  • 1. Data: 2010-02-09 10:30:09
    Temat: Re: COM Windows opóźnienie
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Elektrolot wrote:

    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów orientuje się ile mogą wynosić
    > opóźnienia przy zapisie i odczycie buforów COMa pod Windows XP na PC 1GHz?
    > Przykładowo zapisuję 5 bajtów i czekam na odbiór 5 bajtów w pętli,
    > prędkość 9600 bodów. Program pisany z wykorzystaniem najprostszych komend
    > API. Zdaję sobie sprawę, że zależy to od wielu czynników, chodzi mi
    > bardziej o orientacyjny zakres.

    Body są tu akurat dokładnie zupełnie nieważne. Jak już, to prędkość
    transmisji w bps.
    Co do XP to jest to dokładnie nie do określenia. Może być kilkadziesiąt
    milisekund do (w głupim przypadku) kilku sekund.

    Waldek

  • 2. Data: 2010-02-09 15:59:18
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Waldemar Krzok pisze:
> [...]
    > Co do XP to jest to dokładnie nie do określenia. Może być kilkadziesiąt
    > milisekund do (w głupim przypadku) kilku sekund.

    Dzięki za odpowiedz.

    Jeśli chodzi body vs bps. To ja bym polemizował.
    Prędkość transmisji podawana w bps i tak nie dotyczy przesyłu danych tylko całej
    ramki RS-232. W
    przypadku RS-232 każdy ze stanów logicznych niesie informację o jednym bicie. Więc w
    tym przypadku 1
    bod = 1 bps.
    Jedyne do czego można by się przyczepić to do tego, że nie podałem ile bitów leci w
    ramce i ile mam
    bitów stopu. Domyślnie przyjąłem 8 bitów danych, jeden bit stopu i brak kontroli
    parzystości.
    Co daje 10 bitów ramki na 8 bitów danych i jak słusznie podał J.F. czas poświęcony na
    transmisję 5
    bajtów to 5ms.

  • 3. Data: 2010-02-09 16:07:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Elektrolot,

    Tuesday, February 9, 2010, 4:59:18 PM, you wrote:

> [...]
    ramki RS-232. W
    > przypadku RS-232 każdy ze stanów logicznych niesie informację o jednym bicie. Więc

    W RS232 nie ma modulacji i dlatego nie ma mowy o bodach. W modemie
    połączonym RS232 można mówić o bodach ale od strony linii
    telefonicznej - w starych standardach było to zaledwie 600 bodów i
    tylko coraz bardziej zaawansowane metody modulacji QAM tworzyły coraz
    to szerszy strumień danych na złączu RS232 - ale tu już w bps.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl