  • 11. Data: 2019-07-01 22:37:49
    Temat: Re: Przejscia dla pieszych trwa edukacja suwerena :-)
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Bezposrednio, to może być "umowne" 10m wynikające ze znaku D-6...lub art
    > 49 a jak masz kamerkę i było wincyj, to do sądu :)

    Nikt mi nic złego nie chce zrobić, po prostu się zastanawiam. Umowne 10m
    dla jednych jest ok, dla innych już nie, to tylko 2 długości
    przeciętnego samochodu. Poza tym jak określić moment rozpoczęcia i
    zakończenia wyprzedzania? Czy przyjąć że jak zrównuje się choć część
    nadwozia to już jest manewr?
    W zasadzie to ciekaw jestem zdroworozsądkowego podejścia, ale oczyma
    policji. Podpytam jak spotkam gdzieś R-kę.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. rejestratory są w każdym moim wozidle, z konieczności.

  • 12. Data: 2019-07-02 00:16:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-01 o 22:37, Irek.N. pisze:

    > Nikt mi nic złego nie chce zrobić, po prostu się zastanawiam. Umowne 10m
    > dla jednych jest ok, dla innych już nie, to tylko 2 długości
    > przeciętnego samochodu.

    No to już raczej nie bezposredne, skoro odwrotny przepis podaje, że
    pieszy nie może bezposrednio (bez podania odległości)... i to raczej nie
    jest 10m a mniej.

    > Poza tym jak określić moment rozpoczęcia i
    > zakończenia wyprzedzania? Czy przyjąć że jak zrównuje się choć część
    > nadwozia to już jest manewr?

    Na filmie masz podane. Nie możesz na odcinku przed pasami "10m" (linia
    ciągła-jeśli jest)... "wyjść" przed prowadzącego/tego obok. Albo się
    zrównasz albo odpuścisz.

    Generalnie chodzi o to, żebyś miał pełne pole widzenia i prędkość
    odpowiednią/bezpieczną. Co prawda, nie uważam aby przed przejściem w
    odległości 10m, mieć 50km/h jak pojazd na pasie obok w terenie
    zabudowanym...ale D-6 nakłada obowiązek zwolnienia, kiedy widzimy że
    ktoś się zbliża do przejścia z zamiarem wejścia. Przed wyprzedzaniem nie
    masz 180stopni pola widzenia. Nie możesz przewidzieć czy pieszy nagle
    wejdzie na pasy po prawej czy po lewej czy się zatrzyma...a chodzi o
    zminimalizowanie niebezpiecznego manewru, który akurat w tym miejscu
    jest niebezpieczny.

    > W zasadzie to ciekaw jestem zdroworozsądkowego podejścia, ale oczyma
    > policji. Podpytam jak spotkam gdzieś R-kę.

    Co R-ka to inne wyjasnienia :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2019-07-02 00:37:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak urzedowo i zgodnie z przepisami wyglada zamiar wejscia? Machac lapami trzeba?
    Robic dwa kroki w przod i jeden w tyl? Czy czterokrotnie oprocic sie w lewo i raz w
    prawo? Dokad procedura zamiaru przejscia nie bedzie opisana w przepisach to pojecie
    zamiaru przejscia nie istnieje.

  • 14. Data: 2019-07-02 01:09:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    prawo? Dokad procedura zamiaru przejscia nie bedzie opisana w przepisach to pojecie

    Bo to jest (trudne słowo) OBOPÓLNA ZGODA :] Znak D-6 zobowiązuje (masz
    obowiązek zwolnić!) i umożliwić przejcie pieszemu. Skoro nie zwalniasz i
    olewasz, to pieszy korzystając z pierwszeństwa na pasach, włazi i już ma
    pierwszeństwo, wtedy albo go jebniesz albo spalisz laczki, pokażesz
    fakju i zjebiesz jak psa. Jak go jebniesz to masz winę może i współwinę.
    Wystarczy zwolnić czy zahamować. Tak, wiem że to trudne zatrzymać taką
    kupę masy...ale pochuj ją rozpędzałeś wcześniej przed przejsciem?
    Wiele razy pisałem, że pieszy powinien mieć masę 2 ton i blachę. Może
    byś zrozumiał kiedy rozumiesz to dokładnie i idealnie jak widzisz A7 :]

    Jak go zjebiesz jak psa, to wcale nie oznacza że miałeś rację.
    Udowadniasz tylko że jesteś kretynem. Uwielbiam takie udowodnienia :]

  • 15. Data: 2019-07-02 06:22:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dawaj paragraf z kodeksu drogowego o obopolnej zgodzie. Polski system prawny oparty
    jest na sprawdzaniu czy zachowanie albo zdarzenie bylo zgodne z przyjetymi
    przepisami. Kierowcy nic nie zakazuje jechac a pieszemu wszystko zakazuje wejscia na
    jezdnie bez sprawdzenia czy moze wejsc. Nawet ustawienie przed przejsciem znaku stop
    nie sprawia ze pieszy moze wejsc na przejscie bez zachowania szczegolnej ostroznosci.
    Znasz jeszcze jakis znak nakazujacy zatrzymania pojazdu przed przejsciem? Znaku nie
    znajdziesz na taka okolicznosc ale znajdziesz definicje wymuszenia/wtargniecia.
    Burdel z przejsciami nie wynika z winy kierowcow tylko z winy ustawodawcy bo nie
    stworzyl przepisow okreslajacych precyzyjnie zachowanie pieszego przed przejsciem.
    Szczegolna ostroznosc bez opisania co znaczy nic nie znaczy.

  • 16. Data: 2019-07-02 11:26:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Dawaj paragraf z kodeksu drogowego o obopolnej zgodzie.

    Tympy jesteś, to ci paragraf nie pomoże. Może tak: nie kumasz co to
    znaczy zachować szczególną ostrożność. Pieszy bardziej kuma niż ty, bo
    nim wejdzie na pasy, na których ma pierwszeństwo to najczęściej zwalnia,
    przepuszcza niedojebów w puszkach (ty też tak robisz jako pieszy)...ale
    jako kierowca, NIE ZWALNIASZ i NIE PRZEPUSZCZASZ, pomimo że
    pierwszeństwa nie masz na przejściu bo ma je pieszy. Taka różnica :]

    Interesuje mnie ciągle, dlaczego zwalniasz przed A-7 i przepuszczasz,
    zamiast postepować analogicznie jak przed D-6, czyli nie zwalniać i
    jechać. Boisz się że ci ałto ktoś popsuje?

> [...]
    stworzyl przepisow okreslajacych precyzyjnie zachowanie pieszego przed przejsciem.
    Szczegolna ostroznosc bez opisania co znaczy nic nie znaczy.

    Dla opornych umysłowo, sformułowanie paragrafami nadal będzie nieczytelne :]

  • 17. Data: 2019-07-02 11:33:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Jul 2019 04:51:25 -0700 (PDT), p...@g...com

    > umyka ci istota przepisow, za zlamanie jest kara a za spowodowanie
    niebezpieczenstwa dokladka :-)

    Chodziło mi raczej o to, że mogli się bardziej postarać aby ukazzać problem
    i jakie zagrożenie to faktycznie za sobą niesie. W tym materiale tego nie
    widać, ergo, materiał jest jałowy pod względem edukacyjnym.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2019-07-02 11:46:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-02 o 11:33, Myjk pisze:
    > Mon, 1 Jul 2019 04:51:25 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Chodziło mi raczej o to, że mogli się bardziej postarać aby ukazzać problem
    > i jakie zagrożenie to faktycznie za sobą niesie.

    No właśnie, bardzo trudno się domyślić lub użyć wyobraźni :>

    Najlepiej zrobić taki materiał, gdzie mózgi pieszych fruwają w powietrzu :)

    > W tym materiale tego nie
    > widać, ergo, materiał jest jałowy pod względem edukacyjnym.

    No prawie się zgodzę, bo codziennie widzę jak się wyprzedzają na pasach
    i przed :]

  • 19. Data: 2019-07-02 11:58:12
    Od: p...@g...com

    --Chodziło mi raczej o to, że mogli się bardziej postarać aby ukazzać problem
    i jakie zagrożenie to faktycznie za sobą niesie. W tym materiale tego nie
    widać, ergo, materiał jest jałowy pod względem edukacyjnym.

    ta akcja nie trwa od wczoraj, ale jak szukasz takiego z trupami to byly w bodajze w
    odcinkach z 2016

    liczy sie prewencja, polowa z zatrzymanych nawet nie zrozumiala swojego bledu,
    instruktor polegl ogolnie zenada

  • 20. Data: 2019-07-02 12:09:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jul 2019 02:58:12 -0700 (PDT), p...@g...com

> [...]
    > bodajze w odcinkach z 2016
    >
    > liczy sie prewencja, polowa z zatrzymanych nawet nie zrozumiala swojego

    Niczego nie szukam -- tłumaczę dlaczego większość nie zrozumiała problemu w
    sytuacjach w których ich "przyłapano", jak i nie zrozumie tego większość
    oglądających ten materiał.

    --
    Pozdor
    Myjk