    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 10? Aspire One już oficjalnie
    Date: Fri, 6 Feb 2009 11:32:41 +0000 (UTC)

    Dnia 27.01.2009 CeBeR <p...@g...pl> napisał/a:

    > Teraz kłócisz się z tym co sam napisałeś? Przypomnę: "Netbook powinien
    > spokojnie dzialac przy chlodzeniu pasywnym co przy obecnych komponentach
    > od Inela *nie jest mozliwe*". Okazało się, że jednak jest możliwe, a
    > wyjątkowość Della jest tylko dowodem na zlekceważenie problemu hałasu
    > przez pozostałych producentów netbooków - popatrz tylko na tą blaszkę -
    > "radiator" MSI Winda. Skoro pasywne chłodzenie zmieściło się w Dellu
    > zmieściłoby się i w innych netbookach - w końcu nie są od niego
    > mniejsze. Trudno też w pasywnym chłodzeniu doszukiwać się źródła wyższej
> [...]

    Na eeepc 901 bez problemu idzie pracować bez wiatraka, w sumie służy on
    tylko jako zawór bezpieczeństwa "gdyby coś".
    Mam go pod debianem, przy odpowiedniej konfiguracji cpufreqd, wyłączenia
    ht, spowolnienia do 1/2 (co na www/office w zupełności styka), przy braku
    grzejnika hdd w pobliżu i lekkiego throttlingu na 70-80% wiatrak w ogóle
    się nie rusza (chyba że zatkam otwory powietrzne). powertop się ustawia
    na 8-10W w zależności od siły podświetlania matrycy.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***