  • 1. Data: 2010-02-09 19:15:20
    Temat: Przełącznik elektroniczny
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

    Na jakim układzie zrobić przełącznik elektroniczny ?
    Chodzi o to, aby przełącznikiem chwilowym zmieniać co naciśnięcie na
    następne wyjście.
    Coś takiego jak tutaj - tylko jak najprostrze
    trzy wyjścia + LED do każdego sygnalizująca które jest aktywne, mają
    sterować tranzystorami, mają przełączać piny w gnieździe diagnostycznym
    OBD2 - linie K. Czy tranzystory się wyrobią z takimi sygnałami
    diagnostycznymi ?
    nie potrzba żadnej pamięci, wystarczy, aby po podłączeniu było w pozycji
    startowej, np. pierwsze wyjście

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-02-09 20:05:48
    Temat: Re: Przełącznik elektroniczny
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Piotr pisze:
    > Na jakim układzie zrobić przełącznik elektroniczny ?
    > Chodzi o to, aby przełącznikiem chwilowym zmieniać co naciśnięcie na
    > następne wyjście.
    > Coś takiego jak tutaj - tylko jak najprostrze

    74HC4017

    http://www.experimentalistsanonymous.com/diy/Datashe
    ets/74HCHCT4017.pdf

  • 3. Data: 2010-02-09 20:09:17
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Piotr pisze:

    > Na jakim układzie zrobić przełącznik elektroniczny ?
    > Chodzi o to, aby przełącznikiem chwilowym zmieniać co naciśnięcie na
    > następne wyjście.

    pamiętam, że robiłem kiedyś coś podobnego na pierścieniowym liczniku
    (Johnsona) CD4017. Ma 10 wyjść - stan roboczy pojawia się na kolejnym
    wyjściu po podaniu impulsu na wejście. Można oczywiście ustawić dowolny
    mod w zakresie 2...10.

    --
    Bogdan