  • 1. Data: 2014-10-11 21:30:02
    Temat: Przetwornica 12V->230 o mocy 1500 W
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Potrzebuje przetwornicę do busa do zasilenia piły ukosowej około 1500W
    czas cięcia to około 10 - 20 sekund raz na jakis czas 1-5 h
    poleci ktos cos sprawdzonego???
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-10-12 10:51:38
    Temat: Re: Przetwornica 12V->230 o mocy 1500 W
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Szumek pisze tak:

    > Potrzebuje przetwornicę do busa do zasilenia piły ukosowej około
    > 1500W czas cięcia to około 10 - 20 sekund raz na jakis czas 1-5 h
    > poleci ktos cos sprawdzonego???

    za 1500zł bo po tyle chodzą to już chyba agregat da się kupić.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-10-12 11:23:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 11.10.2014 21:30, Szumek wrote:
    > Witam
    > Potrzebuje przetwornicę do busa do zasilenia piły ukosowej około 1500W
    > czas cięcia to około 10 - 20 sekund raz na jakis czas 1-5 h

    Jak masz piłę s soft-startem i odrobinę cierpliwości to jest to możliwe.
    Najlepsza by była piła z silnikiem na 12V (rozrusznik?) - wtedy nie ma
    zmiłuj.
    Swoją drogą po co Ci piła w busie? Nie płacą za bilety? ;)

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2014-10-12 18:47:31
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Robie usługi piła waży 25 kilo
    do 2 cięć nie opłaca się ją targać do bloku i spowrotem
    wygodniej by było przyjść ciachnąć 2 razy i pujść
    agregat mam ale zajmuje za dużo miejsca

    ogólnie to do różnych elektronarząedzi by sieprzydało
    ale ta skośka ma największą moc i bez sof staru
    ogólnie nie wiem jak reagują takie przetwornice na chwilowe przeciązenia
    bo cięcie jest lekkie i pewnie więcej jak 500W podczas cięcia nie potrzeba
    kwestia tylko rozruchu
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-10-12 19:38:03
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.10.2014 18:47, Szumek wrote:

    > ogólnie nie wiem jak reagują takie przetwornice na chwilowe przeciązenia
    > bo cięcie jest lekkie i pewnie więcej jak 500W podczas cięcia nie potrzeba
    > kwestia tylko rozruchu

    Reaguje "uduszeniem" czyli wyłącza się. Oczywiście zakładając, że jest
    dobrze wykonana i nie wyleci bezpiecznik albo sama przetwornica. Inna
    sprawa, czy każda przetwornica 1500W faktycznie tyle daje choćby
    chwilowo. Z takimi mocami nie mam doświadczenia, ale 500 watową dało się
    cokolwiek uciąć małą szlifierką kątową - miała soft-start i płynną
    regulację. Aktualnie ta przetwornica jest w remoncie - strzeliła ot tak
    sobie z podłączonym zasilaczem laptopa.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2014-10-12 22:13:45
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-12 10:51, PiteR pisze:

    > za 1500zł bo po tyle chodzą to już chyba agregat da się kupić.

    Agregat 1500W można już kupić za 269,00 PLN.

  • 7. Data: 2014-10-12 22:29:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    > Agregat 1500W można już kupić za 269,00 PLN.

    No proszę. Można więc za 1500zł zestawić farmę :)

    --
    Piter

  • 8. Data: 2014-10-14 15:50:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-12 19:38, Mirek pisze:

> [...]
    > cokolwiek uciąć małą szlifierką kątową - miała soft-start i płynną
    > regulację. Aktualnie ta przetwornica jest w remoncie - strzeliła ot tak

    Przetwornice "strzelają", jeśli odbiornik ma jakieś filtry wygładzające,
    zaś przetwornica ma na wyjściu prostokąt.

    Szumek:

    Regułą jest (oprócz "chińczyków"), że podawana jest moc znamionowa oraz
    chwilowa. Tak więc, jeśli znamionowa jest 1,5kW, to chwilowa powinna być
    przynajmniej +50%

    Widziałem (i używałem) sporo przetwornic.
    Zobacz tu: http://www.voltpolska.pl/
    One się nie chciały psuć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2014-10-14 18:35:14
    Od: Irokez <n...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 o 15:50, Adam pisze:

    > Widziałem (i używałem) sporo przetwornic.
    > Zobacz tu: http://www.voltpolska.pl/
    > One się nie chciały psuć.

    Fajne, 1500W (3000W chwilowe) max 180A z 12V przekrój przewodu minimalny
    18mm2.

    Zasilanie z gniazda zapalniczki? ;)

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2014-10-14 22:00:59
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.10.2014 15:50, Adam wrote:

    > Przetwornice "strzelają", jeśli odbiornik ma jakieś filtry wygładzające,
    > zaś przetwornica ma na wyjściu prostokąt.

    To była akurat z sinusem i na 99% właśnie Volt.

    --
    Mirek.