  • 11. Data: 2014-12-22 15:23:32
    Temat: Re: Ranking baterii 'niezaleznych'.
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-22 13:19, 666 wrote:
    > Nieprawda.
    > Przykładowo najlepsze firmy nie produkują swoich najlepszych wyrobów w
    > Chinach (a robią to we Włoszech, we Francji, w Stanach) z uwagi na
    > kradzież intelektualną.

    To bardzo ciekawa teoria. Siedzę przy biurku w domu i w zasięgu ręki mam
    trochę elektroniki, m.in.:
    EIZO - Japan,
    Nikon - Taiwan / China,
    Dell - China,
    Amazon - China,
    Samsung - China,
    Asus - China,
    Intel - Vietnam,
    LG - Korea

    i tak dalej.

    Nie wiem, czy to są wg. Ciebie "najlepsze firmy" (dla mnie spoko), ale
    "made in Germany" to ostatnio widziałem na butach turystycznych (teraz
    rzeczywiście chodzę w takich "Made in Italy").
    "Made in France" mam tylko 3 butelki wina w szafce.
    "Made in USA" - prawdopodobnie nic.

    > A czy akumulator litowo-jonowy jest łatwo wyprodukować pokazują przygody
    > Boeinga, a wcześniej bodajże Della.

    Mylisz tematy.

    Akumulator to pudełko z ogniwami. Ogniwa produkuje się głównie w Azji
    z różnych powodów. I albo można je tam obudować w plastik i nakleić
    "Nikon" lub "ChińskieGówno" albo wysłać w inne miejsce i zrobić to samo.

    Firmy robiące elektronikę zazwyczaj nie produkują ogniw, bo to bardzo
    specjalistyczny biznes nastawiony na ogromne ilości, które pozwalają
    zarobić.
    Z tego samego powodu producenci aparatów nie mają też swoich hut ani
    kopalni metalu. Zamawiają materiał, a najprawdopodobniej po prostu
    gotowe, odlane ramy aparatów.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 12. Data: 2014-12-23 12:48:02
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-22 o 11:29, elmer radi radisson pisze:

    > 3) nie zniknie latwo z rynku tak jak marka jakiejs malej firmy,
    > bez wiekszych konsekwencji.

    No dobrze, ale z mojego (konkretnego) doświadczenia byłoby lepiej aby
    zniknęła. Wydałem więcej na koszty przesłania przy reklamacjach niż
    wynosił koszt akumulatorów. Tak więc osobiście nie lubię twierdzić, że
    generalnie marka X jest w czymkolwiek lepsza od Y bo to zależy od
    konkretnego produktu a i okresu kiedy coś wyprodukowano. Kiedyś liderem
    drukarek fotograficznych był Canon, potem HP, a teraz HP praktycznie
    zniknął gdy Epson się uaktywnił i trochę znów Canon. I tak w kółko.
    Można twierdzić jedynie, że tylko dziś i w stosunku do danego produktu
    tak jest. W konsekwencji wybrałem produkt firmy, która być może zniknie
    ale jakość produktu jest znacząco lepsza.

    > W kazdym razie roznica jest z pewnoscia znacznie wieksza
    > niz tylko w tym, kto przykleja wlasne logo na towar
    > sciagniety w kontenerze.

    Posiadam odmienne doświadczenia odnośnie jakości - j/w. Większość
    producentów to de facto monterzy składający sprzęt z klocków
    produkowanych przez globalną firmę / firmy. Nie zastanowiło Cię dlaczego
    podzespół od Bosha pasuje do Amiki lub Whirpoola?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2014-12-23 12:55:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-22 o 13:19, 666 pisze:

    > Nieprawda. (...)

    Generalnie podpisuję się pod słowami Piotra. W zeszłym roku była nawet
    głośna sprawa dotycząca Dell, który w skandalicznych warunkach dla
    pracowników produkuje swoje komputery w Chinach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2014-12-23 13:03:49
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-23 12:48, Marek wrote:
> [...]
    > produkowanych przez globalną firmę / firmy. Nie zastanowiło Cię dlaczego
    > podzespół od Bosha pasuje do Amiki lub Whirpoola?

    No ale przecież to jest wiadome od lat. :o
    Zresztą w AGD jest po stosunkowo daleko idącą standaryzacja. Firmy
    współpracują - szczególnie, jeśli działają na tym samym obszarze.
    (BTW: zapewne miałeś na myśli Bosch i Amica...).
    Zresztą Grupa Bosch już pożarła Zelmera, więc pewnie i Amice się
    przyglądają. :)

    Różnica jest taka, że nawet jak tą samą rzecz robią 3 fabryki w Chinach,
    to jakość może być diametralnie różna.
    Ba... nawet jedna fabryka może mieć gorsze partie i co - myślisz, że
    wywalą? Przykleją kartkę "do tanich zamienników" i jazda. :P

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 15. Data: 2014-12-23 13:15:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-22 o 13:43, Piotr Kosewski pisze:

    > Przede wszystkim Nikon i Sony są azjatyckie, więc co to za różnica...

    No więc właśnie. "Azjatyckość" nie oznacza bubla ale i nie oznacza
    wyśmienitej jakości. To zależy od konkretnej firmy a nie od jej
    lokalizacji geograficznej.

