  • 1. Data: 2010-07-25 12:29:04
    Temat: Jak używać lustra w trybie video?
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Zmieniając Canona IS S3 na 550D miałem spore oczekiwania również co do
    trybu video. Teraz okazuje się, że filmy wychodzą mi raczej słabe. Przy
    kręceniu filmu AF w moim obiektywie (18-200 IS) nie daje rady - jest
    głośny i bardzo wolny. Ręczny focus byłby akceptowalnym rozwiązaniem gdyby
    nie to, że jedną ręką muszę trzymać aparat (statywu nie posiadam) a druga
    pozostaje mi albo do zmiany ogniskowej albo do autofocusa. Dla mojej
    jednej ręki to za dużo pracy na raz.
    Jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2010-07-25 13:22:55
    Temat: Re: Jak używać lustra w trybie video?
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Rafal Jankowski" <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.LFD.2.00.1007251338520.11918@oceanic.wsi
    siz.edu.pl...

    > Jakieś sugestie?

    Chyba jednak dla dobrych technicznie filmów podstawą jest statyw.
    R.

  • 3. Data: 2010-07-25 14:20:54
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > nie to, że jedną ręką muszę trzymać aparat (statywu nie posiadam) a druga
    > pozostaje mi albo do zmiany ogniskowej albo do autofocusa. Dla mojej

    Obiektyw typu pompka?

    --
    Radosny

  • 4. Data: 2010-07-25 16:48:27
    Temat: Re:
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010, R wrote:

    > U?ytkownik "Rafal Jankowski" <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:alpine.LFD.2.00.1007251338520.11918@oceanic.wsi
    siz.edu.pl...

    > Chyba jednak dla dobrych technicznie film?w podstaw? jest statyw.

    Mi chodzi o jakość spacerową i compact takową w zupełności zapewniał
    (rozdzielczość by uszła i zoom działał sprawnie).
    Lustrzanka z moimi zdolnościami manualnymi i bez statywu już nie. No
    chyba, że filmuję obiekt który cały czas jest w tym samym miejscu.
    Statywu kupować i potem zabierać go na spacerki na razie nie planuję.

  • 5. Data: 2010-07-25 17:30:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 14:29:04 +0200, Rafal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > nie to, że jedną ręką muszę trzymać aparat (statywu nie posiadam) a druga
    > pozostaje mi albo do zmiany ogniskowej albo do autofocusa. Dla mojej

    Pozostaje kupić stałkę, odpadnie zoomowanie ;).
    --
    Kojer

  • 6. Data: 2010-07-25 18:02:29
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010, Robert Kois wrote:

    > Pozostaje kupić stałkę, odpadnie zoomowanie ;).

    Zmiana obiektywu zajmuje więcej czasu niż zmiana zooma, w dodatku trzeba w
    tym czasie przestać kręcić film, więc nie jest to dobry pomysł.
    BTW: Mam stałkę 28/f1.8 - jak kumple wpadają na piwo to im pokazuję, że
    mam.

  • 7. Data: 2010-07-25 18:44:25
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <a...@o...wsisiz.ed
    u.pl>,
    Rafal Jankowski nabazgrał:
    > This message is in MIME format. The first part should be readable text,
    > while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.
    >
    > ---2016075476-1897782032-1280080969=:691

    > Zmiana obiektywu zajmuje wi=EAcej czasu ni=BF zmiana zooma, w dodatku trzeb=
    > a w=20
    > tym czasie przesta=E6 kr=EAci=E6 film, wi=EAc nie jest to dobry pomys=B3.
    > BTW: Mam sta=B3k=EA 28/f1.8 - jak kumple wpadaj=B1 na piwo to im pokazuj=EA=
    > , =BFe=20
    > mam.
    > ---2016075476-1897782032-1280080969=:691--

    Uprzejmie proszę o poprawne skonfigurowanie swojego klienta...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Fixing Inkscape Python extensions

  • 8. Data: 2010-07-25 18:54:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Rafal Jankowski pisze:
    > Zmieniając Canona IS S3 na 550D miałem spore oczekiwania również co do
    > trybu video. Teraz okazuje się, że filmy wychodzą mi raczej słabe.

    No bo, paradoksalnie, lepsza jakość potencjalna zwykle nie jest równa
    rzeczywistej. Filmowaniu lustrem znacznie bliżej do filmowania
    zawodowego niż posługiwania się amatorską kamerą i stąd problemy.
    Statyw, mf, traktowanie zooma jak stałki, tryb manualny z pomiarem przed
    naświetleniem, będzie dobrze (tylko nie szybko :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2010-07-25 19:39:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Uprzejmie proszę o poprawne skonfigurowanie swojego klienta...

    Mi tam dobrze wyświetla. Dopiero to, co cytujesz jest źle wyświetlane.
    Sprawdź swoją. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 10. Data: 2010-07-25 19:43:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > No bo, paradoksalnie, lepsza jakość potencjalna zwykle nie jest równa
    > rzeczywistej.

    E tam. MF, ostrość na 5 do 10 metrów i f/22 lub trochę więcej i masz
    zarówno głębię jak i wygodę kamery z małą matrycą*. W każdym razie
    autofokusem nie ma się co przejmować ;)

    * mam wątpliwości, czy to zadziała z zoomem 18-200 i więcej, ale z 17-70
    sprawdziło się całkiem dobrze.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --