  • 31. Data: 2012-10-29 10:35:03
    Temat: Re: Przednie szyby
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-28 10:29, qwerty pisze:
    > Dodatkowo nasuwa się taka refleksja - co jest z nowymi samochodami.
    > Miałem okazję jeździć Corsą z 2010 roku - szyby parują. Focus z 2011
    > roku - 2 minuty i przednia szyba paruje (nie było dużej wilgotności).
    > Moja 18 letnia Astra nie ma takiego problemu (mimo, że muszę zimą
    > skrobać od środka ;) ).

    Starsze auta miały prosty system wentylacji - wentylator, kanał "luzem"
    oraz kanał "przez nagrzewnicę" w celu regulacji temperatury (albo cały
    czas przez nagrzewnicę, a regulacja temperatury przez regulację
    przepływu ciepłej wody przez nią), potem tylko rozdzielenie na
    szybę/nogi/kratki i tyle. Nie było gdzie się tam zbierać wodzie, nie
    było powodu by się tam zbierała.

    Obecnie masz praktycznie zawsze filtr kabinowy (przeciwpyłkowy), który
    (zwłaszcza jak zarośnie kurzem syfem i wszystkim co się da) lubi być
    mokry (choćby od wilgoci z powietrza), a jak zaczynasz przepuszczać
    przez niego powietrze - to tą wilgoć wrzucasz do auta. Masz wymiennik
    klimatyzcji - który podczas pracy wytrąca duże ilości wody (która musi
    być odprowadzana wężykiem, który lubi się zapchać, bo tam mokro ciemno i
    brudno, więc wszystko "rośnie"). Sprawnie działająca klima faktycznie
    osusza powietrze lecące do kabiny, ale wilgoć gdzieś musi "zrzucić" -
    jak jest słabo odprowadzana, to ta wilgoć też paruje, co widać zwłaszcza
    po wyłączeniu klimy - cała wilgoć nagle wpada do auta...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 32. Data: 2012-10-29 12:20:56
    Od: sphinxozo <s...@g...com>

    wiadomościnews:k6jmqn$pkp$1@usenet.news.interia.pl..
    .

    .pl...

    > rodzice mają Scenika z 1998r z podgrzewaną przednią szybą, sęk w tym, ze to
    > jedyny egzemplarz jaki w życiu widziałem z takim ficzerem w tej marce z tych
    > roczników. Wczesniej kłóciłbym sie, ze tego w tych modelach nigdy nie było.
    >
    > --
    Mam Megane Coupe z 1996 roku i też ma podgrzewaną :)
    Wprawdzie po latach działa 2/3 drutów ale jednak było/jest. Tak samo
    jak podgrzewane fotele i pełna elektryka szyb i lusterek ... a to 1996
    rok.

    Marcin