  • 1. Data: 2009-04-30 07:23:14
    Temat: Przesyłanieplików przez IrDA między dwoma komputerami
    Od: s...@m...com

    Witam,
    Tak z ciekawości - czy jest jakiś sposób by móc przesyłać pliki przez IrDA
    (moduły podłączane do USB) między komputerami?
    Bo z tego co zauważyłem IrDA, w przeciwienstwie do BT w kompie, jeśli chodzi
    o łączność z telefonem, działa w sposób bierny, tzn. że zarówno przy
    odbieraniu jak i wysyłaniu plików, to zawsze telefon musi pierwszy zainicjować
    połączenie (uaktywnienie portu IR w w telefonie w przypadku odbierania plików)

    Zatem 2 komputery z IrDA nie będą się widziały przy pomocy standardowych
    sterowników.
    Czy jest jakiś program, strownik, który aktywuje IrDA w komputerze do
    inicjacji połączenia z drugim portem IR, podobnie jak to ma miejsce w
    przypadku telefonu?

  • 2. Data: 2009-04-30 07:57:18
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <s...@m...com> napisał:

> [...]
    > zarówno przy odbieraniu jak i wysyłaniu plików, to zawsze telefon musi
    > pierwszy zainicjować połączenie (uaktywnienie portu IR w w telefonie

    Uaktywnienie portu IrDA w telefonie to jeszcze nie jest zainicjowanie
    połączenia ;-)
    W przypadku systemu Windows to jego oprogramowanie systemowe maca otoczenie,
    wyszukując urządzenia podczerwieni, w małej Windzie AFAIR było to domyślnie
    co 3 sekundy, w XP jest to trochę wykastrowane.

    > Zatem 2 komputery z IrDA nie będą się widziały przy pomocy standardowych
    > sterowników.

    Bedą się "widziały" (cokolwiek to oznacza), reszta zależy od systemu
    operacyjnego. Duża Winda ma co prawda trochę okrojony protokół IrDA w
    porównaniu do Win98SE (tam można było zestawić sieć peer-to-peer), ale pliki
    nadal można przesyłać między komputerami bez dodatkowego oprogramowania.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-04-30 08:09:58
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Pytanie tylko po co skoro IrDA ma tak zawrotny transfer, ze mozna w tym
    czasie pojechac na wczasy i wrocic a do transferu uzyc pen-drive'a ;)

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-04-30 11:37:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "G Nowak" napisał:

    > Pytanie tylko po co skoro IrDA ma tak zawrotny transfer, ze mozna
    > w tym czasie pojechac na wczasy i wrocic a do transferu uzyc pen-drive'a
    > ;)

    W czasach, kiedy IrDA była obowiązkowym wyposażeniem komputerów przenośnych
    a i w desktopach była dość popularna, o pendrivach nikt jeszcze nie słyszał
    a telefon służył do dzwonienia po 3 zł/min. a nie do przesyłania tapetek ;-)
    Poza tym, w moim wiekowym IBM-ie owa podczerwień ponoć wyciągała 4 Mb/s,
    więc teoretycznie nie było tak źle. W praktyce zestawiłem kiedyś z
    ciekawości połączenie peer-to-peer między dwoma pecetami wyposażonymi w
    szeregowe IrDA i Win98SE - przypominało to stare czasy z DOS-owym NC i jego
    połączeniem via COM@9600 ;-)

    JoteR

  • 5. Data: 2009-04-30 12:33:47
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie neguje aczkolwiek uzywanie Ir w obecnych czasach to bardziej jak nauka
    historii.

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2009-04-30 12:48:27
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "G Nowak" napisał:

    > uzywanie Ir w obecnych czasach to bardziej jak nauka historii.

    Do połączenia między komputerami się to nigdy nie nadawało, natomiast na
    rynku jest sporo sprzętu, z którym inaczej nie da się pogadać. Jako
    ciekawostkę dodam, że produkowane w naszej firmie rejestratory T&RH z
    komunikacją na podczerwień nadal dobrze się sprzedają, natomiast ich
    zmodyfikowaną wersją radiową pies z kulawą nogą się nie interesuje :-/

    JoteR