  • 1. Data: 2019-07-01 10:53:52
    Temat: Przejscia dla pieszych trwa edukacja suwerena :-)
    Od: p...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=x_GatNZKdO4

  • 2. Data: 2019-07-01 13:38:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Jul 2019 01:53:52 -0700 (PDT), p...@g...com

    > https://www.youtube.com/watch?v=x_GatNZKdO4

    Rozumiem przepis, sam się stosuję do tego i mocno pilnuję. Ale w tym
    materiale nie ma ani jedengo przypadku kiedy było jakieś zagrożenie, tj.
    gdy ktoś wyprzedzał i stworzył zagrożenie dla pieszego, bo poza babcią
    pieszych przed, ani na przejściu nie było.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-07-01 13:51:25
    Od: p...@g...com

    umyka ci istota przepisow, za zlamanie jest kara a za spowodowanie niebezpieczenstwa
    dokladka :-)

    https://www.bussgeldkatalog.org/ueberholen/

    Niemcy stopniuja to tak:

    Überholen
    ...am Fußgängerübergang 80 EUR 1
    ... bei unklarer Ver­kehrslage 100 EUR 1
    ... bei unklarer Ver­kehrslage und Überhol­verbot 150 EUR 1
    ... bei unkla­rer Ver­kehrslage und Über­holver­bot mit Ge­fährdung 250 EUR 2
    1 Monat & je nach Tatbegehung Geldstrafe, Führerscheinentzug und Freiheitsstrafe bis
    5 Jahre gemäß § 315c StGB möglich

  • 4. Data: 2019-07-01 14:11:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-01 o 10:53, p...@g...com pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=x_GatNZKdO4

    Po temacie, jusz, jusz myślałem że edukują pieszych :D

    No to teraz czas na tłomoczenia trolli grupowych, że znak D6 jest do
    dupy a policja i PoRD nie majo racji :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2019-07-01 14:25:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Po temacie, jusz, jusz myślałem że edukują pieszych :D

    Gdzies mi znikl film z Radomia, tak edukowali, ale policjant sie w
    bardzo umiarkowanym tonie wypowiadal o pierwszenstwie pieszych.

    To bylo jakies pozniejsze pokłosie tej akcji

    https://www.youtube.com/watch?v=0GFwM7h4h60

    Widac kierowcy nie dali sie wyedukowac, albo piesi sie wyedukowali za
    bardzo :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-07-01 19:44:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Widac kierowcy nie dali sie wyedukowac, albo piesi sie wyedukowali za
    > bardzo :-)

    Wiesz. Mam korbę na tym punkcie. W zasadzie nie wiem dlaczego, tak
    wyszło, że bardzo zwracam uwagę na wyprzedzanie na przejściu. Pomimo
    tego zostałem nagrany, uświadomiony... ale oszczędzony po rozmowie.
    Wiem, że nawet jak będę się starał z całych sił, to zdarzy się sytuacja,
    w której wyprzedzę na przejściu, albo "zapiszczą opony". Sam nie wiem co
    lepsze, bo w tym drugim przypadku ktoś wyprzedzi na przejściu zamiast
    mnie, a ja mogę zaliczyć kolizję. (też ciekawe czyja będzie wina)

    Zapytowuję dodatkowo. Nie wolno wyprzedzać na przejściu oraz "przed
    nim". Jasne. Ale ile to "przed nim" wynosi? Czy jeżeli w rejestratorze
    policyjnego radiowozu widać cały mój bok w momencie jak radiowóz jest na
    pasach, a różnica prędkości jest symboliczna, to czy łapię się do
    ukarania, czy też może już nie? Pytałem, nie wyjaśniono mi tego
    jednoznacznie, ale odstąpiono od ukarania, więc może manewr wyprzedzania
    był wystarczająco "przed nim"? Jest do tego jakiś przepis?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2019-07-01 20:22:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-01 o 19:44, Irek.N. pisze:
    [...]

    Jest do tego jakiś przepis?
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    https://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-ii-ruch-
    drogowy/rozdzial-3-ruch-pojazdow/art-26

    Bezposrednio, to może być "umowne" 10m wynikające ze znaku D-6...lub art
    49 a jak masz kamerkę i było wincyj, to do sądu :)

  • 8. Data: 2019-07-01 21:40:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.07.2019 o 13:38, Myjk pisze:

> [...]
    > gdy ktoś wyprzedzał i stworzył zagrożenie dla pieszego, bo poza babcią
    > pieszych przed, ani na przejściu nie było.

    Wyjątkowo się z tobą zgodzę, choć niektóre tłumaczenia były tak żenujące
    że mi ich specjalnie nie szkoda.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-07-01 21:43:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.07.2019 o 19:44, Irek.N. pisze:

    > Zapytowuję dodatkowo. Nie wolno wyprzedzać na przejściu oraz "przed
    > nim". Jasne. Ale ile to "przed nim" wynosi?

    Na prywatny użytek - tyle co ciągła przed przejściem (zwykle jest, a jak
    nie to tyle co zwykle by była;)

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-07-01 22:31:38
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Na prywatny użytek - tyle co ciągła przed przejściem (zwykle jest, a jak
    > nie to tyle co zwykle by była;)

    A wiesz, to może być dobry trop. Nie zastanawiałem się nigdy nad ciągłą.
    Thx.

    Miłego.
    Irek.N.