  • 11. Data: 2011-05-06 07:15:31
    Temat: Re: Pytania dot. inwentaryzacji
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-05-06 08:17, Tomasz Śląski pisze:

    > Dokładnie. Praca w korporacji polega głównie na karmieniu swoimi
    > działaniami *systemu* . Czy to ma jakiś sens czy nie - jest zupełnie
    > nieistotne, bo jak zaczynasz się zastanawiać i dociekać - odpadasz.
    >
    > BTW, pogłoski/teorie pojawiające się tu i ówdzie, jakoby 'wielcy' byli
    > wcześniej uprzedzeni i doskonale przygotowani do akcji - moim zdaniem
    > można między bajki włożyć. Korporacje zrobiły j/w - zgodnie z
    > przepisami. Kropka.

    1. korporacje mają paszportyzację i doskonale wiedzą jaki mają sprzęt

    2. korporacje w 99% nie mają ethernetu do domu i miliona skrzynek na
    mieście. Półki znajdują się w góra paru miejscach. Wszystko jest na kupie.

    wystarczyło tylko wygenerować XML w formie zjadliwej dla UKE i po temacie.

    Mam kontakt u takiego dużego operatora i pytałem jak to robią aby może
    się wzorować. Jak zobaczyłem jaki to bubel to stwierdziłem, że zrobię
    fajną inwentaryzację. Bo już jest ten czas, że też chcemy wiedzieć co
    mamy (to nie tak, że nie wiemy, ale nie jest to w łatwej formie
    elektronicznej).

    Przez miesiąc ganiałem ludzi, tworzyłem nową bazę danych i masę innych.
    W firmie przestawiłem robotę działu rozwojowego. Po miesiącu okazało
    się, że nie muszę inwentaryzować przełączników połączonych ethernetem
    UTP bo można uznać, że to w "zasięgu węzła".

    Zadaję zatem pytania czym się różni paczkord UTP 50 cm od paczkordu
    światłowodowego 50cm światłowodowego ? I czemu muszę siedzieć i śledzić
    jakieś fora w poszukiwaniu błędów i odstępstw? Nie lubię jak urzędnicy
    rozpieprzają koncepcję aby było zrobione dla sztuki.

    Jak trzeba robić gówno to robimy. Zdaje mi się, że wszyscy robią. Przykre.

    Icek

  • 12. Data: 2011-05-06 07:38:34
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-06 09:15, Icek pisze:
    > W dniu 2011-05-06 08:17, Tomasz Śląski pisze:
    [..]
    > Zadaję zatem pytania czym się różni paczkord UTP 50 cm od paczkordu
    > światłowodowego 50cm światłowodowego ? [..]

    IMHO przepustowością - 1Gbps jest gorsze od 10/40/100Gbps

    Ludzie w mediach mówią / piszą,
    że 1(jeden)Gbps do klienta to bardzo mało .... i NIE rozwojowo.

  • 13. Data: 2011-05-06 07:44:32
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-05-06 09:38, Ziolko pisze:
    > [..]
    >
    > IMHO przepustowością - 1Gbps jest gorsze od 10/40/100Gbps
    >
    > Ludzie w mediach mówią / piszą,
    > że 1(jeden)Gbps do klienta to bardzo mało .... i NIE rozwojowo.

    mówimy o tej samej technologii. 1Gb/s po UTP i 1Gb/s po SM/MM świetle.

    Z punktu celu inwentaryzacji to bez różnicy. Inwentaryzujemy szybkość.
    Jak umożliwiono pominięcie przełączników połączonych miedzianym
    paczkordem 10/100/1000 to dlaczego nie ma wyjątku dla przełączników
    połączonych takim samym paczkordem ale światłowodowym.

    Ale jak zadaję konkretne pytania to oczywiście jestem zadymiarz.

    Icek

  • 14. Data: 2011-05-06 08:06:05
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-06 09:44, Icek pisze:

> [...]
    > połączonych takim samym paczkordem ale światłowodowym.
    >
    > Ale jak zadaję konkretne pytania to oczywiście jestem zadymiarz.

    To tylko moje zdanie, ale
    jaki problem zmienić światło z 1 na 10 ??
    a na miedzi jak przerzucić 10 czy 100 Gb/s ??

    A jak ten "patchcord" ma więcej niż 100 m ??

    Na świetle dorzucenie następnej lambdy to pan pikuś.

    A na miedzi??

    Powtórzę się .... NIE rozwojowo,
    i nie będzie można dorzucic następnych usług / operatorów.

    To wszystko dla dobra klienta i rozwoju rynku ;-P

  • 15. Data: 2011-05-06 08:10:27
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-06 09:05, Icek pisze:

    > A problem z inwentaryzacją wykryłem wczoraj po rozmowie z Panią Prezes.
    > CHodzi o to, że UKE nie przewidziało, że mogą być operatorzy niemałych
    > rozmiarów, którzy nie mają inwentaryzacji.
    >
    > Bo czas 30 dni jest dobry aby dostosować posiadane dane do wymagań UKE
    > ale to już za mało aby dokonać inwentaryzacji.

