  • 1. Data: 2014-10-31 02:38:02
    Temat: Przyczepka Sam, czy nadal można?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Cześć,

    Chciałbym zbudować przyczepkę typu SAM z części samochodu. Pytanie, czy
    to nadal jest możliwe z punktu widzenia naszego prawa? Pomijam zupełnie
    aspekt budowy czegoś takiego. Interesuje mnie aspekt prawny. Czy się da?
    Jeśli tak, to jak wygląda procedura i ile kosztuje? Wiem, że są jakieś
    problemy z homologacją. Ile kosztuje jej wyrobienie?

    Tomek

  • 2. Data: 2014-10-31 20:23:57
    Temat: Re: Przyczepka Sam, czy nadal można?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 01:38:02 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

> [...]
    > to nadal jest możliwe z punktu widzenia naszego prawa? Pomijam zupełnie
    > aspekt budowy czegoś takiego. Interesuje mnie aspekt prawny. Czy się da?

    Oczywiście że się da :-)

    > Jeśli tak, to jak wygląda procedura i ile kosztuje?

    Badanie techniczne w jednej z kilku uprawnionych do tego instytucji to w
    zależności od kateogrii i instytucji koszty od okołó 4000zł (ale już nie
    pamiętam gdzie to było tak tanio) do 10000+zł.
    Natomiast jak się dowiadywałem było to niedługo po reformie i być może te
    podmioty jeszcze się nie przestawiły na jakikolwiek kontrakt z klientem
    indywidualnym (wcześniej homologowali pewnie wyłącznie seryjne wyroby).
    Do tego oczywiście przyczepę trzeba do nich zawieźć (wszystkie chyba były
    gdzieś pod Warszawą i coś na Śląsku)

    W sumie tu już przestałem analizować, ale potem dochodzi jeszcze trochę
    kosztów biurokratycznych - jakieś zaświadczenia i różne kwitki, wszystko po
    parę stów.

    > Wiem, że są jakieś
    > problemy z homologacją. Ile kosztuje jej wyrobienie?

    Problemem może być jeszcze wymagana dokumentacja techniczna, w tym
    obliczeniowa konstrukcji. Czyli to już nie tak że sobie coś pospawasz i
    dostaniesz kwity. Jeszcze musisz udowodnić że jest tak jak myślisz.

  • 3. Data: 2014-10-31 20:31:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 20:23:57 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Oczywiście że się da :-)

    Aha, natomiast oczywiście można to zrobić normalnie i za normalne pieniądze
    - w Niemczech, Czechach, Słowacji, a nawet w Rosji i na Ukrainie :)
    Ale tam już nie drążyłem.

  • 4. Data: 2014-10-31 21:04:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-31 20:31, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Aha, natomiast oczywiście można to zrobić normalnie i za normalne pieniądze
    > - w Niemczech, Czechach, Słowacji, a nawet w Rosji i na Ukrainie :)
    > Ale tam już nie drążyłem.

    Co do tych Niemiec jesteś pewien ?
    Nie wiem jak tam z przyczepką ale własnego motocykla czy trajki
    u nich nie zarejestrujesz. Nie ma możliwości uzyskania homologacji.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-11-01 00:09:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 21:04:41 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Co do tych Niemiec jesteś pewien ?
    > Nie wiem jak tam z przyczepką ale własnego motocykla czy trajki
    > u nich nie zarejestrujesz. Nie ma możliwości uzyskania homologacji.

    Pewien nie jestem, ja chwilowo przestałem drążyć ten temat.

  • 6. Data: 2014-11-01 21:28:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-31 o 20:31, Tomasz Pyra pisze:
    > Aha, natomiast oczywiście można to zrobić normalnie i za normalne pieniądze
    > - w Niemczech, Czechach, Słowacji, a nawet w Rosji i na Ukrainie :)
    Albo i u nas, po "naszemu" - znaczy kupujesz jakąkolwiek przyczepkę typu
    SAM (ważne by były papiery, wybita tabliczka znamionowa i hak
    holowniczy, bo na nim jest tabliczka homologacji), i przeszczepiasz ten
    hak do swojego SAMa "był sam, jest sam" ...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2014-11-02 01:10:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 01 Nov 2014 21:28:00 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > holowniczy, bo na nim jest tabliczka homologacji), i przeszczepiasz ten
    > hak do swojego SAMa "był sam, jest sam" ...

    No chyba nawet zmiany parametrów chyba da się zrobić po staremu :-)