  • 1. Data: 2010-11-22 13:51:36
    Temat: co zamiast transoptora?
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Potrzebuję zrobić separację impulsów prostokątnych rzędu do kilku kHz.
    Zależy mi na jak najmniejszym poborze prądu przez separator bo zasilanie
    jego jest z baterii. Przy standardowym transoptorze
    pobór jest ok. 5mA a chciałbym żeby był przynajmniej 10 razy mniejszy.
    Da się?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-11-22 15:28:58
    Temat: Re: co zamiast transoptora?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w
> [...]
    > zasilanie jego jest z baterii. Przy standardowym transoptorze
    > pobór jest ok. 5mA a chciałbym żeby był przynajmniej 10 razy

    Mozna probowac mniejszym pradem sterowac.

    Albo emitowac krotkie szpilki, a w odbiorniku przerzutnik ..
    ewentualnie dwa transoptory i przerzutnik RS.

    Jest seria wzmacniaczy izolacyjnych ISO.... [TI, dawniej
    BurrBrown], ale nie wiem czy beda braly mniej niz 5 mA.

    J.

  • 3. Data: 2010-11-22 16:28:03
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Wziąć led o możliwi mały prądzie (np. KM23-LID z tme ; zasadniczo 2mA, ale
    pewnie da się mniej) - potem dać fotodiodę na wejściu jakiegoś cmosa
    (spolaryzowaną dużym rezystorem), i tyle. Czyli taki DIY transoptor :)
    Oczywiście wszystko w obudowie jakiejś...
    Oczywiscie, nie będzie toto szybko działać, ale - coś za coś. Pewnie jest
    szansa, żeby zejść w okolice 1mA (a może mniej ?)

  • 4. Data: 2010-11-22 16:30:07
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Aha, no i oczywiście pomysł z krótkimi szpilkami - to rzeczywiście chyba
    nawet lepsze rozwiązanie.
    Już przy wypełnieniu 10% będziesz miał te swoje 5mA. A pewnie spokojnie
    można dać mniej.

  • 5. Data: 2010-11-22 16:53:48
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > pobór jest ok. 5mA a chciałbym żeby był przynajmniej 10 razy mniejszy.
    > Da się?

    Tak. Np. ADuM1100 (Analog Device iCoupler Digital Isolater): 0.4 mA maximum @ 1
    Mbps for 3.3 V operation.
    Wiem, wiem. Wybrzydzacze zaraz się rozedrą, że nie warto tej techniki stosować ze
    względu na generowane zakłócenia. Nie przejmuj się, tylko rób swoje - u mnie sprawdza
    się od lat w bardzo odpowiedzialnych rozwiązaniach.

    --
    dziadek Ben
    [beztego w adresie]

  • 6. Data: 2010-11-22 17:32:07
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Jest seria wzmacniaczy izolacyjnych ISO.... [TI, dawniej
    > BurrBrown], ale nie wiem czy beda braly mniej niz 5 mA.

    Używam. Ciągną jak stara dziwka pod mostem. :-)

    Co do separacji, to są sprzęgi pracujące dobrze przy prądzie poniżej 1mA.
    Zależy jeszcze jakie napięcie izolacji jest potrzebne. Można próbować ze
    sprzęgiem transformatorowym lub pojemnościowym, ale to zależy bardzo od co
    jak i dlaczego.

    Waldek

  • 7. Data: 2010-11-22 19:08:38
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    Zawracanie głowy i rzeźba w g....
    ADuM od Analog Devices.

  • 8. Data: 2010-11-22 20:45:18
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    swoje - u mnie sprawdza się od lat w bardzo odpowiedzialnych rozwiązaniach.

    Na pewno spróbuję. Chociaż właśnie głównym powodem są zakłócenia od
    falowników.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2010-11-22 23:16:35
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 22/11/2010 13:51, pawel wrote:
> [...]
    > jego jest z baterii. Przy standardowym transoptorze
    > pobór jest ok. 5mA a chciałbym żeby był przynajmniej 10 razy mniejszy.

    Da sie. Przesylaj szpilki dodatnie i ujemne przez transformator. Troszke
    logiki musisz niestety dorobic, ale mozesz zejsc do 100uA sredniego
    pradu ;-)

    Trzeba tylko krotkie szpilki przesylac i starannie transformator zrobic.

    Nie wiem jak to zrobic zeby jeszcze mniej pradu zarlo.

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2010-11-23 08:01:16
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozwiązaniach.
    >
    > Witam.
    > Na pewno spróbuję. Chociaż właśnie głównym powodem są zakłócenia od

    Zobacz tu:
    http://www.bibinet.pl/pdfy/bk12_rap.pdf
    na stronie 13.

    Garby w okolicy 400MHz i 800MHz pochodzą według mnie od ADuM1301 (3 kanały).

    Izolacji nie bocznikowałem żadnym kondensatorem, który by tłumił generowane
    w ADuM zakłócenia więc wygląda na to, że one same w sobie są poniżej normy.
    AD zrobił później scalaki z izolacją nie tylko sygnałów ale też napięcia i
    te według ich noty aplikacyjnej przekraczają normy pewnie o 20dB lub więcej
    (nie pamiętam dokładnie).

    Uważam, że zakłócenia od ADuM to jest osobna sprawa od zakłóceń od
    falowników. Jak każde będzie OK to i razem będą OK.
    P.G.