  • 191. Data: 2012-06-13 13:00:03
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 17:57:16 +0200, atm napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Dlatego wlasnie pisze o laptopach jako o sprzecie hmmm powiedzmy
    > semi-przenosnym. Owszem mozna nosic ale i tak z reguly uzywa sie
    > w "cywilizowanych" warunkach, przewaznie przenoszac komputer miedzy
    > praca a domem i w obu tych wypadkach mozna sobie zafundowac najszybsze i
    > najbezpieczniejsze podlaczenie do Internetu.

    Kiedy ostatnio narzekałeś na internet zwalniający do nieznośnych 300Mbps?
    Pytam, bo ja biedak jestem i mam żałosne łącze bodajże 15Mbps. Co gorsza,
    nie potrafię znaleźć specjalnego zastosowania by chcieć więcej niż te 15...

    Zaś to czy film mi się skopiuje na NASa w 3 minuty czy minutę - szczerze
    mówiąc mi powiewa, nie siedzę gapiąc się w ekran i gryząc paznokcie z
    nerwów...

    > A inne biurowca jada na kablu i maja sie rownie dobrze.
    > Takich kwiatkow na kablu nie uswiadczysz, prawda?
    > http://www.dobreprogramy.pl/GBM/WPS-powazne-zagrozen
    ie-dla-naszej-sieci-WiFi,29824.html

    Pozostawienie tak "zabezpieczonego" routera w ważnej sieci jest równie
    mądre jak puszczenie niczym nie zabezpieczonych (w sensie blokady portu na
    switchu) gniazdek ethernetu po całym budunku.

    Ja konfiguruję każdy posiadany router, a takie cuda jak WPS wyłączam bo jest
    to g* a nie ułatwienie - jak mnie ktoś prosi o udostępnienie netu to mu
    podam hasło zamiast latać po piętrach i szukać jakiegoś pinu na obudowie...

    > Caly czas nastepuja zmiany, Apple jednak ostatnio dazy do tworzenia
    > trendow: gdyby ktos nie zauwazyl mamy ere postPC, napedy optyczne juz
    > teraz mozna wyrzucic, do tego dochodzi ethernet...

    Ja wiem czy do tworzenia trendów? Po prostu szybciej rezygnują ze starych
    technologii, zakładając że użytkownicy to przeboleją dostając coś innego na
    zachętę.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 192. Data: 2012-06-13 13:02:21
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Makówkarz nie trzyma zdjęć na laptopie.

    W sumie fakt, po co 'archiwizować' przeszłość, trzeba płynąć z nurtem
    postępu mentora.

  • 193. Data: 2012-06-13 13:05:06
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 17:45:24 +0200, Ghost napisał(a):
    > 17 koła za laptopa? Naprawde nie stac mojego umyslu na taka glupote, i
    > trzeba naprawde niezlej ideologii by dac tyle kasy. Dajesz chlopie czadu.

    17 tys. to chce polska filia - nie od dziś znana z bandyckich cen... zresztą
    polski standard - wszystko w Polsce po prostu musi być droższe o
    kilkadziesiąt/set procent bo widocznie jesteśmy bogaci.

    Jak rozumiem, ktoś kto z jakiegoś powodu wybrał drogiego notebooka powinien
    mieć zakaz używania go do celów nieprofesjonalnych?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 194. Data: 2012-06-13 13:15:06
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 13:02:21 +0200, BaX napisał(a):

    > W sumie fakt, po co 'archiwizować' przeszłość, trzeba płynąć z nurtem
    > postępu mentora.

    Przeszłość się archiwizuje, ale tak, aby kościół mógł sobie poprzeglądać -
    w chmurze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 195. Data: 2012-06-13 13:16:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 18:08:35 +0200, atm napisał(a):
    > Ok, ale do tego celu nie kupujesz MacBooka PRO, prawda?

    Tak, w tym celu obok laptopa do pracy koniecznie należy kupić jakiś prostszy
    komputer. Absolutnie nierozsądne jest korzystanie z tego drogiego do takich
    bylejakich celów...

    > Wogole to dosc karkolomna koncepcja jest z tym PRO. Do czego sluzy ten
    > komputer? Wg filmikow reklamowych: do obrobki foto/wideo.
    > I gdzie to ma sie niby odbywac - w samolocie, samochodzie?