    > Phottix to uznana marka. Wiele osób wybiera ich produkty ze względu na
    > jakość i możliwości, a nie (nie zawsze) niższą cenę.
    >
    > W przypadku aku modele Phottix (przynajmniej te do Nikona) są może
    > o 20% tańsze, więc co to za różnica przy tak małym zakupie... No chyba
    > że Ty do swojego Sony potrzebujesz ich 10 na jeden dzień pstrykania. Mi
    > do Nikona wystarczą 2-3...

    Obecnie używam właśnie 3+1 gdzieś w zapasie leżakuje. Jednakże chyba nie
    doczytałeś mojej wypowiedzi. Wspomniany Phottix po 1-2 cyklach ładowania
    powodował pojawianie się komunikatu w aparacie iż używam
    niekompatybilnych akumulatorów i aparat wyłączał się. Ładowarka Sony
    jeden z tych akumulatorów w ogóle odrzucała i musiałem go ładować nie
    brandową. Tak czy owak 100% wszystkich jakie się przewinęły (ok 10 szt
    licząc wymiany gwarancyjne) nie działały z A77 i A99. W tym sensie
    miałem ich 10.

    > Prawdziwy "zamiennik" to hardkorowy produkt z allegro: 20-30% ceny
    > oryginału. Może zadziała? Może wybuchnie? Nie wiadomo! Są emocje i jest
    > szansa na realną oszczędność. :P

    Pewnie, tu masz rację jeśli o procentach mówimy. Jednakże dla mnie to
    istotna cenowa różnica. Oryginalny akumulator kosztuje 260zł.

    http://www.sony.pl/electronics/aparaty-z-wymiennymi-
    obiektywami-akumulatory-ladowarki/np-fm500h

    4*260 = 1040zł
    4*39zł (bo za tyle kupiłem) = 165zł

    Ponad 800zł różnicy to dla mnie sporo.

    > No i to ma być odkrywcze?
    > To chyba oczywiste, że firmy się dogadują (lub łączą). Tak jest taniej
    > i łatwiej. I nie "świat dąży do" tylko świat taki jest od przynajmniej
    > 100 lat.

    Chyba osoby pomyliłeś jeśli to ma być jakiś kontrargument do
    czegokolwiek. Właśnie identyczne w podtekście pytanie zadałem mojemu
    rozmówcy twierdząc, że tak świat działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2014-12-23 13:29:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-23 o 13:03, Piotr Kosewski pisze:

    > No ale przecież to jest wiadome od lat. :o

    Ale - jak widać - nie dla wszystkich, skoro argumentują iż azjatyckie
    musi być beeee z definicji.

    > Zresztą w AGD jest po stosunkowo daleko idącą standaryzacja. Firmy
    > współpracują - szczególnie, jeśli działają na tym samym obszarze.
    > (BTW: zapewne miałeś na myśli Bosch i Amica...).

    A tak :-)

    > Różnica jest taka, że nawet jak tą samą rzecz robią 3 fabryki w Chinach,
    > to jakość może być diametralnie różna.

    Podobnie jeśli te 3 firmy działałyby gdziekolwiek indziej.

    > Ba... nawet jedna fabryka może mieć gorsze partie i co - myślisz, że
    > wywalą? Przykleją kartkę "do tanich zamienników" i jazda. :P

    Pewnie tak jest. Zależy to też od branży o ile różnicą jakościową jest
    drobiazg typu dead pixel - co można sprzedać jako "tani zamiennik" o
    tyle w przypadku mniej wyrafinowanych komponentów jak pompa wody gdzie
    jedyną usterką może być pęknięta obudowa albo nie działający silnik -
    tego już się nie da sprzedać w ten sposób. Poruszane w wątku "niezależne
    baterie" raczej są prostym komponentem. Wspomniany renomowany Phottix
    najwyraźniej chipa źle skrakował i stąd problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2014-12-23 21:24:53
    Od: " 666" <...@...6>

    No niestety nie pasuje.
    PS. Wymień ze trzy takie podzespoły.

    ----

  • 18. Data: 2014-12-23 21:58:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-23 o 21:24, 666 pisze:

    > No niestety nie pasuje.

    Pech :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2014-12-24 08:51:40
    Od: " 666" <...@...6>

    Przez kogo uznana?
    W życiu nie słyszałem.

    -----

  • 20. Data: 2014-12-24 13:08:08
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-24 08:51, 666 wrote:
    > Przez kogo uznana?
    > W życiu nie słyszałem.

    Pewnie nie słyszałeś o wielu firmach, ale czego to dowodzi? :D

    Właśnie dlatego czasem warto odstawić lokalne, maleńkie
    grupy dyskusyjne jak p.r.f.c i zerknąć na jakieś duże,
    międzynarodowe forum. Albo poczytać testy w zagranicznych
    mediach.

    Phottix to już w tej chwili naprawdę duży gracz z kilkoma
    bardzo ciekawymi rozwiązaniami. Okres "robienia zamienników" dla
    Nikona i Canona mają za sobą.

    Jak tak dalej pójdzie, to pewnie będą mieli na rynku oświetlenia
    większy udział niż Fuji ma na rynku aparatów. A pewnie o Fuji
    słyszałeś i sądzisz, że to dobra firma. :P

    Kilka sekund w google i znalazłem test z przeuroczym tytułem
    - ideał na tę okazję. :D
    http://digital-photography-school.com/phottix-mitros
    -review-the-best-flash-system-you-have-never-heard-o
    f/

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski