  • 1. Data: 2009-04-16 13:49:46
    Temat: Prywatna poczta głosowa przez GSM
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    Przepraszam, że piszę na obie grupy telefoniczne - ale temat nie dotyczy
    tylko technologii GSM i może zainteresować więcej osób.

    Chcieliśmy w firmie postawić własną pocztę głosową, to znaczy urządzenie,
    które będzie umożliwiać dzwoniącym nagranie wiadomości. Standardowe opcje
    poczty głosowej nam nie odpowiadają, stąd decyzja o postawieniu własnego
    systemu. Np. chcemy żeby dzwoniący mógł nagrać wiadomość do 3 minut oraz żeby
    cały system był znacznie większy niż poczta głosowa oferowana u operatorów,
    np. żeby mógł pomieścić ponad 10 000 minut nagrań.

    Jak to najlepiej zrobić? Chodzi o numer GSM. Czy trzeba kupić jakieś
    specjalne urządzenie czy wystarczy modem GSM i odpowiedni program na
    komputerze? Macie jakieś pomysły...?

    Marek

  • 2. Data: 2009-04-16 14:04:36
    Temat: Re: Prywatna poczta głosowa przez GSM
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gs7d1q$el9$1@inews.gazeta.pl...
    (...poczta głosowa)
    > Jak to najlepiej zrobić? Chodzi o numer GSM. Czy trzeba kupić jakieś
    > specjalne urządzenie czy wystarczy modem GSM i odpowiedni program na
    > komputerze? Macie jakieś pomysły...?

    Koniecznie GSM?
    Hmm... tak z rozpędu, bo mi słońce w monitor wali... Modem głosowy, np.
    Zoom Comstar, ja mam model 620, ale dwowlny inny z tą funkcją, program
    Cheyenne Bitware (to już pod Win 3.1, ale powinien chyba chodzić pod
    linią NT), jest też rzesza nowszych softów, jeśli numer GSM, to
    odpowiednia bramka... skonfigurować, na wszelki zaś zablokować 0700 i
    pokrewne (strzeżonego Pan Bóg strzeże), nie pamiętam ile, ale ma to
    więcej, niż jedną skrzynkę głosową, coś taki BBS telefoniczny który
    obrabia nie pliki, ale właśnie wiadomości.
    Tyle na szybko, ewentualnie wieczorem coś dopiszę, jeśli tak wyjdzie.

    --
    Nobody wanna see us together,
    But it don't matter no.

  • 3. Data: 2009-04-16 14:11:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > operatorów,
    > np. żeby mógł pomieścić ponad 10 000 minut nagrań.

    A tak nawiasem pytajac .. po co ? to jest 7 dup nagrania non stop,
    i miesiac roboczy na odsluchanie ..

    J.

  • 4. Data: 2009-04-16 14:25:17
    Od: "news.neostrada.pl" <k...@o...pl>

    Marek wrote:
> [...]
    >
    > Jak to najlepiej zrobić? Chodzi o numer GSM. Czy trzeba kupić jakieś
    > specjalne urządzenie czy wystarczy modem GSM i odpowiedni program na

    Bramka GSM podpieta do serwera z jakims softwarowym PBX'em. Moze byc
    FreeSwitch. Ilosc nagran zalezy juz tylko od pojemnosci dysku.

  • 5. Data: 2009-04-20 12:43:46
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bo zarabiają na połączeniach przychodzących?
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-04-20 17:41:47
    Od: "pawbrok" <MójLogin@WywalOgonkipóćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Bramka GSM podpieta do serwera z jakims softwarowym PBX'em.
    Dlaczego polecacie softowy PBX, Asterisk itp.? Przecież to nie ma służyć do
    połączeń wychodzących, a tylko do systemu poczty głosowej. Najbardziej
    zgadzam się z Sempiterną . Bramka GSM owszem, ale do tego system poczty
    oparty na dobrym sofcie i modemie głosowym.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 7. Data: 2009-04-22 07:01:28
    Od: "news.neostrada.pl" <k...@o...pl>

    pawbrok wrote:
> [...]
    > zgadzam się z Sempiterną . Bramka GSM owszem, ale do tego system poczty
    > oparty na dobrym sofcie i modemie głosowym.

    A znasz taki ?
    Konkrety.

  • 8. Data: 2009-04-22 09:34:43
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Uzytkownik "news.neostrada.pl" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > A znasz taki ?
    > Konkrety.

    Bylo juz na grupie podane, pisalem... przejrzyj archiwum z ostatnich
    dni.

    --
    Tramwaj nie jest zlosliwy...
    http://www.czeresniak.friko.pl/

  • 9. Data: 2009-04-24 18:48:28
    Od: "pawbrok" <MójLogin@WywalOgonkipóćżtą.óńęt.pł>

    Uzytkownik "news.neostrada.pl" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > A znasz taki ?
    > Konkrety.

    Do tego, co napisal Sempiterna dodam tylko, ze w swoim pierwszym pececie
    (486) mialem faxmodem voice (czyli z obsluga glosu, a nie tylko danych)
    firmy Boca 14400 b/s, na karcie ISA, który w zestawie mial bardzo dobre
    oprogramowanie do obslugi wielu skrzynek poczty glosowej i faksowej (np. Fax
    On Demand) itp.
    Nie byla to w zadnym wypadku centrala PBX. Ale taka karta kosztowala wtedy
    ok. 500,- zl

    --
    pozdrawiam pawbrok