  • 1. Data: 2019-07-01 09:45:04
    Temat: czyszczenie klimatyzacji
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Od czasu do czasu na kilka sekund pojawia się nieprzyjemny zapach z
    klimatyzacji. Zabrałem się za temat i internety podpowiadają, że
    najpopularniejszym zabiegiem jest ozonowanie. Te same internety są dość
    sceptyczne w sprawie skuteczności takiego zabiegu. Z innych rzeczy,
    które zauważyłem, są używane preparaty gazowe. Zasysane są do układu i
    mają go dezynfekować. Albo różne pianki aplikowane przez rurkę włożoną
    do kratki nawiewu. Każda pliszka swój ogon chwali i internety też
    niezbyt pochlebnie opiniują takie preparaty. Pytanie, jakie jest zdanie
    użytkowników grupy na temat dostępnych sposobów czyszczenia układu
    klimatyzacji? Poproszę o opinie i poradę, bo ciężko się zdecydować a
    zakładu, który rozebrałby klimatyzację na części, przeczyścił
    (mechanicznie?) nie znalazłem (i nie wiem w sumie, czy byłoby to
    najlepsze rozwiązanie albo czy jest w ogóle konieczne, jeśli są inne,
    mniej inwazyjne a równie skuteczne).

    JaceK

  • 2. Data: 2019-07-01 12:11:11
    Temat: Re: czyszczenie klimatyzacji
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Jul 2019 09:45:04 +0200, JaceK

    > Od czasu do czasu na kilka sekund pojawia się nieprzyjemny zapach z
    > klimatyzacji.

    Nic na to nie poradzisz, to jest wina złej konstrukcji systemu nawiewowego.
    W Mazdzie6 którą mam od nowości, obecnie 10 lat, nic nie śmierdzi. Nigdy
    nie śmierdziało. Natomiast w Niemcach zawsze śmierdzi, nawet jak auto nowe
    (wiem, bo też Skodą z salonu wyjechałem).

    Jeśli coś śmierdzi i nie jest to wina konstrukcji, to zazwyczaj jest to
    odpływ skroplin. Trzeba zdezynfekować tackę a przy okazji się zdezynfekuje
    sam odpływ. Najmniej inwazyjny jest rzeczywiście OZON, bo cemią trzeba
    wiedzieć gdzie trysnąć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-07-01 15:06:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-07-2019 o 09:45, JaceK pisze:
> [...]
    > sceptyczne w sprawie skuteczności takiego zabiegu. Z innych rzeczy,
    > które zauważyłem, są używane preparaty gazowe. Zasysane są do układu i

    Oba skuteczne.
    Minimum na rok u mnie pomaga.

    Albo różne pianki aplikowane przez rurkę włożoną
    > do kratki nawiewu.

    Nie rób tego, u mnie taka pianka zalała elektronikę.
    Koszt który zażądało za to ASO to ok 1500 zł.

  • 4. Data: 2019-07-01 20:05:40
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2019-07-01 o 09:45, JaceK pisze:
    > Od czasu do czasu na kilka sekund pojawia się nieprzyjemny zapach z
    > klimatyzacji.

    Klima schłodziła do zadanej temp. i się wyłącza. Rozmarzają wtedy
    syfiaste bakterie i smrodzą.

    > Zabrałem się za temat i internety podpowiadają, że
    > najpopularniejszym zabiegiem jest ozonowanie.

    I to jest prawda. Ozonowanie wybija wszystko, co żywe. Tylko że
    jednorazowy zabieg pomaga na krótko. Woda skraplająca się na parowniku +
    brak przepływu powietrza + wysoka temperatura powoduje rozkwit form
    życia w stojacym samochodzie.
    Problem rozwiązałem prosto: w obudowie parownika wywierciłem dziurę,
    wsadziłem rurkę i przez nią puszczam ozon prawie po każdym użyciu
    samochodu. Nie ma szans nic tam przeżyć. Wydajność takiego domowego
    ozonatora jest wystarczająca do takiego zabiegu. Jeśli da się wymacać
    parownik, to polecam takie rozwiązanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2019-07-01 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > to odpływ skroplin. Trzeba zdezynfekować tackę a przy okazji się
    > zdezynfekuje sam odpływ. Najmniej inwazyjny jest rzeczywiście OZON,

    Cos w tym jest
    W ducato nigdy nie smierdzi, nigdy nie smierdziało a z klima praktycznie
    nic nie robie poza uzywaniem.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 6. Data: 2019-07-01 21:07:18
    Od: szod <b...@a...pl>

> [...]