    Tam gdzie wygodniej, i gdzie wystarcza laptopowa wydajność (bo na pewno
    niższa niż jakiś super wypasiona stacjonarka).

    > Calosc oczywiscie pchac po wifi no albo kupic przelotke.

    Jak ktoś ma obrabiać terabajty to gigaethernet też o kant d* rozbić. Tylko
    dysk w kieszeni USB3.

    > Rozumiem tez, ze pod obciazeniem ten komp bedzie chodzil tyle co
    > Apple obiecuje. Nie wspominajac juz o komforcie dluzszej PRO
    > pracy na notebooku.

    Będzie chodził dłużej niż wiele aktualnych notebooków pod znacznie mniejszym
    obciążeniem. Nie mówiąc już o tym, że wydajność jest potrzebna raczej do
    przygotowania np. scenariusza obróbki filmu, potem się to wrzuca
    wydajniejszej maszynie do przetworzenia.

    > Zobaczymy tez jak bedzie sie grzal pod obciazeniem, czy cokolwiek
    > poprawili w stosunku do poprzedniego modelu.

    Też jestem ciekaw ;) Nie sprawdzę i nie zamierzam sprawdzać, bo mi taki
    notebook do niczego potrzebny nie jest - w dodatku nie spełnia podstawowego
    wymogu, czyli rozmiaru max 13"...
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 196. Data: 2012-06-13 13:16:57
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 10:28:29 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Pojawiła się, bo przy poprzednich MB Pro jeszcze nie było sensownych
    > komponentów by to poskładać. Nawet przy kupowaniu zwykłych mobo można
    > jeszcze trafić na sporo takich które USB3 nie posiadają (przynajmniej tak

    To jest trzeci rodzaj prawdy, dobre chipy USB3 są już od conajmniej dwóch
    generacji macbooków. Sam mam płytę kupioną w 2010 z USB3 które działa
    świetnie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

  • 197. Data: 2012-06-13 13:18:30
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Zaś to czy film mi się skopiuje na NASa w 3 minuty czy minutę - szczerze
    > mówiąc mi powiewa, nie siedzę gapiąc się w ekran i gryząc paznokcie z
    > nerwów...

    Nie wiem o jakich filmach mówisz może reklamach po pare min ale filmy
    przyzwoite jakościowo takie po 1h30 min oscylują wokół 7-10GB.

  • 198. Data: 2012-06-13 13:18:39
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 10:33:07 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Zaś tysiące aktualnie produkowanych nie posiada już żadnego portu dodatkowego
    > tylko po prostu są konfigurowane przez sieć. Nie dość że nie trzeba
    > komputera ze złączem RS232, to w dodatku może on stać dowolnie daleko od
    > switcha. Skandal, nie?

    Cisco też się konfiguruje przez sieć. Od baaardzo dawna. Tyle, że najpierw
    trzeba to skonfigurować z konsoli, dla bezpieczeństwa. Żadnych domyślnych
    haseł.
    Konsola również służy do rozwiązywania problemów, np. właśnie z siecią.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

  • 199. Data: 2012-06-13 13:23:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 22:07:06 +0200, DoQ napisał(a):
    > Chociażby, podobnie jak rozdzielczość 2880x1800 w 15 calowym wyświetlaczu.

    Jasne. Najwyraźniej apple tak tylko dla jaj obok "retinowych" MBPro dał
    takie zwyczajne, kosztujące zauważalnie mniej... Skoro dali tę kosmiczną
    rozdzielczość to najwyraźniej ocenili że znajdą się chętni by za to
    zapłacić.
    Dodanie innego ekranu było technicznie możliwe, dodanie ethernetu wymusiłoby
    niepotrzebne zwiększanie rozmiarów notebooka.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 200. Data: 2012-06-13 13:26:15
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 19:44:01 +0200, DoQ napisał(a):
    > Za to pudełka na drutach za 30$ podpinane do tej ślicznej maszyny są
    > niezwykle zgrabne i gustowne.

    U tych kilku osób które nie przeżyją bez tego pudełka na drutach. Tylko dla
    nich firma ma wszystkim wciskać RS-232? Może jeszcze centronics, bo zdarzają
    się jeszcze działające drukarki z tym portem?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944