakłóceń swoje robi.

    --
    \------------------------/ I am Leia of Borg. I'd rather assimilate a
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 3. Data: 2009-07-10 06:38:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 9.7.2009, comen napisał(a):

    > Proszę o radę doświadczonych: jaką kartę dźwiękową
    > PCI Express w cenie 200-400 złociszy?
    > Chodzi głównie o dtwarzanie,

    Na czym? (Głośniczki w monitorze czy może amplituner?)
    Będzie podłączona analogowo czy cyfrowo?

    > ale także o nagrywanie (również instrumenty) i zabawę filmem.

    Jaką masz teraz i czego Ci w niej brakuje?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 4. Data: 2009-07-10 07:17:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "comen"
    >
    > Ja bym jednak radził coś zewnętrznego. Jednak fizyczne odsunięcie
    > przetworników od potencjalnych źródeł zakłóceń swoje robi.

    Teoretycznie tak. W praktyce dla porządnie wykonanej dźwiękówki
    wewnętrznej nie jest to żaden problem.

    --
    | Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
    | Computers don't make errors - What they do, they do on purpose. |

  • 5. Data: 2009-07-10 07:20:29
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Libiszewski"
    >Teoretycznie tak. W praktyce dla porządnie wykonanej dźwiękówki
    >wewnętrznej nie jest to żaden problem.

    Owszem. Mam jednak wrażenie, że cenowo jednak zewnętrzny interfejs może
    wyjść korzystniej niż "porządnie wykonana dźwiękówka wewnętrzna".

    --
    Kruk@ -\ | This isn't an error message; I'm just \show-
    }-> epsilon.eu.org | ing something.(TeX)

  • 6. Data: 2009-07-10 07:22:43
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Libiszewski"
    >
    > Owszem. Mam jednak wrażenie, że cenowo jednak zewnętrzny interfejs może
    > wyjść korzystniej niż "porządnie wykonana dźwiękówka wewnętrzna".

    Jeżeli ta zewnętrzna ma być wykonana porządnie i być cokolwiek warta to
    nie wyjdzie korzystniej.

  • 7. Data: 2009-07-10 09:29:49
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Andrzej Libiszewski wyskrobał(a):
    > Teoretycznie tak. W praktyce dla porządnie wykonanej dźwiękówki
    > wewnętrznej nie jest to żaden problem.

    Teoretycznie tak i praktycznie też tak. Miałem kilka, również tych
    niekomercyjnych (typu Creativy), koszujących ponad 1000 zł nówki i
    cechujących się nieosiągalnymi dla komercyjnych parametrami dźwiękowymi.
    Możliwości każdej takiej karty wewnętrznej kończyły się na problemie
    zbierania zakłóceń z komputera.

    Teraz mam urządzenie zwane zewnętrznym DAC, do którego sygnał idzie z USB.
    Nie wrócę już do kart wewnętrznych, ani tradycyjnych kart dźwiękowych do PC.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2009-07-10 10:18:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    .B:artek. pisze:
> [...]
    >
    > Teraz mam urządzenie zwane zewnętrznym DAC, do którego sygnał idzie z
    > USB. Nie wrócę już do kart wewnętrznych, ani tradycyjnych kart

    Mam Asusa Xonara DX. Najtańszego z rodziny Xonarów - dla ścisłości. Nie
    zbiera nic z komputera a jakość dźwięku stoi na doskonałym poziomie.

    Swoją drogą, twórca wątku pisze między innymi o filmach, co raczej
    zakłada dźwięk 5.1 i wyklucza urządzenia typu DAC.

    PS: co to jest karta komercyjna i niekomercyjna? Przyznam, że podpięcie
    Creative (nastawionego głównie na wyciąganie kasy) pod kategorię
    "niekomercyjna" ubawiło mnie do łez...

  • 9. Data: 2009-07-10 10:22:22
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Libiszewski"
    >Mam Asusa Xonara DX. Najtańszego z rodziny Xonarów - dla ścisłości. Nie
    >zbiera nic z komputera a jakość dźwięku stoi na doskonałym poziomie.

    To mocno zależy jeszcze od płyty. Płyta płycie nierówna.

    >Swoją drogą, twórca wątku pisze między innymi o filmach, co raczej
    >zakłada dźwięk 5.1 i wyklucza urządzenia typu DAC.

    Znaczy, nie ma interfejsów 5.1 na USB? Zdziwniej i zdziwniej.

    --
    [------------------------] An NT server can be run by an idiot, and
    [ K...@e...eu.org ] usually is.

  • 10. Data: 2009-07-10 10:37:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Libiszewski"
    >
    > To mocno zależy jeszcze od płyty. Płyta płycie nierówna.

    Być może, Xonara słyszałem na trzech różnych i nigdzie nie łapał
    zakłóceń, ale 3 modele to mała próbka.

    > Znaczy, nie ma interfejsów 5.1 na USB? Zdziwniej i zdziwniej.

    Rozróżniasz kartę dźwiękową USB od DAC pracującego na USB?