  • 1. Data: 2021-08-15 09:01:30
    Temat: Radiator?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Do czego waszym zdaniame służy ten żółty klocek widoczny na zdjęciu
    modułu T-con? To miękki jak gąbka plastyk, więc zapewne jest to pianka a
    one jak wiadomo słabo przewodzą ciepło. Z kolei między klockiem a
    powierzchnią scalaka jest jakaś maź (widoczna nieco na drugim scalaku)
    więc może chodzić o ciepło.
    https://megawrzuta.pl/download/f36e07c969d145d9ff8db
    baefb94300f.html
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-08-15 11:16:31
    Temat: Re: Radiator?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > one jak wiadomo słabo przewodzą ciepło. Z kolei między klockiem a
    > powierzchnią scalaka jest jakaś maź (widoczna nieco na drugim scalaku)

    Termopad. Przekazuje ciepło do blachy z którą się styka.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-08-17 11:46:35
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 8/15/2021 o 11:16 AM, Irokez pisze:
    baefb94300f.html

    > Termopad. Przekazuje ciepło do blachy z którą się styka.

    A nie przypadkiem tłumik wibracji?
    Z czego to? Coś na biurko czy motoryzacja?

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2021-08-17 12:56:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2021 11:46:35 +0200, Rutkowski, Jacek napisał(a):

    > A nie przypadkiem tłumik wibracji?
    > Z czego to? Coś na biurko czy motoryzacja?

    Telewizor. Wszystko wskazuje na to że to ma służyć do przewodzenia
    ciepła z chipa do znajdującej się obok niego blachy obudowy. Tyle że
    jakoś mi się nie mieści w pale że skuteczność odprowadzania ciepła przez
    gąbkę o grubości 4 mm będzie lepsza niż przez konwekcję, całkiem
    skuteczną bo scalak jest na pionowej płytce i jest miejsce na cyrkulację
    powietrza.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-08-17 14:17:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2021 12:56:38 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > gąbkę o grubości 4 mm będzie lepsza niż przez konwekcję, całkiem
    > skuteczną bo scalak jest na pionowej płytce i jest miejsce na cyrkulację

    Takie "gąbki" bywają w laptopach, widywałem też w zewnętrznych HDD.
    Sam kupowałem do Raspberry Pi 2 i działają. Przynajmniej na tyle, że czułem
    ciepło pod palcem przez gąbkę i procesor można było śmiało podkręcać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2021-08-17 17:18:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2021 14:17:40 +0200, Adam napisał(a):

    > Takie "gąbki" bywają w laptopach, widywałem też w zewnętrznych HDD.
    > Sam kupowałem do Raspberry Pi 2 i działają. Przynajmniej na tyle, że czułem
    > ciepło pod palcem przez gąbkę i procesor można było śmiało podkręcać.

    OK, też widywałem ale miały nominalnie ok. 0,5 mm i jeszcze były dobrze
    ściśnięte, tak że ich efektywna grubość była ok. 0,2-0,3 mm. A nie 4 mm.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-08-17 19:06:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 15 sierpnia 2021 o 02:01:31 UTC-5 Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > one jak wiadomo słabo przewodzą ciepło. Z kolei między klockiem a
    > powierzchnią scalaka jest jakaś maź (widoczna nieco na drugim scalaku)

    Pomacales to? Zimne w dotyku czy nie?
    Jakby ktos chcial taki wymysl to mysle ze sprezynujaca blaszka naklejona na scalak
    byla by lepsza. Wiec albo ktos to zrobil z okrutnie dziwnych powodow albo to nie jest
    termopad.