  • 1. Data: 2010-02-23 15:47:44
    Temat: Ile prądu w akumulatorze
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Mam pytanie.
    Jak długo będzie świecić żarówka jeśli mam akumulator 23A 12V.
    Pogubiłem sie i nie wychodzi mi nic sensownego.
    Mam akumulator 23Amery. Powiedzmy ze naładuję go do końca (przy okazji ktoś
    wie jaki powinienem kupić prostownik do żelowego akumulatora? Firma ma
    znaczenie?)

    I teraz 23A*12V to w sumie 276Watów mam w akumulatorze.
    Czyli wychodzi, ze moge użyć tego akumulatora do zasilenia żarówki przez
    ile? 24 minuty?

    Czy jak mam akumulatorek 1200mAh 1.5V (paluszek AA) i diodę 1.5V to ile może
    ona działać?

    Ktoś może mi pomóc?

  • 2. Data: 2010-02-23 16:29:14
    Temat: Re: Ile prądu w akumulatorze
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Rozdział "Charakterystyka rozładowania".
    Watro przeczytać cały artykuł, akurat o akumulatorach żelowych.
    http://akumulator.webpark.pl/akumulator.html
    PP

  • 3. Data: 2010-02-23 16:53:49
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    PL(N)umber_One wrote:

    > Witam
    > Rozdział "Charakterystyka rozładowania".
    > Watro przeczytać cały artykuł, akurat o akumulatorach żelowych.
    > http://akumulator.webpark.pl/akumulator.html

    Wzor jak rozumiem dotyczy roznych urzadzen czyli h = ((Ah x V) / W ) / 1,6

    Ah i V oznacza akumulator
    W oznacza urządzenie odbierające np. żarówka?

    Jeśli dobrze rozumiem
    (( 20Ah * 12V ) / 100W) / 1.6 = jakieś 1.500 h

    Na moim akumulatorze jest napisane:
    lp20-12
    12C20Ah/20HR VIPOW

  • 4. Data: 2010-02-23 17:08:59
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Lucjan J.A. Tumim wrote:

> [...]
    > W oznacza urządzenie odbierające np. żarówka?
    >
    > Jeśli dobrze rozumiem
    > (( 20Ah * 12V ) / 100W) / 1.6 = jakieś 1.500 h

    12V oczywiscie
    12V20Ah/20HR

  • 5. Data: 2010-02-23 17:57:03
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Lucjan J.A. Tumim <L...@a...fm.pl> napisał(a):

    > 12V oczywiscie
    > 12V20Ah/20HR

    Dla ścisłości wynik obliczenia według w/w wzoru to 1.5 h (półtorej godziny)
    Patrząc z drugiej strony ma to sens. Żarówka o mocy 100 W, przystosowana do
    napięcia 12V, pobiera w stanie ustalonym 100/12 = 8.3 [A].
    PP

  • 6. Data: 2010-02-23 17:57:08
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

  • 7. Data: 2010-02-23 18:36:09
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    PL(N)umber_One wrote:

> [...]
    > przystosowana do
    > napięcia 12V, pobiera w stanie ustalonym 100/12 = 8.3 [A].

    To mam problem. Akumulator jest w miare nowy. (niecaly rok)
    Uzywam przetwornicy w miare normalnej i wynik w realu wychodzi mi niecale
    0.5h
    Rozumiem konwersja itp. ale jednak dosc duza roznica.

    Czy mogę sprawdzic rozładowując akumulator do zera?

  • 8. Data: 2010-02-23 18:39:53
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Lucjan J.A. Tumim wrote:

> [...]
    > 0.5h
    > Rozumiem konwersja itp. ale jednak dosc duza roznica.
    >
    > Czy mogę sprawdzic rozładowując akumulator do zera?
    Czy jest jakas przetwornica z wyświetlaczem ile jest prądu w akumulatorze?
    Czy przetwornice są 2 rodzajów na akumulatory żelowe i zwykłe?

    Przy okiazji zapytam o mniejsze wielkości. Czy jeśli bateria w komórce ma
    900mAh to zwykły paluszek, ktory ma czesto 1200mAh powinien wystarczyc do
    naladowania komorki w pełni?

  • 9. Data: 2010-02-23 18:42:58
    Od: LP <kris_gor@bez_tego.onet.pl>

    Lucjan J.A. Tumim pisze:

    > Czy mogę sprawdzic rozładowując akumulator do zera?

    Z tego co pamiętam to akumulatorów ołowianych nie powinno się
    rozładowywać ponizej 10.5[V] (lub coś koło tego), bo zachodzą
    wtedy już w nim zmiany, które są już nieodwracalne, a co za tym
    idzie akumulator straci na pojemności i zywotności.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-02-23 18:49:08
    Od: LP <kris_gor@bez_tego.onet.pl>

    Lucjan J.A. Tumim pisze:

    > Czy jest jakas przetwornica z wyświetlaczem ile jest prądu w akumulatorze?

    Nie ma takiego pojęcia "ile jest prądu w akumulatorze". Prąd
    bezpośrednio wynika z obciążenia i akumulator da go tyle na ile
    mu rezystancja wewnętrzna pozwoli przez czas okreslony pojemnością.

    > Czy przetwornice są 2 rodzajów na akumulatory żelowe i zwykłe?

    Żelowe to też są ołowiane tylko mają nieco inną budowę niż te
    samochodowe.