  • 11. Data: 2016-05-05 08:39:04
    Temat: Re: Prowadzenie ścieżek
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.05.2016 o 01:02, Marek pisze:

    > Co rozumiesz przez "krzyżówki"?
    > Na jednej warstwie trudno coś skrzyżować...

    Na jednej warstwie trudno coś poprowadzić :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2016-05-05 10:53:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I czy w ogóle idzie złożyć stabilnie działający układ na takim MCU na
    > jednostronnej płytce? Warto próbować, czy tutaj powinienem się już
    > zdecydowanie przerzucić na co najmniej dwuwarstwowe PCB?

    Przypuszczam, że idzie złożyć, szczególnie jedną sztukę, ale jednocześnie
    twierdzę, że zdecydowanie warto przerzucić się na dwuwarstwowe.
    Ja wszystko robię na dwuwarstwowych (ale cały czas jestem na etapie
    8-bitowców).
    W moich projektach zasilanie i sygnały są na top, a cała bottom to GND. Jak
    już nie dało się rozwikłać wszystkiego na top (korzystając też czasem z
    oporników zerowych) to zamiast robić dziury w warstwie GND wolałem dodać
    jeden czy dwa połączenia drucikiem leżącym po stronie GND.
    Jak kiedyś tych drucików wyjdzie mi 4 czy 5 to przejdę na 4 warstwowe,
    P.G.

  • 13. Data: 2016-05-05 18:08:26
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jak już się obraziłeś to zignoruj,
    napisz coś o tym hoście obsługującym mass storage?

  • 14. Data: 2016-05-05 21:42:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-05-04 o 22:21, LeonKame pisze:

    > Wszystkie HighSpeed czyli USB tez musza byc odpowiednio poprowadzone aby
    > uniknac zaklocen, wazne jest nawet sposob podlaczenia rezystorow na
    > liniach. Ethernet 100Mbit to tak se High Speed ale juz USB wszelkie DDRy
    > i PCI niestety ale bez zaslad kladzenia sciezek beda zaklocenia i zwisy
    > ukladow.

    Hmm... A jak to wygląda w przypadku interfejsu Ethernet 10 Mbps?
    Złożyłem już kilka urządzeń wykorzystujących ENC28J60, z zastosowaniem
    płytki jednostronnej. Za każdym razem wychodziłem z założenia, że
    połączenie między tym układem i gniazdkiem RJ45 powinno być możliwie jak
    najkrótsze. Oczywiście ścieżki się przecinały i nie było możliwe ich
    poprowadzenie w inny sposób, jak tylko przez zastosowanie mostków z
    drutu po drugiej stronie płytki (od 1 do 3, w zależności od
    zastosowanego typu gniazdka).

    Nigdy nic mi się nie zawieszało, nie zauważyłem też problemów z ginącymi
    pakietami. Czy takie rozwiązanie będzie wystarczające?

  • 15. Data: 2016-05-06 09:45:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Nigdy nic mi się nie zawieszało, nie zauważyłem też problemów z ginącymi
    > pakietami. Czy takie rozwiązanie będzie wystarczające?

    Moim zdaniem dopóki nie będzie:
    - kwestii badań EMC,
    - działania na 100m kablu,
    to przy 10Mbps zrobione jakkolwiek będzie działać.

    Ale opieram się tylko na intuicji.
    P.G.

  • 16. Data: 2016-05-06 10:12:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2016 09:45:09 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > Moim zdaniem dopóki nie będzie:
    > - kwestii badań EMC,
    > - działania na 100m kablu,
    > to przy 10Mbps zrobione jakkolwiek będzie działać.
    >
    > Ale opieram się tylko na intuicji.

    Masz racje
    http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg

    I co - zadnych problemow.
    A kabel chyba z kilkadziesiat m mial

    Aczkolwiek ... zrobione z regulami sztuki, sciezki rownej dlugosci :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-05-06 11:50:06
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no to przynajmniej chciałbym prosić o mały test
    czy i jak działa seek w powiązaniu z read i write:
    1. czy działa seek przy odczycie plików z pendriwe?
    2. czy działa seek przy zapisie do pliku?
    3. czy podczas zapisu w środku pliku ustawionym seekiem nie jest
    kasowana pozostała część pliku?
    4. czy działa tryb read + write oczywiście seekowy?
    z góry dzięki.

  • 18. Data: 2016-05-06 12:20:58
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-05-05 o 10:53, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wolałem dodać jeden czy dwa połączenia drucikiem leżącym po stronie GND.
    > Jak kiedyś tych drucików wyjdzie mi 4 czy 5 to przejdę na 4 warstwowe,

    Gdybym kiedyś miał się przerzucać na płytki czterowarstwowe, to jak
    najlepiej jest je projektować? To znaczy które warstwy przeznaczyć na
    VCC i GND, a które na ścieśki?
    Koszt wykonania takiej płytki znacząco wzrasta?

  • 19. Data: 2016-05-06 12:46:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > VCC i GND, a które na ścieśki?
    > Koszt wykonania takiej płytki znacząco wzrasta?

    Jak dojdę kiedyś do 4 warstw to prawie na pewno zrobię tak.
    - na top elementy i ścieżki (szczególnie szybkie sygnały tu)
    - następna warstwa cała GND, aby ekranować linie sygnałowe,
    - następna VCC (lub poligony różnych napięć w różnych obszarach, gdy różne
    zasilania)
    - na bottom ścieżki, które nie weszły na top, ale tylko wolne sygnały.

    Przerzucenie szybkiego sygnału z top na bottom oznacza, że w tym miejscu
    prąd powrotny poruszający się głównie po najbliższej warstwie ekranującej
    przenosi się z warstwy GND na VCC. Aby prąd powrotny mógł się poruszać jak
    najbliżej linii sygnałowej (mniejsze pole emitujące/wrażliwe na zakłócenia)
    przy każdym takim przejściu należało by postawić kondensator blokujący
    połączony między GND i VCC. Dlatego lepiej szybkie sygnały pozostawić na top
    z sygnałami powrotnymi poruszającymi się po warstwie GND.
    P.G.

  • 20. Data: 2016-05-07 09:21:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-05-06 o 09:45, Piotr Gałka pisze:

    > Moim zdaniem dopóki nie będzie:
    > - kwestii badań EMC,
    > - działania na 100m kablu,
    > to przy 10Mbps zrobione jakkolwiek będzie działać.

    Czyli coś takiego można uznać za dopuszczalne rozwiązanie?
    https://postimg.org/image/o3lkogu9t/