  • 1. Data: 2016-03-31 12:53:16
    Temat: Przeglądanie patentów
    Od: s...@g...com

    Szukam rozwiązania które mam nadzieje już ktoś wymyslił
    Aliexpres ani google nie pomaga.
    Wpadłem na pomysł żeby przejżeć patenty:

    http://grab.uprp.pl/PrzedmiotyChronione/Strony%20wit
    ryny/Wyszukiwanie%20zaawansowane.aspx

    Z tego co mnie uczyli to jak opatentuje sobie w PL to tak jakbym opatentował
    w całym cywilicowanym świecie.
    Z ciekawości wbiłem appel i NIC.
    Jest jakaś globalna wyszukiwarka patentów na zasadzie
    że jak tam nie ma to nie ma.

  • 2. Data: 2016-03-31 13:00:23
    Temat: Re: Przeglądanie patentów
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 12:53:17 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    > w całym cywilicowanym świecie.
    > Z ciekawości wbiłem appel i NIC.
    > Jest jakaś globalna wyszukiwarka patentów na zasadzie

    Jest. Google Patents. Ale skoro w Googlu szukałes i nie ma, to trudno.

  • 3. Data: 2016-03-31 13:18:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 13:00:23 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    ryny/Wyszukiwanie%20zaawansowane.aspx

    > Jest. Google Patents. Ale skoro w Googlu szukałes i nie ma, to trudno.

    Dziekuje bardzo
    Nie wiedziałem nawet że takie coś jest.

  • 4. Data: 2016-03-31 13:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości
> [...]
    tryny/Wyszukiwanie%20zaawansowane.aspx
    >Z tego co mnie uczyli to jak opatentuje sobie w PL to tak jakbym

    O ile wiem, to jakis glupot cie uczyli.
    1) patent z PL obowiazuje w PL - tzn tu daje ochrone i uprawnienia,
    nigdzie indziej
    2) wiele krajow na postawie patentu z PL wystawi swoj patent - o ile
    oczywiscie zawnioskujesz i zaplacisz. Ale to dziala np przez rok od
    wystawienia.
    3) glowy nie dam ... ale po uplywie powyzszego roku, to inny kraj
    moze/powinien chyba odmowic wystawienia patentu ... poniewaz wynalazek
    jest juz znany.

    Poszukaj w amerykanskim albo w googlu - jesli pomysl wartosciowy, to w
    pierwszej kolejnosci w USA opatentowali :-)

    >Z ciekawości wbiłem appel i NIC.

    A co to jest ten appel ?

    Wez jeszcze pod uwage ze to dziala w tej kolejnosci:
    pomysl -> zgloszenie -> publikacja zgloszenia -> przyznanie patentu.

    Od zgloszenia do przyznania moze pare lat minac. Wiec jesli to nowosc,
    to trzeba by po biuletynach szukac.

    J.

  • 5. Data: 2016-03-31 14:50:17
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 13:24:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Poszukaj w amerykanskim albo w googlu - jesli pomysl wartosciowy, to w
    > pierwszej kolejnosci w USA opatentowali :-)

    Własnie znalazłem u amerykanów to co sam wymyśliłem.
    Tak że mówisz że jak jest tylko u nich to moge to zamówić u chińczyka I sprzedawać do
    PL :)

    > A co to jest ten appel ?
    apple patenty tak dla zabawy

  • 6. Data: 2016-03-31 15:28:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup

    >Własnie znalazłem u amerykanów to co sam wymyśliłem.
    >Tak że mówisz że jak jest tylko u nich to moge to zamówić u chińczyka
    >I sprzedawać do PL :)

    Mozesz. Licz sie jednak z tym, ze mogli lub jeszcze moga to zglosic u
    nas lub Chinach, i interes sie urwie.

    >apple patenty tak dla zabawy

    A to inaczej - uspto.gov lub google patents i Asignee=Apple

    Uwazaj jeszcze na rozroznienie patent i wzor uzytkowy - po angielsku
    oba to patent (utility i design).

    J.

  • 7. Data: 2016-03-31 16:35:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 15:28, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A to inaczej - uspto.gov lub google patents i Asignee=Apple
    >
    > Uwazaj jeszcze na rozroznienie patent i wzor uzytkowy - po angielsku

    Warto stosować patenty europejskie ważne na terenie unii przez dwa lata.
    Potem jak nie ma wdrożenia to patent unieważniają.
    To taka rezerwacja jedynie za ok. 2000zł.

    WM

  • 8. Data: 2016-03-31 19:28:19
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 31 Mar 2016 03:53:16 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

    A espacenet sprawdzałeś?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2016-04-01 14:17:02
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 19:28:20 UTC+2 użytkownik Grzegorz Krukowski napisał:
    > On Thu, 31 Mar 2016 03:53:16 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    >
    > A espacenet sprawdzałeś?
    Tak dzieki