  • 1. Data: 2009-05-12 10:32:30
    Temat: Przestroga: Drukarki EPSON atramentowe (DX7400 i inne nowych serii)
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Witam.

    Nigdy, przenigdy nie kupujecie drukarek atramentowych Epsona (w moim
    przypadku combo Epson DX7400), to cholerstwo wycisnie z Waszego portfela
    ponad 1 zl !!! za jeden wydruk o zaczernieniu maksymalnie 5% + dwie linijki
    koloru.

    Co 10-15 stron trzeba wykonywac czyszczenie glowicy, poniewaz robi paski na
    "przejsciach tonalnych"... czyszczenie glowicy natomiast kazdorazowo (trzeba
    robic jednorazowo 3 cykle zeby jakosc byla dobra) obniza poziom tuszu we
    wszystkich cartrigach o srednio 5-10%.

    Jezeli nie chcesz czyscic bo juz sie zorientowales, ze tym samym napychasz
    kieszenie epsonowi, to on zadba o to, zeby przy kazdym wlaczeniu lub
    wylaczeniu drukarki wykonac samoczynie czyszczenie glowicy... i pomimo, ze
    na przyklad masz zaznaczone w sterowniku "tylko czarny tusz" to i tak, kazde
    czyszczenie "zabiera Ci" programowo oczywiscie 5-10% tuszu z kazdego
    cartriga.

    Jest tu jeszcze klika niespodzianek... po cholere wprowadza sie "tusze
    indywidualne" jezeli tylko po wyczerpaniu np: niebieskiego, lub
    jakiegokolwiek z kolorow drukarka sie blokuje i nie chce nic wydrukowac,
    chociazby w czerni... nawet jezeli masz zaznaczone "TYLKO CZARNY TUSZ" to i
    tak MASZ POJSC I KUPIC NATYCHMIAST brakujacy kolor... SKANDAL, stoisz z
    robota i w moim przypadku wezwania sie "starzeja".

    Wlasnie jestem po wydrukowaniu 70 stron "glupich" wezwan do zaplaty,
    zalozylem caly nowy komplet tuszy, pomiedzy drukowaniem musialem klikarazy
    ustawiac czyszczenie glowicy i po 70 stronach mialem do wymiany wszystkie
    trzy kolory, pomimo, ze na wezwaniach jest uzywany tylko czarny i niebieski.

    Po kolejnych 20 stronach sterownik pokazal brak tuszu czarnego... tak wiec
    120 zl poszlo sie wietrzyc.

    Po wyjeciu cartridgy "na oko" czuc, ze jest tam jakies 80% tuszu, natomiast
    drukarka juz uszkodzila chip zamontowany na tych cartrigach, wiec zadnym
    sposobem nie mozna jej zmusic do wykorzystania tego.

    Masakra... jedyne co mnie powstrzymalo przed wywaleniem tego przez okno jest
    skaner, ktory dziala poprawnie... heh.

    --
    doom3

  • 2. Data: 2009-05-26 07:32:01
    Od: Marx <M...@n...com>

    Najprawdopodobniej masz zapaprana glowice jakimis zamiennikami. Na
    oryginalach nie ma prawa nic sie zatykac w trakcie drukowania.
    Marx

  • 3. Data: 2009-05-26 08:00:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 12 May 2009 12:32:30 +0200, "doom3" <d...@o...pl> wrote:

    Plujka zamiast lasera do drukowania biurowych papierków? I to Epson? A
    może jeszcze używałeś nieepsonowskich tuszy? I jeszcze się dziwisz?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2009-05-27 07:41:22
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    > Najprawdopodobniej masz zapaprana glowice jakimis zamiennikami. Na
    > oryginalach nie ma prawa nic sie zatykac w trakcie drukowania.

    o ja glupi, fakt...
    poczytaj na googlach o podobnych problemach zanim sie wypowiesz...

    oczywiscie, ze oryginaly.

