  • 11. Data: 2008-02-20 09:12:58
    Temat: Re: Pytanie
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia środa 20 lutego 2008 00:18, K napisał(a):

    > w netii od jakiegos tygodnia moze dwoch, bardz ladnie dziala zagranica.
    > gts raczej bym omijal.

    Ale pole ToS nadal zerują. Moje doświadczenie z nimi z ostatniego roku to
    pouczanie ich adminów(?), jak skonfigurować usługę by działała zgodnie z
    oczekiwaniami klienta. Zarówno przy usłudze 2Mbit czy 30 :/

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |

  • 12. Data: 2008-02-20 09:31:46
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net> wrote:

    > Ale pole ToS nadal zerują. Moje doświadczenie z nimi z ostatniego roku to
    > pouczanie ich adminów(?), jak skonfigurować usługę by działała zgodnie z
    > oczekiwaniami klienta. Zarówno przy usłudze 2Mbit czy 30 :/

    Masz coś w umowie o polu ToS? :)

    --
    ŁT

  • 13. Data: 2008-02-20 10:27:49
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia środa 20 lutego 2008 10:31, Lukasz Trabinski napisał(a):

    > Masz coś w umowie o polu ToS? :)

    Nie, o kilku innych "ficzerach" tez nic nie było, a potrafili je naprawić.
    Tego się nie da.

  • 14. Data: 2008-02-20 10:38:34
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > zastanawiam sie nad wyborem tego operatora wlasnie ze wzgledu na
    > renome, jakosc uslug i nawet cene przy takich przepustowosciach.

    U nas było podobnie.
    Miałem testowo 200 Mb/s po swiatelku - do wezla mielismy ok. 70m.
    Wiec wstawili swój sprzet i zaczelismy testować.
    (styk BGP).
    Wszystko było fajnie dopóki były wakacje.
    1 września - zrobił się Meksyk. (ale to był ich wewnętrzny problem -
    mieli za mało pasma do W-wy w swoim szkielecie).

    Pozniej zrobili Upgrade linku i zaczelo to dzialac.
    Z zagranica problemow nie zauwazalem wiekszych wowczas.

    Glowny problem ze w Netii nie kupisz sobie np. zagranicy, tpnet, polska
    - oddzielnie - tylko jako jedna sesje. (z czym nie ma problemu w Atmanie
    i pewnie u kilku innych operatorów).

    Jak przychodzilo co do czego - to okazywalo sie ze te Community, które
    były dla danego AS nie funkcjonują lub funkcjonuje tylko część.

    O dziwo mogłeś zablokować rozgłaszanie do TPNET, ale do poszczególnych
    operatorów zagranicznych już nie. (ja miałem u dwóch operatorów TELIA i
    za chorobę nie mogłem nic z tym fantem zrobić żeby przez Netie wychodzic
    D-TAG - musiałem sieć podzielić na mniejsze prefixy i rozgłaszać
    kawałkami - żeby wykorzystać oba łącza.

    Miałem radiole od ATMANa - teraz juz swiatłowód.
    Korzystam z AC-X, Transit.Global i TPnet.
    Drogie lacze mam do lokalnego Manu.

    Jesli w Netii sie nic nie zmieni zeby byla bardziej do klienta - w sumie
    az tak duzo nie wymagamy to nigdy nie skorzytam z ich uslug - choc mam
    swiatelko od nich w serwerowni.

    D.

  • 15. Data: 2008-02-20 10:58:24
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    konrad rzentarzewski pisze:
    > Art from [ w...@t...net.pl ] ...
    >
    > : a to nie taniej b?dzie si? dozbroi? w KVM over IP (wi?kszo?? serwerów
    > : IBM/HP/Dell ma tak? mo?liwo??) i do kompletu console server dla
    > : switchy/routerów/firewalli itp dost?pny out-of-band ?
    >
    > i support on-site też taniej? :)

    Zależy jak często będzie się psuł sprzęt. Bo powyższa konfiguracja na
    wszystkie wypadki przy administracji od strony softu będzie zabezpieczona.

    PS. Psujesz polskie litery.

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 16. Data: 2008-02-20 11:01:35
    Od: k...@g...com

    co do jimd'a- z nimi rowniez probowalem pogadac ale to jaks dziwna
    firma i nie byli zbyt chetni do rozmowy. Ja wychodze z zalozenia ze
    jesli ktos nie chce zarobic to nic na sile- Skonktowalem sie z TASK i
    zobaczymy co oni powiedza. W przeciwienstwie do jimd'a oni chca
    rozmawiac;) W najgorszym wypadku zostanie NETIA i ich swiatlowod do
    mojego mieszkania (co jest praktyczne - miec 200 i wiecej mbit w
    domu;)).

  • 17. Data: 2008-02-20 11:08:57
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    > Nie, o kilku innych "ficzerach" tez nic nie było, a potrafili je naprawić.
    > Tego się nie da.

    Bo może się poprostu rzeczywiście nie da ze względu na soft na routerach, bądź
    też to wymaga globalnej zmiany konfiguracji, a co za tym idzie polityki
    konfiguracji routerów?

    --
    ŁT

  • 18. Data: 2008-02-20 11:17:50
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >W najgorszym wypadku zostanie NETIA i ich swiatlowod do
    > mojego mieszkania (co jest praktyczne - miec 200 i wiecej mbit w
    > domu;)).

    nic Ci to nie da, to co mi sie najwiecej udalo osiagnac w podobnych
    warunkach
    to 3-5MB/s przy sciaganiu filmu z serwera stojacego "gdzies" w sieci.
    A tak naprawde niewielkie znaczenie ma czy ten film zassiesz w 3 czy 10
    minut..

    Marcin

  • 19. Data: 2008-02-20 11:20:33
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >Glowny problem ze w Netii nie kupisz sobie np. zagranicy, tpnet, polska
    >- oddzielnie - tylko jako jedna sesje. (z czym nie ma problemu w Atmanie
    >i pewnie u kilku innych operatorów).

    Kupisz - możesz od Netii kupić sam tranzyt zagraniczny, ale nie wiem
    czy jest to tak samo ładnie rozwiązane jak w ATMANie.

    No i podstawowy problem - communities... nie ma wafla żeby zablokować
    pojedynczego upstreama.
    I nie wiem czy to jest kwestia nie bo nie, czy też kryje się za tym coś
    głębszego
    (że jak każdy sobie będzie wybierał, to oni będą mieli mniejszą kontrole
    nad tym ile i od kogo kupują..)

    Marcin

  • 20. Data: 2008-02-20 11:25:42
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > to 3-5MB/s przy sciaganiu filmu z serwera stojacego "gdzies" w sieci.
    > A tak naprawde niewielkie znaczenie ma czy ten film zassiesz w 3 czy 10

    200 Mbps można wysycić z jednego komputera - zapewniam :)

    Gorzej, jak się ma za to zapłacić...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com