  • 31. Data: 2024-03-27 06:13:31
    Temat: Re: Przy okazji obwodnicy Zamościa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 23:58, Akarm pisze:

    > Jak widzę, niektórym przyda się odrobinka wiedzy:
    >  światła dotyczą sygnalizatora - czerwone oznacza zakaz wjazdu za
    > sygnalizator, a nie zakaz wjazdu na skrzyżowanie.

    A zielone oznaczajak rozumiem zezwolenie na wjazd za sygnalizator, a
    dalej to normalnie - znaki, zasady ogólne...

    Z uporem bronisz błędu projektanta i im bardziej go bronisz tym bardziej
    absurdalne się to robi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-03-27 06:16:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgadzam się. Potem takie 'barany' zapychają skrzyżowanie bo uznają
    > "zielone" a nie "miejsce i zielone" blokując skrzyżowanie.

    To że sygnalizatory S-1 dotyczą skrzyżowania nie wyklucza tego że nie
    należy wjeżdzać jak nie ma możliwości zjazdu. Zresztą i jedno i drugie
    jest napisane w rozporządzeniu.

    > Szkoda że już
    > nie ma funkcji "ormowca".

    Jest - wysyłasz na deykowany adres mailowy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2024-03-27 13:41:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 06:13, Shrek pisze:

> [...]
    > dalej to normalnie - znaki, zasady ogólne...
    >
    > Z uporem bronisz błędu projektanta i im bardziej go bronisz tym bardziej

    Niektórzy usiłują dorabiać jakieś dziwne swoje teorie do tak prostej
    zasady, jak stosowanie się do sygnalizacji świetlnej.
    Jakiś czas temu spotkałem się tutaj nawet z niezwykle inteligentną
    opinią, że skrzyżowanie Barskiej z Grójecką jest niewłaściwe, bo nie ma
    na nim sygnalizatorów, a na Grójeckiej przy kościele są. Wybitny
    intelektualista dowodził, że światła przy kościele odnoszą się również
    do pobliskiego skrzyżowania z Barską. :D
    https://maps.app.goo.gl/BD1J1GVd7DPQFB3v5
    HGW skąd u niektórych takie dziwne przekonanie, że światła oznaczają
    zezwolenie lub zakaz wjazdu na jakieś skrzyżowanie, znajdujące się
    czasem nawet w sporej odległości od sygnalizatorów? Nie! To dotyczy
    tylko sygnalizatorów, tylko wjazdu za sygnalizator.

    --
    -
    Akarm

  • 34. Data: 2024-03-27 17:39:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 13:41, Akarm pisze:

> [...]
    > opinią, że skrzyżowanie Barskiej z Grójecką jest niewłaściwe, bo nie ma
    > na nim sygnalizatorów, a na Grójeckiej przy kościele są.

    I wydaje mi się że ma rację - _zdaje_ mi się, że rozporządzenie wymaga
    żeby w przypadku skrzyżowania o ruchu kierowanym przy pomocy świateł
    wszytkie wloty były "osłanianie" sygnalizacją. Sprawdziłem - mam racje

    "Stosując sygnalizację na skrzyżowaniu, należy objąć nią wszystkie grupy
    uczestników ruchu i wszystkie strumienie ruchu poruszające się po jezdni
    lub torowisku oraz je przekraczające. Nie pozostawia się jakiegokolwiek
    wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji."

