  • 1. Data: 2012-10-28 10:29:14
    Temat: Przednie szyby
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Zaczynam powoli szukać samochodu. Jednak potrzebuję kilku informacji, aby
    zawęzić grono poszukiwań.
    Autko ma być typowo miejskie (może być 2/3 drzwiowe). Ze względu na ceny
    paliwa rozważam benzyna+LPG.
    Przednia szyba ogrzewana (nie ważne, czy drucikami jak w Fordach), czy
    ciepłym nawiewem - ma być skuteczne zimą).
    Czy jeżeli się skuszę na ogrzewaną przednią szybą (tak jak tylna) to nie
    będzie problemu ze złapaniem sygnału GPS?
    Cena jaką chcę przeznaczyć to 12 000 zł.

    Dodatkowo nasuwa się taka refleksja - co jest z nowymi samochodami. Miałem
    okazję jeździć Corsą z 2010 roku - szyby parują. Focus z 2011 roku - 2
    minuty i przednia szyba paruje (nie było dużej wilgotności). Moja 18 letnia
    Astra nie ma takiego problemu (mimo, że muszę zimą skrobać od środka ;) ).
    Dodatkowo w tych dwóch wspomnianych nowych samochodach mam problem - nie
    widzę końca maski (wzrost 170 cm). Przez co trudno jest mi ocenić ile mam
    miejsca do poprzedzającego pojazdu (w Astrze widzę bardzo dobrze połowę
    maski).

    Myślę nad Focusem I hatchback (raczej silnik 1,6-1,8).

  • 2. Data: 2012-10-28 10:46:59
    Temat: Re: Przednie szyby
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2012 10:29:14 +0100, qwerty napisał(a):
> [...]
    > Czy jeżeli się skuszę na ogrzewaną przednią szybą (tak jak tylna) to nie
    > będzie problemu ze złapaniem sygnału GPS?

    W Fordzie nie przeszkadza ... przynajmniej niewiele przeszkadza.

    Ale .. bez ogrzewanej szyby tez daje sie zyc.

> [...]
    > Astra nie ma takiego problemu (mimo, że muszę zimą skrobać od środka ;) ).

    Ano jakos tak - w starych samochodach nawiew dawal rade, w nowszym hyundai
    juz nie. W scierce wystarczyla dmuchawa, w mondeo 1 wystarczyla dmuchawa, w
    mondeo 2 juz nie ... i ustawienie nawiewu "tylko na szybe" automatycznie
    klime wlacza. Co mie mowiac szczerze bardzo dziwi, bo to praktycznie takie
    same auta - drobny face lifting.

    J.

  • 3. Data: 2012-10-28 11:39:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    net...
    > W Fordzie nie przeszkadza ... przynajmniej niewiele przeszkadza.
    >
    > Ale .. bez ogrzewanej szyby tez daje sie zyc.

    Wiem, że da się żyć. Obecnie na przednią szybę zakładam osłonę. Jednak nie
    jest to rozwiązanie idealne, gdyż osiada się jednak lód (znacznie cieńsza
    warstwa). Dlatego wspomniałem, że może być także z nawiewem od zewnątrz
    (kiedyś widziałem takie coś w renault).

  • 4. Data: 2012-10-28 11:49:13
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 28.10.2012 10:29, qwerty pisze:
    > Przednia szyba ogrzewana (nie ważne, czy drucikami jak w Fordach), czy
    > ciepłym nawiewem - ma być skuteczne zimą).

    dziwne kryterium wyboru. Ale tak naprawdę, czy są wogóle auta bez
    ogrzewania przedniej szyby? JEdyne auto z którym ja się spotkałem w
    którym jest problem, to peugeot partner. tam nawiew dmucha na szybę
    ponad wycieraczkami. woda spływająca po szybie spada na wycieraczki i
    zamarza. Teraz 100 właściceli partnerów napisze że bzdury opowiadam.