    Pomijajac sposob przeprowadzenia inwentaryzacji, ktory uwazam za fatalny
    i obarczam za to tylko i wylacznie UKE, jednego nie moge zrozumiec w
    Twoim poscie - naprawde uwazasz ze inni ISP nie maja systemu
    paszportyzacyjnego w formie elektronicznej? Rozumiem jakis wyjatek
    (chyba o Tobie pisze skoro sie przyznajesz), ale jak w dzisiejszych
    czasach mozna nie wiedziec co gdzie i jak jest polaczone?
    Piszesz ze nie masz tego w formie elektronicznej - to jak? Robisz
    zapiski na kartkach i pozniej odczytujesz z nich, kto gdzie jest podpiety?
    Sorka, ale to mi sie w glowie nie miesci by w dzisiejszych czasach
    prowadzic ten biznes bez systemu zarzadzajacego i paszportyzujacego.
    I nie pisze Tu o jakichs rozbudowanych systemach za ogromna kase, ale
    istnieja darmowe systemu, z ktorych wyciagniecie danych jak juz pisalem
    trwalo 2 tygodnie, ale udalo sie na tyle na ile bylo to realne w tak
    krotkim czasie.
    Ps. I nie uwazaj powyzszego jako atak na Twoja osobe, bo uwazam ze
    dobrze ze robisz piszac tutaj czy do UKE probujac wyjasnic watpliwosci i
    ukazujac ze niektorzy urzednicy (nie wiem kto Tobie odpisywal) sa
    typowymi "urzedasami". Starajmy sie jednak pisac racjonalnie.
    Ja po pierwszych bezskutecznych mailach bez odpowiedzi na samym poczatku
    poddalem sie i niestety "odbebnilem" raport tak samo jak "wielcy".
    Zacisnalem zeby, przeczytalem ustawe, rozporzadzenie, instrukcje i
    poslalem to co trzeba bylo majac znowu zludne nadzieje ze moze w
    przyszlosci swiat bedzie lepszy.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 16. Data: 2011-05-06 08:11:30
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > To tylko moje zdanie, ale
    > jaki problem zmienić światło z 1 na 10 ??

    identyczny jak zamienic paczkord UTP 1GB/s na swiatlo 10Gb/s

    to jest detal. Sedno sprawy nie jest w tym drobiazgu.

    Icek

  • 17. Data: 2011-05-06 08:28:11
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-06 10:10, Andrzej Banach pisze:
    [..]
> [...]
    > istnieja darmowe systemu, z ktorych wyciagniecie danych jak juz pisalem
    > trwalo 2 tygodnie, ale udalo sie na tyle na ile bylo to realne w tak

    Hmm, przy abonentach poniżej 1 tys sztuk?? oczy wiście.
    Sam widziałem kiedyś 2 firmy.
    Co prawda trzeba było porozmawiać z 2 ludźmi, ale oni wszystko wiedzieli
    .. paszportyzacja to ich głowy .... fajnie nie??

  • 18. Data: 2011-05-06 08:33:05
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-06 10:11, Icek pisze:

    > identyczny jak zamienic paczkord UTP 1GB/s na swiatlo 10Gb/s
    >
    > to jest detal. Sedno sprawy nie jest w tym drobiazgu.
    >
    > Icek
    Ale wtedy zamieniasz na światlo!!
    Inne medium, pojemniejsze, rozwojowe.

    Detale wpływaja na całość.

    Jak masz drut to możesz powiedzieć, że nie masz możliwości technicznych
    dla innego operatora / usługi.

    I powiedz, ile pownien mieć długości "patchcord" aby uznać go za
    istotny, rozdzielający węzły??

    Poszli po najmniejszej linii oporu, światło jest "nieskończone".

    Ale to tylko moje zdanie, przemyślenia ....

  • 19. Data: 2011-05-06 11:01:50
    Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>

    > Hmm, przy abonentach poniżej 1 tys sztuk?? oczy wiście.
    > Sam widziałem kiedyś 2 firmy.
    > Co prawda trzeba było porozmawiać z 2 ludźmi, ale oni wszystko wiedzieli
    > .. paszportyzacja to ich głowy .... fajnie nie??
    znam takich sieci kilkanascie, czesto wlasciciel jest jedynym pracownikiem i
    zna siec na pamiec, czesto jedyny soft to soft wylacznie do wystawiania
    faktur. parametry pakietow czesto wpisywane sa w MT recznie i ludzia to
    dziala. teraz wymaga sie od nich tego samego co od np. tepsy. troche dziwne
    podejscie... miec identyczne wymagania od korporacji z kilkoma tysiacami
    pracownikow i budzetem liczonym w dziesiatkach milionow i od pana Zenka,
    budujacego w pojedynke mala siec z ktorej ledwo ma do pierwszego.
    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 20. Data: 2011-05-06 11:02:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Icek,

    Friday, May 6, 2011, 9:05:21 AM, you wrote:

    > ctrl c-v

    Żenujące. Chamstwo, wrzask i brak szacunku dla języka polskiego.
    Jestem znany z ciętego języka w kontaktach z klientami ale za coś
    takiego to chyba bym z pracy na zbity pysk wyleciał...

    > Mnie najbardziej uraził fakt, że zadaje naprawdę konkretne pytania. I
    > tam gdzie konkretnie pytam to dostaję obraźliwe odpowiedzi.

    To się nazywa "arogancja władzy" :(
    Najczarniejsze czasy komuny mi się przypominają. Choć nawet wtedy
    urzędnik sobie na wrzaski na petenta raczej rzadko pozwalał.

> [...]
    > Bo czas 30 dni jest dobry aby dostosować posiadane dane do wymagań UKE
    > ale to już za mało aby dokonać inwentaryzacji.

    Telekomy przejęły od TPSA obyczaj prowadzenia pełnej dokumentacji
    sprzętu. Poza tym jest to ich obowiązek (paszportyzacja).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl