  • 1. Data: 2016-03-14 14:06:49
    Temat: pomysł na nowy rodzaj silnika
    Od: robot <r...@o...pl>

    http://www.gizmag.com/huttlin-kugelmotor/19923/?li_s
    ource=LI&li_medium=default-widget

    Jak myślicie?
    Ma to jakiś sens?
    Ma szanse na popularyzację?

  • 2. Data: 2016-03-14 14:45:45
    Temat: Re: pomysł na nowy rodzaj silnika
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 14:06, robot pisze:
    > http://www.gizmag.com/huttlin-kugelmotor/19923/?li_s
    ource=LI&li_medium=default-widget

    > Jak myślicie?
    > Ma to jakiś sens?
    > Ma szanse na popularyzację?

    A kurna, właśnie się zorientowałem, że to jest artykuł z 2011 roku.

  • 3. Data: 2016-03-14 14:56:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 marca 2016 14:06:51 UTC+1 użytkownik robot napisał:
    > http://www.gizmag.com/huttlin-kugelmotor/19923/?li_s
    ource=LI&li_medium=default-widget

    > Jak myślicie?
    > Ma to jakiś sens?
    > Ma szanse na popularyzację?

    Ładne, choć kilka rzeczy mi niezupełnie się podoba. Te wielkie kule które będą się
    zużywać (jak je smarować?), dość słaby napęd mechaniczny, za to mocny elektryczny
    (silnik zaprojektowany raczej jako generator elektryczny, a moment na wałku to raczej
    do zasilania pompek wody/oleju), bardzo duża wirująca masa (moment żyroskopowy).