    > (mechanicznie?) nie znalazłem (i nie wiem w sumie, czy byłoby to
    > najlepsze rozwiązanie albo czy jest w ogóle konieczne, jeśli są inne,

    Tutaj gość sobie czyści klimę:
    https://www.youtube.com/watch?v=8Jeu-T1v4ZM

  • 7. Data: 2019-07-01 21:59:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Jul 2019 20:05:40 +0200, Pawel "O'Pajak"

    > Rozmarzają wtedy syfiaste bakterie i smrodzą.

    ROTFL

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-07-02 14:04:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

    > Poproszę o opinie i poradę,

    Mając ten sam problem zrobiłem sobie generator ozonu. Używałem go dotąd
    dwa razy i faktycznie pomaga. Odpalam samochód, włączam obieg zamknięty,
    klimatyzacja i nawiew na max, włączam generator i co 15 minut zaglądam do
    samochodu, przełączając kierunek nawiewu (nogi, twarz, szyba). Po godzinie
    takiego zabiegu wyłączam ozonator i idę do domu, a ozon w tym czasie
    powoli się rozkłada. Następnego dnia jest w samochodzie taki specyficzny
    zapach, ale on nie jest bardzo nieprzyjemny i szybko wietrzeje.

    W domowym klimatyzatorze zawsze przed wyłączeniem włączam sam nawiew i
    tak sobie chodzi nawet godzinę, odparowując skroploną wodę z parownika.
    Chciałem sobie zrobić podobny obwód w samochodzie, włączający na jakiś
    czas wentylator nawiewu po jeździe z klimą, ale w końcu nie zrobiłem.

  • 9. Data: 2019-07-06 19:43:08
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj JaceK, 01 lip 2019 w news:6SiSE.4700$Yu7.1514@fx41.iad
    napisałeś/aś:

> [...]
    > sumie, czy byłoby to najlepsze rozwiązanie albo czy jest w ogóle
    > konieczne, jeśli są inne, mniej inwazyjne a równie skuteczne).

    Podobnoż wszystko co najgorsze mnoży się na parowniku, a jeśli tak to
    najlepszym jest dotarcie do parownika. Osobiście zawsze stawiam na
    czyszczenie mechaniczne, ale skoro się nie da.
    No i Wurth ma taki preparat, któru aplikuje się na parownik prze rurkę
    odrowadzającą skroplone w parowniku powietrze pod samochód.
    Dziś zapodałem tą metodą taką zwykłą piankę - 3 razy zapakowałem w
    parownik i po prostu pozwoiłem piance poprawcować aż sama spłynęła pod
    samochód. Akurat mam dobre podejście, bo z wnętrza samochodu - rozpinam
    rurkę i mam parę cm do parownika.
    Po czymś takim i wymianie filtra, smierdzi tym środkiem (wcześniej tylko
    sporadycznie pojawiały się jakieś smrodki), ale już przechodzi. Wydaje mi
    się, że klimatyzator szybciej zaczyna schładzać.

  • 10. Data: 2019-07-06 19:43:13
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 01 lip 2019 w news:qfd0gf$fr6$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Albo różne pianki aplikowane przez rurkę włożoną
    >

    > Nie rób tego, u mnie taka pianka zalała elektronikę.
    > Koszt który zażądało za to ASO to ok 1500 zł.

    Wygląda na to, że problem z tymi piankami taki, że trzeba szybko je
    wydmuchiwać, nie czekając aż się uwodnią. A wtedy mają mało czasu na
    czyszczenie i pewnie nawet nie dotrą do parownika.