  • 1. Data: 2016-04-01 21:46:28
    Temat: Idioci, wszędzie idioci!
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Nic się nie martwcie, w Australii też rządzą kretyni.
    http://www.liberaltimes.com.au/2014/09/abbott-warns-
    solar-power-will-destroy-sun/

  • 2. Data: 2016-04-01 22:30:38
    Temat: Re: Idioci, wszędzie idioci!
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-01 o 21:46, Konrad Anikiel pisze:
    > Nic się nie martwcie, w Australii też rządzą kretyni.
    > http://www.liberaltimes.com.au/2014/09/abbott-warns-
    solar-power-will-destroy-sun/
    Ale dziś prima-aprilis. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2016-04-07 13:00:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 01.04.2016 o 22:30, Robert Wańkowski pisze:
    solar-power-will-destroy-sun/

    > Ale dziś prima-aprilis. :-)
    >
    > Robert

    Wskazany artykuł nie jest jednak prima-aprilisowy, bo z 9 września 2014r.
    Tłumaczy go, że napisany jest pod szyldem Liberal Times.
    tamtejsze Liberal to po polsku raczej lewactwo.
    Czego się więc można spodziewać po absolwentach Akademii pierwszomajowej?
    Tu przykład naszej, słynnej ostatnio Anny Z.
    http://pokazywarka.pl/zawadzka/

  • 4. Data: 2016-04-07 15:57:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 kwietnia 2016 13:00:31 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > Wskazany artykuł nie jest jednak prima-aprilisowy, bo z 9 września 2014r.
    > Tłumaczy go, że napisany jest pod szyldem Liberal Times.

    Tak, to chyba jest jakaś kolekcja bzdur wyssanych z palca i przyklejonych do tego czy
    tamtego. Ale teoria że przez wiatraki jest mniej wiatru, krąży szerzej, to akurat nie
    australijski wymysł. Ja czekam na teorię że geotermia zamrozi jądro Ziemi i zgasi
    pole magnetyczne...

  • 5. Data: 2016-04-07 16:29:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Tak, to chyba jest jakaś kolekcja bzdur wyssanych z palca i
    >przyklejonych do tego czy tamtego.
    >Ale teoria że przez wiatraki jest mniej wiatru, krąży szerzej, to
    >akurat nie australijski wymysł.

    A nie jest ?
    Wszak hamujemy warstwe przyziemna ... i jakie to ma skutki ?

    >Ja czekam na teorię że geotermia zamrozi jądro Ziemi i zgasi pole
    >magnetyczne...

    To przeczytaj o Zurichu.
    Szwajcarzy mieli ambitne plany, ale je zatrzymali, bo sie cos
    zatrzeslo.

    Z drugiej strony - nie slychac, aby Islandia sie walila.

    Geotermii specjalnie nie zaluje, bo cos malo tej energii, droga, i
    niezbyt "odnawialna".

    J.

  • 6. Data: 2016-04-07 16:41:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 kwietnia 2016 16:30:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Z drugiej strony - nie slychac, aby Islandia sie walila.
    >
    > Geotermii specjalnie nie zaluje, bo cos malo tej energii, droga, i

    A co jest odnawialne według Ciebie?

  • 7. Data: 2016-04-07 17:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >A co jest odnawialne według Ciebie?

    No coz, Slonce tez nie jest wieczne, ale jak Ziemie wychlodzimy, to
    bedzie chlodniejsza.
    I juz sie raczej nie ogrzeje ...

    J.

  • 8. Data: 2016-04-07 17:51:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 kwietnia 2016 17:07:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > No coz, Slonce tez nie jest wieczne, ale jak Ziemie wychlodzimy, to
    > bedzie chlodniejsza.
    > I juz sie raczej nie ogrzeje ...

    Wychłodzimy? A skąd to ciepło się w Ziemi bierze i jak to zgasić?

  • 9. Data: 2016-04-07 18:09:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 07.04.2016 17:51, Konrad Anikiel wrote:
    oglegroups.com...

    > Wychłodzimy? A skąd to ciepło się w Ziemi bierze

    Głownie jest to ciepło pozostałe po formowaniu się Ziemi te
    4 z hakiem mld lat temu. Nadal kontrakcja grawitacyjna trochę energii
    trzyma w zapasie. Do tego dochodzi (bardzo ważnyu udział) ropzpadów
    promieniotwórczych i troszeczkę od pływów (wnetrza planety, nie mórz).

    Ciepła jest tam tyle, że skichamy się a nie ochłodzimy, ale nie o
    wychłodzenie jądra J.F. chodziło.
    Gwałtowne (w skali geologicznej:) wychłodzenie takich _lokalnych_
    wysepek ciepła może spowodować naprężenia w skorupie.
    Też lokalne, armagedonu nie będzie, ale rysy na ścianach nowiutkich
    domów w niesprzyjających warunkach mogą się pojawić.

    Zwłaszcza, że tereny aktywniejsze sejsmicznie (a więc wrażliwsze) są
    skorelowane z lepszymi warunkami do geotermii. Nawet jeśli naukowo
    związku nie uda się potwierdzić, pozwy moga polecieć;]

    > i jak to zgasić?

    Poczekać. Długo. I mieć nadzieję, że w tym czasie "tektonika" nie
    zmieni się na taką, jak na Wenus:)

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2016-04-07 18:32:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 kwietnia 2016 18:09:08 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > Też lokalne, armagedonu nie będzie, ale rysy na ścianach nowiutkich
    > domów w niesprzyjających warunkach mogą się pojawić.

    No właśnie tego nie wiadomo, czy lepiej mieć skorupę miękką i pomału płynącą, czy
    twardą i nie poddającą się. Obecnie jesteśmy gdzieś pośrodku, ale czy lepiej jak się
    zmieni w jedną stronę, czy w drugą, to jest pytanie bez odpowiedzi. Kruszenie skał w
    celu wydobywania gazu łupkowego powoduje jednorazowe wstrząsy, ale potem raczej już
    trzęsień nie będzie, bo naprężenia już nie będą się kumulować aż do nagłego poślizgu.
    Pokruszona skała będzie sobie pomału płynąć bez zacięć. Więc można mieć wrażenie że
    miękka jest lepsza. No ale jak będzie za miękka, to cały kontynent któregoś dnia się
    pogrąży, więc może lepiej twarda. Znaczy, taka całkiem twarda, bez żadnych ruchów
    tektonicznych. No ale wtedy jądro będzie mniejsze, pole magnetyczne słabsze,
    promieniowanie nas strzaska. No więc pytanie jakie pole magnetyczne nas by urządzało,
    gdyby mieć stabilną skorupę. I czy uwzględniając stałe źródło ciepła w jądrze (rozpad
    promieniotwórczy) ludzkość jest w ogóle w stanie odebrać tyle ciepła ze skorupy
    ziemskiej. Na dzisiaj prosta odpowiedź jest nie, bo nie mielibyśmy co zrobić z taką
    energią. Ale co przyjdzie do głowy ludziom w przyszłości, tego nie wiemy.

> [...]
    > związku nie uda się potwierdzić, pozwy moga polecieć;]

    > Poczekać. Długo. I mieć nadzieję, że w tym czasie "tektonika" nie

    Przecież my nawet nie bardzo wiemy jaki wpływ na klimat ma bulgotanie jądra (proszę
    się nie śmiać!). Wiemy że kiedyś tam były okresy w których magma wypływała na
    powierzchnię i zalała na przykład kawał Dekanu, ale czy to już przeszłość, czy Ziemia
    wciąż jeszcze jest w tym okresie, tylko akurat ma przerwę- możemy tylko zgadywać.