  • 21. Data: 2024-03-25 14:53:47
    Temat: Re: Przy okazji obwodnicy Zamościa
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 17:17, J.F pisze:
    > Kiedy właśnie przyjęło się w Polsce, ze sygnalizator stoi przed
    > skrzyżowaniem, i reguluje ruch na tym skrzyżowaniu.
    Niekoniecznie, masz przed wjazdami do tuneli, czy na wisłostradę jak w
    tym przypadku, jest czerwone to nie jedziesz i koniec, czekasz na zmianę
    na zielone.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2024-03-25 17:04:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 14:53, Janusz pisze:

    > Niekoniecznie, masz przed wjazdami do tuneli, czy na wisłostradę jak w
    > tym przypadku, jest czerwone to nie jedziesz i koniec, czekasz na zmianę
    > na zielone.

    Przed tunelami wyglądają inaczej...

    https://www.google.pl/maps/@52.238954,21.0334802,3a,
    75y,318.45h,92.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPtMrbm5FSHJde
    vvCeOtJqw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Rozporządzenie przewiduje sygnalizację S1 tylko na skrzyżowaniach i
    wahadłach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2024-03-25 19:36:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 17:04, Shrek pisze:

    > Przed tunelami wyglądają inaczej...
    Ale nadal to światła.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2024-03-25 20:31:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 19:36, Janusz pisze:

    > Ale nadal to światła.

    Latarnie uliczne to też są światła. Rozporządzenie nie przewiduje
    sygnalizacji S-1 w oderwaniu od skrzyżowania chyba że wahadło.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2024-03-25 21:51:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 20:31, Shrek pisze:

    > Latarnie uliczne to też są światła. Rozporządzenie nie przewiduje
    > sygnalizacji S-1 w oderwaniu od skrzyżowania chyba że wahadło.

    Użytkowników dróg nie interesuje rozporządzenie, określające parametry
    sygnalizatorów świetlnych (na ogół, bo są też tacy, którzy uwielbiają
    wczytywanie się w dziwne szczegóły, przeznaczone dla drogowców), oni
    powinni się po prostu do sygnałów świetlnych stosować, bez zbędnych
    dociekań. I wszystko na ten temat.

    --
    -
    Akarm

  • 26. Data: 2024-03-26 06:12:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 21:51, Akarm pisze:

> [...]
    > wczytywanie się w dziwne szczegóły, przeznaczone dla drogowców), oni
    > powinni się po prostu do sygnałów świetlnych stosować, bez zbędnych

    Więc bez zbędnych dociekań są światła przed skrzyżowaniem to dotyczą
    skrzyżowania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2024-03-26 17:59:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 06:12, Shrek pisze:

    > Więc bez zbędnych dociekań są światła przed skrzyżowaniem to dotyczą
    > skrzyżowania.

    Jak widzę, niektórym przyda się odrobinka wiedzy:
    światła dotyczą sygnalizatora - czerwone oznacza zakaz wjazdu za
    sygnalizator, a nie zakaz wjazdu na skrzyżowanie.

    --
    -
    Akarm

  • 28. Data: 2024-03-26 20:10:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 17:59, Akarm pisze:

    > Jak widzę, niektórym przyda się odrobinka wiedzy:
    >  światła dotyczą sygnalizatora - czerwone oznacza zakaz wjazdu za
    > sygnalizator, a nie zakaz wjazdu na skrzyżowanie.

    A zielone oznacza możliwość wjazdu na skrzyżowanie i jest w hierarchi
    nad znakami i zasadami ogólnymi. Co daje bądź zabiera czerwone nie ma w
    tej sytuacji znaczenia, bo tam w zasadzie nigdy się czerwone nie świeci
    (wręcz nad tą konkretną jeznią to obstawiam że nie w zasadzie a
    rzeczywiście nigdy).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-03-26 23:58:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 20:10, Shrek pisze:

> [...]
    > tej sytuacji znaczenia, bo tam w zasadzie nigdy się czerwone nie świeci
    > (wręcz nad tą konkretną jeznią to obstawiam że nie w zasadzie a

    Światło zielone oznacza zezwolenie na wjazd za sygnalizator, a nie na
    skrzyżowanie.
    Jeszcze raz, dla utrwalenia:
    światło zielone oznacza (w przeciwieństwie do czerwonego) możliwość
    wjazdu za sygnalizator. Za sygnalizator!
    A nie na skrzyżowanie.

    --
    -
    Akarm

  • 30. Data: 2024-03-27 00:17:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.03.2024 o 23:58, Akarm pisze:

> [...]
    > Jeszcze raz, dla utrwalenia:
    >     światło zielone oznacza (w przeciwieństwie do czerwonego) możliwość
    > wjazdu za sygnalizator. Za sygnalizator!

    Zgadzam się. Potem takie 'barany' zapychają skrzyżowanie bo uznają
    "zielone" a nie "miejsce i zielone" blokując skrzyżowanie. Szkoda że już
    nie ma funkcji "ormowca". Zdałbym nawet zaawansowane egzaminy z
    premedytacją. Nie raz bym wjebał srogi mandat takim kurwiszczom, łącznie
    za "trąbienie" i przepychanie. Ech, rozmarzyłem się :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>