  • 1. Data: 2010-09-16 07:56:05
    Temat: Żarówki, Ónia i odkurzacze
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Tak w nawiązaniu do ostatnio rozrośniętego wątku o żarówkach: według
    wiadomości podanych we wczorajszym Teleekspresie, Ónia zamierza ograniczyć
    maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.

    Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2010-09-16 08:39:21
    Temat: Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...Ponoć do - werble - 500W.
    > Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

    W sumie słusznie, bo po co produkować odkurzacz, który nie
    będzie odkurzał? ;-)
    A tak poważnie to ma wrażenie że w tej śmiesznej unii to
    powstała jakaś wylęgarnia debili....

  • 3. Data: 2010-09-16 08:40:25
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Yakhub pisze:
    > Tak w nawiązaniu do ostatnio rozrośniętego wątku o żarówkach: według
    > wiadomości podanych we wczorajszym Teleekspresie, Ónia zamierza ograniczyć
    > maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.

    Źródło pisane by się przydało.

    > Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

    To się da skonstruować, tylko kto to kupi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-09-16 09:31:40
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.
    >
    > Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

    Trzeba będzie kupować po dwa i jakimś trójnikiem łączyć rury. Zapewne
    producent tych trójników lobbuje za takimi działaniami.
    P.G.

  • 5. Data: 2010-09-16 09:35:19
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4c91e402$...@n...home.net.pl...

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba będzie kupować po dwa i jakimś trójnikiem łączyć rury. Zapewne
    > producent tych trójników lobbuje za takimi działaniami.
    > P.G.

    Ale to jest bardzo proste do rozwiązania, przez tydzień pompka próżniowa
    o mocy 500W będzie wysysać powietrze z dużego zbiornika, powiedzmy 3tyś l,
    w sobotę otwierasz zawór i odkurzasz.

    pozdro
    blur

  • 6. Data: 2010-09-16 09:48:39
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    > wiadomości podanych we wczorajszym Teleekspresie, Ónia zamierza ograniczyć
    > maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.

    Podobno myślą też o ograniczeniu mocy czajników elektrycznych

  • 7. Data: 2010-09-16 09:50:52
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.
    >
    > Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

    Może chcą skończyć z bzdurami jakie producenci drukują na pudełkach. Mam
    maszynkę do mięsa. Na obudowie maszynki podana jest moc silnika 220W. A na
    pudełku było napisane 1,5kW. Cudowne rozmnożenie mocy nastąpiło. W czasie
    normalnej pracy maszynka pobiera trochę ponad 100W. Może jak by mak mielić to by
    pobierała z dwieście. Tak samo z odkurzaczami. Pobiera z 300W ale napisali że
    2kW. Tylko że to 2kW pobiera jak stanie turbina. Takie PMPO wymyślili sprzęcie
    AGD. A tak przy okazji. Kiedyś odkurzacze miały moce od 200 do 350W i odkurzały.

  • 8. Data: 2010-09-16 10:52:24
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 16 Wrz, 08:56, Yakhub <y...@g...pl> wrote:
> [...]
    > maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.
    >
    > Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

    jakiś link do źródeł by sie przydał

  • 9. Data: 2010-09-16 11:57:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan William Bonawentura napisał:

    > Podobno myślą też o ograniczeniu mocy czajników elektrycznych

    Co w oczywisty sposób prowadzi do zwiększena energochłonności procesu
    parzenia czaju. Chyba że chodzi o całkowitą zmianę "filozofii czajnika".
    Znam takie czajniki z Japonii -- tam grzałka nie tylko wyłącza się po
    osiągnięciu wrzenia przez wodę, ale równiez włącza, gdy temperatura
    spadnie. Całość wykonana jako metalowy termos. Moc zapewne dużo niższa,
    bo na pierwszy wrzątek czeka się dość długo. Za to później, gdy tylko
    przyszła mi ochota na herbatę, miałem od razu czym zalać.

    Ja bym chętnie coś takiego używał u nas, ale nigdzie w okolicy nie
    spotkałem (mam dość niski współczynnik realizacji chęci herbacianych
    -- czajnik włączam często, ale zanim się woda zagotuje, zapominam
    o tym, więc stygnie aż do następnego przypływu pragnienia).

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-09-16 11:58:32
    Od: shg <s...@g...com>

    On 16 Wrz, 10:40, PeJot <P...@o...pl> wrote:
    > Źródło pisane by się przydało.

    Się znalazło: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/studies/doc/ec
    odesign/eup_lot17_final_report_issue_1.pdf

    Tabela na stronie 4, ogólnie to chyba też raport o wydajności
    odkurzaczy (nie czytałem całości) i piszą o ograniczeniu pobieranej
    mocy ze względu na kiepską sprawność.