  • 1. Data: 2011-04-11 10:00:58
    Temat: Wywłaszczenie....
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    Tak się zastanawiam, jak już UKE będzie miało zinwentaryzowane nasze linie
    światłowodowe, to czy któryś Bardzo Ważny Minister nie wpadnie na pomysł
    aby wywłaszczyć z każdego kabla po 2 włókna na potrzeby "obronności",
    "bezpieczeństwa narodowego", "darmowego internetu socjalnego", czy
    likwidacji wykluczenia cyfrowego biednych gmin.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 2. Data: 2011-04-11 11:40:40
    Temat: Re: Wywłaszczenie....
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Verox wrote:
> [...]
    > "bezpieczeństwa narodowego", "darmowego internetu socjalnego", czy
    > likwidacji wykluczenia cyfrowego biednych gmin.

    Ja raczej czuję akcję w stylu obowiązku świadczenia czegoś na wzór
    BSA/WLR dla każdego operatora który będzie chciał z naszej
    infrastruktury skorzystać.

    Marcin

  • 3. Data: 2011-04-11 11:40:47
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

  • 4. Data: 2011-04-11 17:51:46
    Od: Makson <e...@p...fm>

    On 2011-04-11 13:40, Marcin Kuczera wrote:
> [...]
    (...)

    > Ja raczej czuję akcję w stylu obowiązku świadczenia czegoś na wzór
    > BSA/WLR dla każdego operatora który będzie chciał z naszej
    > infrastruktury skorzystać.

    a ja myślę że wykorzystają m.in do uruchomienia czegoś na wzór:

    http://www.broadband.gov/maps/availability.htm
    http://broadbandmap.gov/

    wpisujesz adres i wiesz czego się spodziewać.

    --
    makson

  • 5. Data: 2011-04-11 18:10:04
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-11 19:51, Makson pisze:
    > (...)

    > a ja myślę że wykorzystają m.in do uruchomienia czegoś na wzór:

    terefere. Taka jest wersja oficjalna. Nieoficjalna może być inna. A w
    pojęciu urzędników będzie tak: dane zawsze się przydadzą. Jestem tylko
    ciekawy na ile podane dane będą poprawne i zgodne z rzeczywistością, bo
    przecież nie widzę, żeby to ktoś jeździł weryfikować ?

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 6. Data: 2011-04-11 18:35:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-04-11 12:00, Verox pisze:
> [...]
    > "bezpieczeństwa narodowego", "darmowego internetu socjalnego", czy
    > likwidacji wykluczenia cyfrowego biednych gmin.

    Jeśli nawet tak będzie, to w ustawie będzie z pewnością zapis w stylu
    "włókna niewykorzystane w momencie wejścia ustawy w życie". Więc przed
    wejściem ustawy w życie, na niewykorzystanych włóknach będzie się
    przesyłać w te i nazad jakiś cyfrowy śmieć, byle tylko włókna czymś zapchać.

  • 7. Data: 2011-04-12 09:32:12
    Od: wm <...@w...pn>

    Type zmarnowanych roboczogodzin by można było wpisać adres i dowiedzieć
    się, że w twojej okolicy jest szansa na internet od następujących
    prowiderów. Bez żadnej pewności, że do mojego, konkretnego domu
    którykolwiek może dostarczyć cokolwiek.

    Ale rzeczywiście może nadchodzi czas, że rząd będzie zbierał informacje
    i tworzył strony gdzie będę mógł się dowiedzieć czy są w okolicy myjnie
    samochodowe, magle parowe i panienki.
    W przypadku magli parowych postuluję by by zbierać informacje o
    prędkości obracania się wału magla. W myjniach informację o wielkości
    gąbek i szmat używanych do mycia. W przypadku panienek nie mam zdania...

  • 8. Data: 2011-04-18 20:48:41
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    On 11 Kwi, 20:10, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

> [...]
    > ciekawy na ile podane dane będą poprawne i zgodne z rzeczywistością, bo
    > przecież nie widzę, żeby to ktoś jeździł weryfikować ?

    oczywiscie ze bedziemy weryfikować

  • 9. Data: 2011-04-18 20:55:07
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    On 11 Kwi, 13:40, Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:

    > Ja raczej czuję akcję w stylu obowiązku świadczenia czegoś na wzór
    > BSA/WLR dla każdego operatora który będzie chciał z naszej
    > infrastruktury skorzystać.
    >
    > Marcin

    Nikt nie nałoży na Was obowiązkow, jesli nie macie pozycji rynkowej
    umozliwiającej lekceważenie konkurentów i konsumentów, a z calym
    szacunkiem - nie macie i nie bedziecie mieli jeszcze przez nastepne
    100 lat.

    Wyjątkiem jest infrastruktura budynkowa, która stanowi tzw. wąskie
    gardlo i art. 30 megaustawy umozliwia korzystanie z cudzej pasywnej
    infrastruktury budynkowej (pasywnej czyli kanalizacji lub ciemnego
    włokna, a nie BSA i WLR). Ale z art. 30 sami też możecie korzystać.

  • 10. Data: 2011-04-19 06:23:41
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-18 22:48, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:

    > oczywiscie ze bedziemy weryfikować

    Oczywiście - już widzę tą armię urzędników jeżdżących i sprawdzających
    czy poprawnie podane są azymuty sektorów w technologii 2,4 GHz stojących
    na czyimś dachu we wsi X :)

    Stąd pytanie wogóle o sens takich sprawozdań, bo one przez BARDZO dużą
    liczbę operatorów zostaną wypełnione na chybił-trafił.

    Tak sobie rozmawiam z kilkoma dostawcami w moim regionie i tylu słów na
    "k" jakie usłyszałem o ostatnich sprawozdaniach to nie słyszałem pewnie
    od początku naszej znajomości. I to od bardzo spokojnych ludzi. Zatem
    coś jest na rzeczy.

    Wojtek