  • 1. Data: 2010-02-28 11:39:23
    Temat: Przesuniety slup pod wiencem - prosba o porade
    Od: "CRAY" <c...@w...pl>

    Witam,

    W zeszłym roku wymieniony został dach na budynku gosp - zdjety eternit, nowe
    szczyty , wieniec, konstrukcja dachu. Niestety po zimie zapewne pod naporem
    sniegu jeden ze slupow naroznych wysunal sie spod wienca na ok 1 cm.
    Najprawdopodobniej slupy zostaly podciete tak ze stal z nich nie polaczyla
    sie z pretami wienca :( Co mozna w tej sytuacji zrobic ? Myslalem o czyms w
    rodzaju opaski z plaskownikow wykonanej na zewnatrz budunku ktora spinalaby
    calosc. Moze w jakis sposob polaczyc slup z wiencem? Bede niezmiernie
    wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

    W linku znajduja sie fotki przedstawiajace przemieszczenie.

    http://img3.imageshack.us/gal.php?g=dsc029541.jpg

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-28 23:51:11
    Temat: Re: Przesuniety slup pod wiencem - prosba o porade
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sun, 28 Feb 2010 12:39:23 +0100, CRAY <c...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zrobic ?

    > Myslalem o czyms w rodzaju opaski z plaskownikow
    > wykonanej na zewnatrz budunku ktora spinalaby calosc.

    W zasadzie coś takiego się robi. Gorset z kątowników w
    narożach i płaskowniki, które to łączą. Gorset obejmuje
    słup i wtedy pozostaje kwestia jak to połączyć z
    wieńcem. Niewygoda tego rozwiązania to dostęp do
    słupa.

    > Moze w jakis sposob polaczyc slup z wiencem?

    Jest też możliwość przytwierdzenia ceownika (ramionami
    na zewnątrz, płaskim do słupa) pionowo na osi
    słupa. Jeśli kilkoma kotwami przytwierdzisz ceownik do
    słupa a innymi do wieńca to możesz uciąglić słup z
    wieńcem. Dostępne są kotwy wklejane, czyli np. pręt
    zbrojeniowy, który się wkłada do wywierconej dziury i
    zalewa żywicą. Może mieć to sporą nośność ale diabeł
    tkwi w szczegółach. Druga taka sama konstrukcja w
    prostopadłym kierunku. Przy czymś takim ucierpi
    estetyka ale jest to (jak się wydaje) najprostsze
    rozwiązanie.

    Rozwiązania typu ściągi wydają się tu być o wiele za
    ambitne.

    W zasadzie wybór rozwiązania jest zależny od sił, które
    będą występować w połączeniu. Niestety nie umiem z
    opisu oszacowć jakie siły musiałoby to przenosić.

    Pozdrawiam

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 3. Data: 2010-03-01 07:13:21
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > będą występować w połączeniu. Niestety nie umiem z
    > opisu oszacowć jakie siły musiałoby to przenosić.

    Jak nie potrafisz oszacować sił to na pewno ich nie potrafisz policzyć. To nic
    złego. Ja też nie potrafię policzyć bo działam w innej branży. Ale jak nic nie
    potrafisz to po co się udzielasz? To jest robota dla fachowca a nie dla kogoś
    chcącego zabłysnąć. Weźmiesz na siebie odpowiedzialność w przypadku gdy po
    skorzystaniu z Twojej podpowiedzi stanie się coś niedobrego? Nie wiem, nie znam
    się. TO NIE ODPISUJĘ.

  • 4. Data: 2010-03-01 10:08:27
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Mon, 01 Mar 2010 08:13:21 +0100, kogutek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    [..]

> [...]
    > potrafisz policzyć.

    > Ale jak nic nie potrafisz to po co się udzielasz?

    > To jest robota dla fachowca a nie dla kogoś chcącego

    Nie bardzo widzę powód do wycieczek personalnych.

    > Weźmiesz na siebie odpowiedzialność w przypadku gdy
    > po skorzystaniu z Twojej podpowiedzi stanie się coś
    > niedobrego?

    Z grubsza wypowiedź miała być w tym duchu: W zasadzie
    silniki samochodowe zasila się paliwem płynnym a nie
    np. węglem ale nie umiem ci powiedzieć czy jeśli
    wlejesz benzynę to silnik będzie działał. Mechanik
    samochodowy powie ci, co tam trzeba wlać.

    Zgadzam się, że sugerowanie jakichś konkretnych
    rozwiązań jest zupełnie nieodpowiedzialne.

    Jednak [ tu argumenty techniczne, które z powyższych względów
    nie nadają się do upubliczniania ].

    Zgaduję, że poprzedni ,,fahowcy'', którzy zmieniali
    wieniec przecięli pręty zbrojenia w słupie. Może warto
    uświadomić człowieka, czego powinien się spodziewać,
    choćby po to aby nie trafił na kolejnego ,,fahowca''?

    Strategia NIE ODPISYWAĆ oprócz oczywistych zalet miewa
    swoje wady.

    AMX

    --
    adres w rot13