    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Date: Fri, 11 Jan 2013 02:12:15 +0100
    Sender: p...@g...com
    <i...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <n...@4...com>
    <50e93b7b$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <50e95bf7$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <kelenrynkc42$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <50e976bd$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <1626dp92h6nmn$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <50e99c22$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 16:45:38 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Halo, nie Ty pytales lecz qwerty, jakis problem z tozsamoscia?

    Wbrew pozorom pytania moje i qwerty się w sporej części pokrywają.

    > Jeszcze raz, skup sie. W tej odnodze qwerty z ciekawosci pyta o przyklady
    > programow jakie wymagaja restartu. Top pytanie jest w oderwaniu do watku,
    > chodzi mu o przyklad, bo od Win31 widzial takie 3. Podalem mu wiec przyklady
    > i nic ponadto. Qwerty nie prowadzil tego dialogu w ciaglosci i kontekscie
    > SSD, po prostu spytal o programy i dostal odpowiedz.
    > Skad wiec u Ciebie zlosliwe pytania o codzienna ich instalacje nie wiem. Ale
    > juz tak widac musisz.

    Gdyż cały ten argument odnośnie restartów jest po prostu kruchy do obrony.
    Soft instalujesz raz - używasz. Co jakiś czas aktualizujesz. Ile tych
    restartów spowodowanych taką sytuacją masz dziennie / tygodniowo /
    miesięcznie?

    > Znow: podaj msg-id gdzie napisalem, ze codziennie instaluje programy
    > wymagajace restartu watku.

    Akurat o restartach w środku pracy spowodowanych instalacją nowego programu,
    to rs AFAIR pisał.

    > A jak nie umiesz podsac to wyluzuj w koncu. Z czym masz problem? Z tym, ze
    > sa ludzie na swiecie, ktorzy bardzo sobie chwala wyraznie wyzszy komfort
    > pracy dzieki SSD? Czy naprawde jako ekspert komputerowy (za takiego Cie
    > uwazam) nie wiesz, ze od lat najwezszym gardlem wydajnosci komputera sa
    > dyski twarde? I SSD ten problem znaczaco niweluje.

    A czy do Ciebie dotrze w końcu, że pisanie o SSD jako panaceum na wszystko
    nie zająknąwszy się nawet o zastosowaniach mowa, to nadużycie? Kumpel
    obrabia wideo. Kupił SSD. Efekt? Na argument, że u niego Premiere startuje w
    7 sekund, a u mnie 28 popatrzył na mnie znacząco i podsumował ,,no i?". Ceny
    SSD spadają. Zgadzam się. Tylko jak to jest, że ewangeliści SSD jakoś
    cholera zapominają pisać o cenie 1GB przestrzeni dyskowej.

    Komuś starcza 128GB na system i dane, gdyż pracuje - nie wiem - jako
    marketingowiec na stosunkowo małych objętościowo dokumentach Worda, Excela
    oraz korzysta głównie z przeglądarki www - świetnie! Jemu się praca na SSD,
    szczególnie na laptopie wcześniej wyposażonym w dysk 5400rpm na pewno
    spodoba. O ile w firmie nie będzie wymagane szyfrowanie dysku służbowego
    laptopa...

    Ktoś pracuje jak ja, w DTP, czy obrabia materiały wideo - i co wtedy? Ile
    kosztować będzie wtedy uzyskanie tak 2TB przestrzeni dyskowej na SSD? Ile
    dysków będzie na ten cel trzeba zużyć? Ojć - zaboli finansowo. Ojć - może
    być problem, żeby to podpiąć do komputera, bo płyta oferuje np. 6 czy 8
    portów SATA (z czego np. tylko dwa w standardzie SATA 6Gbit). Wobec czego
    jakie rozwiązanie? SSD na system + klasyczny dysk na dane. Świetnie. Tylko
    się jakoś z SSD to szybsze uruchomienie systemu, albo fakt, że Premiere
    startuje 20 sekund szybciej...

    [ I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by. ]
    [ (Douglas Adams) ]