    > Wybitny
    > intelektualista dowodził, że światła przy kościele odnoszą się również
    > do pobliskiego skrzyżowania z Barską. :D

    Bo powinny się odnosić. Kiedyś tak wolno było stawiać (nie na wszystkich
    wlotach skrzyżowania) obecnie już z tego co wiem nie i powinny zostać
    przebudowane (był jakiś termin, ale minął już chyba z dekadę temu).
    Cytata dostałeś wyżej - więc byłbym ostrożny w wyzywaniem d wybitnych
    intelektualisów.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    190002311/O/D20192311-c2.pdf

    Punkt 5.1

    Ze względu na przeznaczenie sygnalizacji wyróżnia się następujące ich
    rodzaje:
    - sygnalizacja na skrzyżowaniu,
    - sygnalizacja ostrzegawcza,
    - sygnalizacja na przejazdach tramwajowych,
    - sygnalizacja określająca sposób korzystania z pasa ruchu,
    - sygnalizacja dla ruchu wahadłowego,
    - sygnalizacja w miejscu wyjazdu pojazdów uprzywilejowanych,
    - sygnalizacja przy wjazdach na ruchome mosty i promy,
    - sygnalizacja na przejazdach kolejowych,
    - sygnalizacja dla pieszych i rowerzystów,
    - sygnalizacja dla kierujących tramwajami,
    - sygnalizacja dla kierujących autobusami

    Które przeznaczenie według ciebie spełnia wymieniona przez ciebie
    sygnalizacja i jak ma to stwierdzić kierowca jadący grójecką? Jest
    skrzyżowanie, jest sygnalizator więc odnosi się do skrzyżowana -
    przecież nie będziesz wymagał od niego żeby zapoznał się z projektem
    gdzie projektant bez wyobraźni coś niezgodnego z rozporządzeniem napisał
    czy narysował.

    Na upartego można by się odnieść do tego:

    Wyżej wymienione sygnalizacje mogą być stosowane na:
    - skrzyżowaniach i odcinkach dróg,
    - _przejściach_dla_pieszych_,
    - przejazdach dla rowerzystów

    I uznać że nie dotyczy skrzyżowania tylko przejścia dla pieszych, ale to
    błędny projekt, bo skąd ma o tym wiedzieć kierowca?

    > https://maps.app.goo.gl/BD1J1GVd7DPQFB3v5

    Zadaj sobie pytanie co by było gdyby pierwszeństwo było na odwrót:P

    > HGW skąd u niektórych takie dziwne przekonanie, że światła oznaczają
    > zezwolenie lub zakaz wjazdu na jakieś skrzyżowanie,

    Być może coś ma z tym wspólnego sformułowanie "skrzyżowanie o ruchu
    kierowanym"

    > znajdujące się
    > czasem nawet w sporej odległości od sygnalizatorów? Nie! To dotyczy
    > tylko sygnalizatorów, tylko wjazdu za sygnalizator.

    Hmmm. A jak masz zielone i znak ustąp pierwszeństwa, to stoisz i
    ustępujesz tym co mają czerwone?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2024-03-27 18:12:56
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 17:39, Shrek pisze:

> [...]
    > wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji."

    Gratuluję dociekliwości i wiadomości całkowicie zbędnych dla
    użytkowników dróg publicznych.

> [...]
    >
    > I uznać że nie dotyczy skrzyżowania tylko przejścia dla pieszych, ale to
    > błędny projekt, bo skąd ma o tym wiedzieć kierowca?

    Zapewniam, że każdy kierowca powinien mieć w czterech literach, to co
    znajduje się gdzieś na jakimś skrzyżowaniu.
    Kierowca ma stosować się do sygnalizacji świetlnej: zielone oznacza
    zezwolenie na wjazd za sygnalizator, czerwone zabrania wjazdu za
    sygnalizator. To dość łatwe do zapamiętania powinno być nawet dla
    najgłupszych.

    > Zadaj sobie pytanie co by było gdyby pierwszeństwo było na odwrót:P

    Zadałbym.
    Tylko nie bardzo wiem, jak to miałoby wyglądać: czerwone - jedź, zielone
    - stój?

    > Być może coś ma z tym wspólnego sformułowanie "skrzyżowanie o ruchu
    > kierowanym"

    Być może.
    A może nawet na pewno?
    :D

    > Hmmm. A jak masz zielone i znak ustąp pierwszeństwa, to stoisz i
    > ustępujesz tym co mają czerwone?

