  • 1. Data: 2012-10-27 22:49:32
    Temat: gdzie dać GPS-a?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Nawigacja w aucie - wiadomo - temat rzeka. Ja wybrałem najdziwniejsze
    rozwiązanie: GPS z Bluetooth wbudowany w auto, zaslilany po przekręceniu
    stacyjki i dający sygnał do telefonu z nawigacją. Pytanie gdzie tego
    GPSa umieścić? na przednią szybę wolałbym nie kleić, bo kusi i kable
    będzie widać. pod maskę? chyba sygnału z satelity nie przepuści.
    Macie jakieś propozycje?

    ToMasz

    Ps nawigacje z biedronki posiada jeden z użytkowników auta. nie uzywana,
    bo duża, bo zabrać trzeba, mapy nieaktualne, z "torentów" (czy co tam
    jest teraz na topie - niechce) GPSy w telefonach są super jak się z
    dzieckiem w lesie skrzynek szuka. W aucie w centrum miasta - tak sobie.
    poza tym jeden z telefonów ma automapę niema GPS.

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-10-27 22:57:00
    Temat: Re: gdzie dać GPS-a?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-27 22:49, ToMasz pisze:
    (...)
    > Nawigacja w aucie - wiadomo - temat rzeka.

    ???

    > Ja wybrałem najdziwniejsze
    > rozwiązanie: GPS z Bluetooth wbudowany w auto, zaslilany po przekręceniu
    > stacyjki i dający sygnał do telefonu z nawigacją.

    Jaki on najdziwniejszy?

    > Pytanie gdzie tego
    > GPSa umieścić? na przednią szybę wolałbym nie kleić, bo kusi i kable
    > będzie widać.

    Może zrezygnuj, skoro masz takie dylematy?

  • 3. Data: 2012-10-27 23:16:53
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-10-27 22:49, ToMasz wrote:

> [...]
    > GPSa umieścić? na przednią szybę wolałbym nie kleić, bo kusi i kable
    > będzie widać. pod maskę? chyba sygnału z satelity nie przepuści.

    A wiesz ze gps na BT czesto miewaja zlacze do anteny zewnetrznej?

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2012-10-28 00:17:56
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Saturday, October 27, 2012 10:49:34 PM UTC+2, ToMasz wrote:
    > witam

    > Macie jakieďż˝ propozycje?

    W SGA fabryczna Navi MFD ma odbiornik pod deska na podszybiu (pod plastikiem) i
    dziala toto bez zastrzezen
    --
    Dman-666

  • 5. Data: 2012-10-28 02:13:10
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-27 22:49, ToMasz pisze:
    > pod maskę? chyba sygnału z satelity nie przepuści.

    balbym sie raczej o warunki tam panujace (temperatura, brud, inne syfy)
    a nie o jakosc sygnalu.

    wsadz na chwile na plastikowe opaski zaciskowe i sie przekonasz czy
    sygnal przepuszcza.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 6. Data: 2012-10-28 07:40:49
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 27.10.2012 23:16, elmer radi radisson pisze:

    > A wiesz ze gps na BT czesto miewaja zlacze do anteny zewnetrznej?

    1 koszty
    2 ten niema
    3 gdzie tą antenę byś zamontował?

  • 7. Data: 2012-10-28 07:41:52
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 28.10.2012 02:13, v...@i...pl pisze:

    > balbym sie raczej o warunki tam panujace (temperatura, brud, inne syfy)
    > a nie o jakosc sygnalu.
    >
    > wsadz na chwile na plastikowe opaski zaciskowe i sie przekonasz czy
    > sygnal przepuszcza.

    spróbuje, ale przez blachę 0.8mm to raczej nie "przeleci". Zrobie test
    na postoju

  • 8. Data: 2012-10-28 08:04:36
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > umieścić? na przednią szybę wolałbym nie kleić, bo kusi i kable będzie
    > widać. pod maskę? chyba sygnału z satelity nie przepuści.

    Ja swego czasu mialem w przednim schowku, działało to bez problemu.
    pzdr
    Adam

  • 9. Data: 2012-10-28 09:42:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-27 22:49, ToMasz wrote:
    > Ja wybrałem najdziwniejsze
    > rozwiązanie: GPS z Bluetooth wbudowany w auto, zaslilany po przekręceniu
    > stacyjki i dający sygnał do telefonu z nawigacją. Pytanie gdzie tego
    > GPSa umieścić?

    Ja mam takie rozwiązanie. Miesci się w ... podłokietniku. Metalowy dach
    i kilka warstw plastiku nie przeszkadza. Ponieważ zaislany jest z
    zapłonu to *zawsze* ma szybki start bo nie przemieszcza się bez
    zasilania. I to jakiś badziewny Pentagram. Kolega zaś woził pod deską
    rozdzielczą w okolicy schowka.

  • 10. Data: 2012-10-28 09:54:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2012 22:49:32 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > GPSa umieścić? na przednią szybę wolałbym nie kleić, bo kusi i kable
    > będzie widać. pod maskę? chyba sygnału z satelity nie przepuści.

    Mimo wszystko - gdzies przy przedniej szybie, chyba ze metalizowana.
    Male to - mozna zamaskowac. W sedanie mozna tez przy tylnej szybie.

    Odbiornik powinien miec w miare niezaklocony "widok" na boki i w gore.
    Umiescic gdzies na srodku kabiny ... nie ma jak. Chyba ze w zaglowku.
    Wozilem kiedys w kieszeni na piersi ... to sie okazywalo ze nie w kazdym
    aucie lapie, trzeba do szyby przyciskac, np bocznej.

    W schowku owszem - dziala, ale zobacz na czas startu. Im gorszy syglal tym
    dluzszy, bywa tak ze bladzisz, bladzisz, a nawigacja ciagle nie
    zastartowala.

    > Ps nawigacje z biedronki posiada jeden z użytkowników auta. nie uzywana,
    > bo duża, bo zabrać trzeba,

    W schowku chowac ... i wycierac kolko na szybie :-)

    > mapy nieaktualne, z "torentów" (czy co tam jest teraz na topie - niechce)
    Zawsze mozna upgrade kupic, choc radze dobrze przeczytac warunki.

    Ale co proponujesz na telefon - naviexpert czy google maps ?

    > GPSy w telefonach są super jak się z
    > dzieckiem w lesie skrzynek szuka. W aucie w centrum miasta - tak sobie.

    Uwazaj, bo odbiorniki z BT moga nie byc lepsze. A jak telefon ma pakiet
    danych to potrafi sobie start wspomagac.

    > poza tym jeden z telefonów ma automapę niema GPS.

    Chyba da sie licencje przesunac na inny ?

    J.