  • 1. Data: 2014-10-11 21:40:26
    Temat: Przewód w gruncie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy taki przewód nadaje się do gruntu?
    OMY 3x0,5
    - izolacja żył wykonana z polwinitu,
    - powłoka kabla wykonana z polwinitu.

    Około 15 mb, będą podłączone nim elektrody poziomu wody. Prąd to 50 uA.
    Czy po kilku msc. w ziemi nie bedzie upływu większego niż próg zadziałania?
    Peszel odpada. Chcę sam cienki przewód.

    Robert

  • 2. Data: 2014-10-11 22:08:29
    Temat: Re: Przewód w gruncie
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 października 2014 21:40:26 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
> [...]
    >
    > Czy po kilku msc. w ziemi nie bedzie upływu większego niż próg zadziałania?

    Chodzi facet po polu a tam w gruncie rzeczy.

  • 3. Data: 2014-10-11 23:48:59
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy po kilku msc. w ziemi nie bedzie upływu większego niż próg zadziałania?

    Przy 50 [mV] nie bedzie...

  • 4. Data: 2014-10-12 10:31:06
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > uA. Czy po kilku msc. w ziemi nie bedzie upływu większego niż próg
    > zadziałania? Peszel odpada. Chcę sam cienki przewód.

    dopilnuj żeby nie było kamieni bezpośrednio na przewodzie a najlepiej
    zasym go piaskiem +- 10cm
    no chyba że będziesz po tym gruncie jeździł ciężkim sprzętem to może
    mieć znaczenie
    poza tym spoko

    jeffrey

  • 5. Data: 2014-10-13 00:22:50
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Robert Wańkowski pisze:
    > Czy taki przewód nadaje się do gruntu?
    > OMY 3x0,5

    Nie. OMY nie jest przewodem przeznaczonym d zakopywania w gruncie, nie
    ma gwarancji że przez pory w igielicie woda nie przeniknie - to jest
    przewód na warunki suche. OWY też nie jest - miałeś kiedyś w ręku
    przewód do gruntu? Minimum to YAKY jak kamienie odsiejesz.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2014-10-13 13:08:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:543aff3a$0$18084
> [...]
    >na warunki suche. OWY też nie jest - miałeś kiedyś w ręku przewód do
    >gruntu? Minimum to YAKY jak kamienie odsiejesz.

    niby prawda, tyle ze prawdopodobnie działać będzie również zwykły YDY.
    Oświetlenie ogrodowe takim przewodem mam zrobiono i zepsuć sie nie chce.
    Obwód zabezpieczony różnicówką wiec ewentualna upływność jest mniejsza niz
    30mA o ile jest w ogóle jakas technicznie istotna.

    b.

  • 7. Data: 2014-10-13 19:56:17
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Budyń pisze:
> [...]
    > Obwód zabezpieczony różnicówką wiec ewentualna upływność jest mniejsza
    > niz 30mA o ile jest w ogóle jakas technicznie istotna.

    Może będzie, może nie - zależy jak się producent postarał. Jak dać
    porządny kabel doziemny to ma obowiązek działać - upływność z powodu
    zawilgocenia wnętrza kabla przez dyfundującą wodę, to powód do pozwania
    producenta/dystrybutora o koszty przełożenia kabla...

    Ludzie to kombinują jak koń pod górę - dziś w hurtowni widziałem jak
    facet konsultował się telefonicznie z elektroinstalatorem, bo miał kupić
    2.5 m przewodu 3x1,5 a w hurtowni sprzedają na pełne metry - i co on
    biedny ma zrobić, przecież taki straszny zapas zostanie (za całą
    złotówkę pewnie...)

    --
    Darek

  • 8. Data: 2014-10-13 20:19:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Dariusz K. Ładziak"

    Tak patrzyłem i nie widzę czy sa takie cienkie sygnałowe?
    To może skrętkę? Linka nie musi być.

    Robert

  • 9. Data: 2014-10-13 20:21:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    To może taki będzie ok?
    http://www.kablesklep.pl/helukabel/jz-500-ysty-liyy-
    nr-zyly-numerowane/8898.html
    "wilgotnych i mokrych, jednak nie na wolnym powietrzu"
    Będzie zakopany.

    Robert

  • 10. Data: 2014-10-14 22:27:00
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Robert Wańkowski pisze:
    > "Dariusz K. Ładziak"
    >

    > Tak patrzyłem i nie widzę czy sa takie cienkie sygnałowe?
    > To może skrętkę? Linka nie musi być.

    Porządną żelowaną skrętkę? Pewnie też się da - tylko najpierw sprawdzić
    czy żzelowana (już parę razy naciąłem się na bęben "żelowanej" skrętki
    która w środku okazała się sucha jak pieprz...)

    --
    Draek