    Nie, albowiem oni mają czerwone i nie wjeżdżają za sygnalizator.

    --
    -
    Akarm

  • 36. Data: 2024-03-27 18:30:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 18:12, Akarm pisze:

    > Gratuluję dociekliwości i wiadomości całkowicie zbędnych dla
    > użytkowników dróg publicznych.

    Twoja w tym zasługa (choć wiedziałem wcześniej, nie pamiętam skąd) ale
    musiałem ci wygrzebać żeby nie powoływać się jak ty na głębokie
    przekonanie, które może okazać się jednak błędne. A tobie gratuluje
    pewnosci siebie w przypadkach w których ani wiedzy ani dociekliwosci nie
    posiadasz, za to masz wysokie mniemanie o wiedzy swojej a niskie
    mniemanie o zdolnosciach intelektualnych tych co mają inne zdanie:P

> [...]
    > zezwolenie na wjazd za sygnalizator, czerwone zabrania wjazdu za
    > sygnalizator. To dość łatwe do zapamiętania powinno być nawet dla

    Jak widzisz jednak twoi interlektorzy mieli rację i jest to spierdolona
    sygnalizacja. No i ciężko pominąć, że sygnalizacja jednak zmienia zasady
    pierwszeństwa na skrzyżowaniu znosząc wpost działanie znaków dotyczących
    pierwszeństwa, co usiłujesz pominąć.

    > Zadałbym.
    > Tylko nie bardzo wiem, jak to miałoby wyglądać: czerwone - jedź, zielone
    > - stój?

    Coś na ksztat - na drodze z A-7 jedź, brak sygnalizatorów na drodze z
    D-1 (dobrze z pamięci piszę) też jedź.

    > Nie, albowiem oni mają czerwone i nie wjeżdżają za sygnalizator.

    Nie wiesz jakie znaki czy sygnalizatory mają "oni". Ty masz się stosować
    do swoich. A jak widzisz, bywa (choć nie powinno) że oni nie mają
    czerwonego jak ty masz zielone. I nie jest to wporzo jak twierdzisz i
    wyśmiewasz się z intelektu tych co mają rację, tylko jest to spierdolone
    oznakowanie skrzyżowania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2024-03-27 21:41:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2024 o 18:30, Shrek pisze:

> [...]
    > czerwonego jak ty masz zielone. I nie jest to wporzo jak twierdzisz i
    > wyśmiewasz się z intelektu tych co mają rację, tylko jest to spierdolone

    Pierdolisz. Znaki nie obowiązują w ogóle w przypadku działającej
    sygnalizacji :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2024-03-27 21:46:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pierdolisz. Znaki nie obowiązują w ogóle w przypadku działającej
    > sygnalizacji :]

    Chyba nie do mnie chciałeś napisać:P Ale w twoją wypowiedź wkradła się
    gruba nieścisłość - Znaki _dotyczące_pierwszeństwa_ nie obowiązują przy
    działającej sygnalizacji. Reszta obowiazuje. I nigdy nic innego nie
    napisałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2024-03-27 22:24:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2024 o 21:46, Shrek pisze:

    > Chyba nie do mnie chciałeś napisać:P Ale w twoją wypowiedź wkradła się
    > gruba nieścisłość

    Srysłość.

    > - Znaki _dotyczące_pierwszeństwa_ nie obowiązują przy
    > działającej sygnalizacji. Reszta obowiazuje. I nigdy nic innego nie
    > napisałem.

    Rozmawiamy w kontekście znaku "ustąp pierwszeństwa" czyli standardowa
    kielnia :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2024-03-27 22:27:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rozmawiamy w kontekście znaku "ustąp pierwszeństwa" czyli standardowa
    > kielnia :]

    "kielnia" nie obowiazuje przy działającej sygnalizacji. Ale czemu
    piszesz to pod moją wiadomością?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!