    --
    doom3

  • 5. Data: 2009-05-27 07:43:59
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On Tue, 12 May 2009 12:32:30 +0200, "doom3" <d...@o...pl> wrote:
    >
    > Plujka zamiast lasera do drukowania biurowych papierków? I to Epson? A
    > może jeszcze używałeś nieepsonowskich tuszy? I jeszcze się dziwisz?

    tak, plujka zamiast lasera, dlatego, ze akurat byla/jest pod reka i wydrukow
    znikome ilosci... w mojej skromnej karierze przewinelo sie juz kilkanascie
    drukarek roznych producentow, takze mniej wiecej doswiadczenie/obycie z dana
    firma posiadam... dlatego przestrzegam przed epsonem.

    --
    doom3

  • 6. Data: 2009-05-27 08:27:58
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 27 May 2009 09:43:59 +0200, "doom3" <d...@o...pl> wrote:

    >firma posiadam... dlatego przestrzegam przed epsonem.
    No właśnie źle robisz - Epson nie jest taki zły o ile spełniasz trzy
    warunki:

    * często i regularnie drukujesz,
    * główne drukujesz na niej grafikę,
    * używasz orginalnych tuszy / dobrych zamienników.

    Przy takich założeniach jest OK. Jak drukujesz rzadko, masz długie
    przerwy między wydrukami to Epsonów nie tykaj.

    Ja dawno dawno temu miałem Epsona Stylusa 800+. I jak jakościowo
    wydruki były super, to w ciągu dwóch lat załatwiłem tę drukarkę na
    amen - dwa miesiące niedrukowania spowodowało zaschnięcie dysz i
    finito. Potem za 1/4 ceny stylusa kupiłem jakiegoś Canona BJC-250
    który chodzi do dzisiaj, na orginalnym wkładzie z uzupełnianym tuszem.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 7. Data: 2009-05-27 08:39:34
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    doom3 wrote:
> [...]
    > robic jednorazowo 3 cykle zeby jakosc byla dobra) obniza poziom tuszu we

    Hej,
    Jakiegos pecha masz - Epson nie robi złych tuszy, nawet zamienniki tylu
    problemów nie sprawiają...
    - czy jestes pewny, że nic się nie stało z drukarką, nie jest
    uszkodzona?
    - może tusze były baaaardzo źle przechowywane? (chodzi mi o
    dystrybutora/sklep); trochę "przymrozków" tej zimy było i nawet
    elektronika drukarki lepiej znosi niskie temperatury, niż tusze.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 8. Data: 2009-05-27 09:43:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    doom3 pisze:
    > Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    >

    > o ja glupi, fakt...
    > poczytaj na googlach o podobnych problemach zanim sie wypowiesz...
    >
    > oczywiscie, ze oryginaly.

    no to skorzystaj z gwarancji...
    Marx

  • 9. Data: 2009-05-27 11:11:10
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:4a1cfc46$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > dystrybutora/sklep); trochę "przymrozków" tej zimy było i nawet
    > elektronika drukarki lepiej znosi niskie temperatury, niż tusze.

    Powiem tak... jak dla mnie konkretnie ten model to masakra i nawet nie tylko
    z problemow opisanych ze zla jakoscia drukowania, ale np: kwestia
    oddzielnych tuszy gdzie jezeli skonczy sie jakikolwiek kolor to nie mozesz
    drukowac w czerni itp.

    Bardzo duzo osob narzeka na nowe Epsony, nie mozna w nich zastosowac
    softowych reseterow pojemnosci cartrigy (za nowe modele) tak wiec drukarka
    po 15 cyklach czyszczenia twierdzi ze oryginalne pojemniki z tuszem jakie
    wlozylem juz sa puste (pomimo ze maja zapewne jakies 80% tuszu w sobie)...
    chip jest uszkadzany przez drukarke takze sprzetowym reseterem nie uratujesz
    ich zawartosci bo sa bezuzyteczne. W oryginalnych pojemnikach pozostaje
    jakies 10-30% niewykorzystanego tuszu... przy normalnym uzytkowaniu (czytaj
    nie wylaczaj i wlaczaj drukarke bo bedzie wykonywac manewr czyszczenia,
    ktory wedlug softu drukarki wcina jakies ~8% tuszu z kazdego pojemnika...)

    --
    doom3