  • 1. Data: 2012-01-25 22:00:53
    Temat: Radar Iskra to jakiś złom
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Poobserwowałem sobie jak policjant kontrolował prędkość za pomocą ręcznego
    radaru Iskra.

    Słyszałem o jakiś problemach z tym radarem, ale to co zobaczyłem to był
    jakiś koszmar.
    To jest maszyna losująca a nie urządzenie pomiarowe.

    Raz na jakieś 10 pomiarów (albo i lepiej) wynik był cokolwiek dziwny,
    Ssamochód który jedzie około 50km/h (mniej-więcej jak wszycy) potrafi
    zmierzyć zarówno na okolice 30km/h jak i 90km/h.

    Jak było widać że pomiar jest do bani, to ten policjant takich nie
    zatrzymywał. Łapał tylko tych co jechali widać że szybko i radar pokazał
    sensowny wyniki.

    Zagadałem do niego, ale rozmowny nie był, powiedział tylko że faktycznie
    radar pokazuje czasami źle "jak się źle wyceluje" (jak to określił), no ale
    on widzi że jest źle i nie zatrzymuje takich.

    Nie wiem na ile prawdziwa jest wersja o celowaniu, w każdym razie jest tam
    regułą. że policjant dostaje pomiar zupełnie niezgodny z rzeczywistością.
    Pół biedy jeżeli tak jak ten nie pisze za to mandatów, ale coś mi się
    wydaje że jak urządzenie potrafi się walnąć o blisko 100%, to potrafi i o
    20% co może się skończyć przynajmniej przeskoczeniem progu taryfikatora.

    Gorzej że AFAIK te Iskry mogą też pracować jako fotoradar, a wtedy już
    raczej policjant pomiarów naocznie nie zweryfikuje, a przyjdzie mandat
    choćby samochód jechał z prędkością dozwoloną.

  • 2. Data: 2012-01-25 22:06:55
    Temat: Re: Radar Iskra to jakiś złom
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 01/25/2012 10:00 PM, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > jakiś koszmar.
    > To jest maszyna losująca a nie urządzenie pomiarowe.

    http://www.joemonster.org/filmy/15225/Nowy_policyjny
    _radar_ktory_zawyza_predkosc

    http://www.youtube.com/watch?v=0Vojihn_-KQ

    Ot, polska.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-01-25 22:18:06
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Gorzej że AFAIK te Iskry mogą też pracować jako fotoradar, a wtedy już
    > raczej policjant pomiarów naocznie nie zweryfikuje, a przyjdzie mandat
    > choćby samochód jechał z prędkością dozwoloną.

    To wszystko niemożliwe, przecież troll Artur już dawno powiedział, że
    władza nigdy się nie myli, a każdy mandat należy przyjmować bez dyskusji
    wiedząc, że został on wystawiony dla dobra naszego i całej Świętej Unii
    Europejskiej.

    PS. A tak poważnie, to skandal, że takie coś jest nadal używane.

  • 4. Data: 2012-01-25 22:36:56
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    PS. A tak poważnie, to skandal, że takie coś jest nadal używane.

    To urządzenie jest zgodne z nową Dyrektywą Unijną regulującą zmniejszanie
    deficytu budżetowego w państwach członkowskich. Treść dyrektywy jest
    oczywiście tajna, jak ACTA. :/

  • 5. Data: 2012-01-25 22:48:42
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 25.01.2012 22:36, PavveL pisze:
    > Treść
    > dyrektywy jest oczywiście tajna, jak ACTA. :/

    ROTFL, tos se znalazl porownanie.

    http://www.mkidn.gov.pl/media/docs/acta/ACTA-PL-www.
    DOC
    http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2011/may/trado
    c_147937.pdf

  • 6. Data: 2012-01-25 22:56:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello neoniusz,

    > ROTFL, tos se znalazl porownanie.
    > http://www.mkidn.gov.pl/media/docs/acta/ACTA-PL-www.
    DOC

    Jasne. Opublikowane niecały tydzień temu, jak juz wszystkie decyzje
    były podjęte.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-01-26 08:54:57
    Od: "ACTA" <A...@A...US>

    Użytkownik "PavveL"

    > To urządzenie jest zgodne z nową Dyrektywą Unijną regulującą
    > zmniejszanie deficytu budżetowego w państwach członkowskich. Treść
    > dyrektywy jest oczywiście tajna, jak ACTA. :/

    Będziemy cie obserwować!

  • 8. Data: 2012-01-27 19:55:09
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2012-01-25 22:00, Tomasz Pyra pisze:

    > Gorzej że AFAIK te Iskry mogą też pracować jako fotoradar, a wtedy już
    > raczej policjant pomiarów naocznie nie zweryfikuje, a przyjdzie mandat
    > choćby samochód jechał z prędkością dozwoloną.

    w tej opcji robi 5-25 kl/s - zależnie od ustawienia. Weryfikacja - jak
    powyżej (albo jako w skokach Małysza :D) - skrajne wyniki się odrzuca ;)