  • 1. Data: 2011-04-09 10:24:55
    Temat: Pytanie laika
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Przenoszę stronę do jednego dostawcy hostingu do drugiego. Chciałbym
    zachować URL. Jak to się robi?

  • 2. Data: 2011-04-09 10:42:08
    Temat: Re: Pytanie laika
    Od: Marcin Szewczyk <w...@n...nowhere>

    On 04/09/2011 12:24 PM, MC wrote:
    > Przenoszę stronę do jednego dostawcy hostingu do drugiego. Chciałbym
    > zachować URL. Jak to się robi?

    Zasadniczo, żeby URLe zostały takie same, trzeba zadbać o domenę. Nie
    może to być domena należąca do dostawcy hostingu (w stylu
    mojsklep.superhosting.pl, tylko własna - mojsklep.pl).

    Dostawca usługi hostingowej nie musi być tożsamy z firmą rejestrującą
    domenę. Chociaż, jeśli to jakaś popularna firma, można się spodziewać,
    że wszystko jest w pakiecie.

    Od firmy, która rejestrowała domenę trzeba wydobyć tzw. "auth code" i
    przekazać nowej firmie. Dzięki niemu firma, do której przenosi się
    domenę, może ustanowić siebie jako nowego "opiekuna" domeny. Należy to
    zrobić przed rozpoczęciem procesu destrukcji aktualnego hostingu.

    Należy się również liczyć z tym, że podczas przenosin z jednego hostingu
    na drugi będzie pewien okres (pewnie około doby), kiedy część świata
    będzie kierowana na stary hosting, a część już na nowy. Ważne w
    kontekście treści strony, ew. zamówień, czy poczty (jeśli hosting
    zajmuje się i tym).

    --
    Marcin Szewczyk http://wodny.org
    mailto:M...@w...borg <- remove b / usuń b

  • 3. Data: 2011-04-10 14:33:11
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    Marcin Szewczyk <w...@n...nowhere> wrote:
> [...]
    > będzie kierowana na stary hosting, a część już na nowy. Ważne w
    > kontekście treści strony, ew. zamówień, czy poczty (jeśli hosting

    E-e, przy planowanych przenosinach to się bez problemu skraca
    nawet do minuty.

    p.

  • 4. Data: 2011-04-10 14:49:33
    Od: Marcin Szewczyk <w...@n...nowhere>

    On 04/10/2011 04:33 PM, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > E-e, przy planowanych przenosinach to się bez problemu skraca
    > nawet do minuty.

    Ale to chyba tylko, jeśli ma się wpływ na rekord SOA?

  • 5. Data: 2011-04-10 19:06:38
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-10 16:49, Marcin Szewczyk pisze:

    > Ale to chyba tylko, jeśli ma się wpływ na rekord SOA?

    tak, ale to dość łatwo zrobić, nawet jak nie masz wpływu:

    1. ustawiasz domenę u siebie, ustawiasz rekord A na stare IP.
    2. ustawiasz TTL u siebie na 1 minutę
    3. zmieniasz DNSy na swoje (ale cały czas wskazują na "stareIP"
    4. czekasz ponad dobę, żeby wszyscy widzieli twoje DNSy
    5. zmieniasz IP u siebie w pliku strefy na nowe - twoje

    6. i tak dla części serwerów się nie uda, bo np. dns2.tpnet.pl olewa
    ustawione TTLe a działa tam chmura, zatem czasem odpowiedzi są poprawne
    od razu, a czasem nie :-), takich serwerów jest więcej.

    Niemniej na chwilę obecną i tak nie ma lepszego sposobu.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 6. Data: 2011-04-11 07:05:28
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 10.04.2011 21:06, crazy bejbi wrote:

> [...]
    > ustawione TTLe a działa tam chmura, zatem czasem odpowiedzi są poprawne
    > od razu, a czasem nie :-), takich serwerów jest więcej.

    Jeśli w nowym miejscu masz też inny adres, co jest korzystne w takim
    przypadku:

    1. Konfigurujesz nowy hosting pod swoją domenę.
    2. Wyłączasz na chwilę, żeby przegrać dane.
    3. Na starym hostingu dajesz przekierowanie na nowy hosting.
    4. Zmieniasz strefę.

    Problem gdy strona jest dynamiczna i np trzeba przegrać 3GB danych. To
    musi chwilę trwać.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 7. Data: 2011-04-11 12:00:45
    Od: Daniel <d...@n...ma.pl>

    W dniu 11.04.2011 09:05, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > 4. Zmieniasz strefę.
    >
    > Problem gdy strona jest dynamiczna i np trzeba przegrać 3GB danych. To

    Na starym hostingu nie ustawisz przekierowania poczty na nowy hosting, a
    to jest w takich przenosinach największym problemem...

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 8. Data: 2011-04-11 12:20:28
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 11.04.2011 14:00, Daniel wrote:

    > Na starym hostingu nie ustawisz przekierowania poczty na nowy hosting, a
    > to jest w takich przenosinach największym problemem...

    Poczta to nie taki problem, w końcu można przerzucić maile później te,
    które przyszły w czasie przenosin. A serwery pocztowe też próbują kilka
    razy wysyłać.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-04-11 18:19:19
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Marcin Szewczyk napisał(a):

    > Ale to chyba tylko, jeśli ma się wpływ na rekord SOA?

    Nawet wtedy "średnio" to widzę. Masę dnscache'y ma w głębokim poważaniu
    TTL.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 10. Data: 2011-04-11 18:25:47
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule b...@n...pl napisał(a):

> [...]
    > 4. Zmieniasz strefę.
    >
    > Problem gdy strona jest dynamiczna i np trzeba przegrać 3GB danych. To

    rsync sprawę ogarnie. Tylko to wszystko porady dla kogoś kto ma trochę
    więcej niż hosting. Obawiam się, że wątkotwórca ma dostęp do czegoś ala
    webmin+ftp i guzik ma z tych wszystkich elastycznych usprawnień.

    Nawet spory, dynamiczny serwis można przerzucić z praktycznie
    pomijalnym downtimem pod warunkiem, że ma się roota w obu
    lokalizacjach. No i pasi też aktualny serwer mieć dostępny przez kilka dni
    po migracji. Z mojego doświadczenia to mimo ustawienia TTL na minutę
    jeszcze po 2-3 dniach trafiają hity na starą lokalizację, więc warto je
    przekierować via jakiś rinetd czy inne haproxy.

    pozdr,
    fEnIo