    > Dodatkowo nasuwa się taka refleksja - co jest z nowymi samochodami.
    > Miałem okazję jeździć Corsą z 2010 roku - szyby parują. Focus z 2011

    szyby parują wtedy, gdy wewnątrz auta jest wilgoć w powietrzu, a szyby
    są zimne. klimatu w polsce nie zmienisz. szybę elektrycznie możesz
    podgrzać w paru modelach, ale to chyba tylko przednią. Możesz jednak
    pozbyć się pary w powietrzu w aucie. nie wiem co w samochodach z
    zaparowanymi szybami, wprowadza i magazynuje wodę. może buty z
    "traktorami" i kierowca wsiadający i wysiadający 15 razy dziennie bez
    "tupania"? Może woda wcieka przez dach, uszczelki... Może dywaniki z
    futerka zamiast z gumy? A może poprostu kierowca lubi mieć w aucie
    +30stopni, a wyższa temperatura powoduje że więcej wody "zmieści się" w
    powietrzu.
    Tak więc zmniejszyć parowanie szyb możesz nie tyle wybierając takie czy
    inne auto, tylko zmieniając zwyczaje kierowcy. Co do auta. Takie które
    szybciej zagrzeje swój silnik - spowoduje że problem zaparowanych szyb
    zniknie. może webasto? Może uruchamianie silnika pilotem z okna mieszkania?
    natomiast ważna może się okazać klimatyzacja. po jej włączeniu szyby
    odparowują znacznie szybciej.

    ToMasz

    Ps jak już kupisz auto, nie próbuj go osuszać osuszaczami wieszanymi na
    lusterku. Takie osuszanie będzie skuteczne jak rozsypiesz w aucie 50 kg
    ryżu lub soli. natomiast "farelki" na 12V "dają radę" odparować kawałek
    szyby.

  • 5. Data: 2012-10-28 11:53:37
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Czy jeżeli się skuszę na ogrzewaną przednią szybą (tak jak tylna) to nie
    > będzie problemu ze złapaniem sygnału GPS?

    Miałem ogrzewaną przednią "drucikami" ;-) nie było problemów z GPSem

> [...]
    > połowę maski).
    >
    > Myślę nad Focusem I hatchback (raczej silnik 1,6-1,8).

    W Focusie przy Twoim wzroście wątpię, że zobaczysz maskę zza kierownicy,
    nawet jeżeli wywindujesz fotel do góry na maksa. Mam więcej wzrostu i
    jej nie widzę.
    Zresztą jak się z samochodem oswoisz, gapienie się na maskę jest
    zupełnie niepotrzebne, a odległość zawsze możesz ocenić po światłach z
    reflektorów.

  • 6. Data: 2012-10-28 12:26:01
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-28 11:49, ToMasz pisze:
    > czy są wogóle auta bez ogrzewania przedniej szyby?

    Piszacemu chodzilo o PODGRZEWANA przednia szybe, a nie o dmuchawe na
    szybe...

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 7. Data: 2012-10-28 12:27:45
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-28 10:29, qwerty pisze:

    > Myślę nad Focusem I hatchback (raczej silnik 1,6-1,8).

    Mam mondeo MkIII TD z podgrzewana przednia szyba, fotelami itp.
    Z sygnalem GPS najmniejszego problemu nie mam, zarowno korzystajac z GPS
    w telefonie jak i z navi Mio.
    Powinienes sie zmiescic w podanej kwocie.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 8. Data: 2012-10-28 12:46:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > Piszacemu chodzilo o PODGRZEWANA przednia szybe, a nie o dmuchawe na
    > szybe...

    Widziałem nawiew szyby od zewnątrz - w renault. Niestety efekt był gorszy.

  • 9. Data: 2012-10-28 14:08:20
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Piszacemu chodzilo o PODGRZEWANA przednia szybe, a nie o dmuchawe na
    > szybe...

    cytuje:

    "Przednia szyba ogrzewana (nie ważne, czy drucikami jak w Fordach), czy
    _ciepłym_ _nawiewem_ - ma być skuteczne zimą)."

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2012-10-28 15:58:19
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Przednia szyba ogrzewana (nie ważne, czy drucikami jak w Fordach), czy
    > ciepłym nawiewem - ma być skuteczne zimą).

    Ciepły nawiew to chyba jak się silnik rozgrzeje albo Webasto.
    Na zimę jak dla mnie to tylko grzana szyba, jak w Fordach, Lagunach czy
    Megance miałem. Teraz mam w Toyocie tylko podgrzewany pasek wycieraczek -
    niewarte dopłaty.

    > Czy jeżeli się skuszę na ogrzewaną przednią szybą (tak jak tylna) to nie
    > będzie problemu ze złapaniem sygnału GPS?

    Nie miałem w Lagunie, Fordach czy to Mondeo czy Focus.

> [...]
    > roku - 2 minuty i przednia szyba paruje (nie było dużej wilgotności).
    > Moja 18 letnia Astra nie ma takiego problemu (mimo, że muszę zimą

    Włączasz podgrzewaną szybę i pary nie ma.

    --
    Irokez