  • 51. Data: 2012-10-19 08:50:41
    Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał

    > No to czy z odpiętym czy zaślepionym, bo to będzie istotna różnica. Bo
    > jeżeli EGR się zasyfił to pewnie jest przyblokowany w jednej pozycji i
    > jazda z odpiętym nic nie da.

    Dopytam dokładnie, dzieki za zwrócenie na to uwagi.

    > Ale jeżeli EGR teoretycznie jest OK, to pozostaje kwestia wtrysku. Któryś
    > ma pewnie spora korekcję. Ciekawe jak to wygląda pod PP. Zrób próbę
    > przelewową wtryskiwaczy i będzie dużo wiadomo...

    Korekty sprawdzane na komputerze i mieściły się w normie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 52. Data: 2012-10-19 09:02:29
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-10-18 15:23, t? pisze:
    > Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne,
    > nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafią
    > przyspieszyć od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi
    > jeżdżę spokojnie przyspieszą od 1000 lub nawet niżej. Oczywiście nie jest
    > to właściwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpać.

    a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ?

  • 53. Data: 2012-10-19 09:38:20
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-19 09:02, komar pisze:

    > a Roy to czasem nie wgniata w fotel przy 300rpm ?

    Przestań. Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tępego trolla, któremu
    się wydaje, że to inni są trollami, a nie on sam.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 54. Data: 2012-10-19 10:57:21
    Od: tÎż

    Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:

    > Tylko pobudzasz trolla do życia. I to tępego trolla, któremu się wydaje,
    > że to inni są trollami, a nie on sam.

    Ale nikt do Ciebie nic nie pisał. Więc wracaj do nory.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 55. Data: 2012-10-19 17:45:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał

    1412707

    > Przyczyną podobnego problemu było w moim wypadku zużycie zaworu
    > przelewowego
    > sterującego ciśnieniem na szynie. Po pewnym czasie pojawiło się dodatkowo
    > niewielkie falowanie obrotów przy pracy silnika na wolnych obrotach.
    >
    > Info dla lokalnych znafcuf i wszystkowiedzących troli:
    > HDI ciągnie bez żadnych drgań od 1100 obr/min.

    A turbinka przy ilu się załącza?
    Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność
    autora takiego tekstu.

  • 56. Data: 2012-10-19 18:51:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 19-10-2012 o 17:45:43 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > A turbinka przy ilu się załącza?
    > Bo bez niej słowo "ciągnie" jest nie na miejscu i wyklucza wiarygodność
    > autora takiego tekstu.

    W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie
    przyspiesza już od 1200 obr. Gdy miałem zastępcze Berlingo z 2.0 hdi
    jechał bardzo podobnie do mojego - w tych silnikach nie ma żadnej
    "turbo-dziury" - auto przyspiesza jakby było napędzane silnikiem
    elektrycznym. Mam porównanie do 1.9dci - to zupełnie inne silniki - dci
    zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi).

    TG

  • 57. Data: 2012-10-19 21:09:42
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-19 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > [...] dci
    > zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się dławi)..

    To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 58. Data: 2012-10-19 21:29:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 19-10-2012 o 21:09:42 R2r <b...@a...pl> napisał(a):

    > To znaczy, że masz zepsuty jeśli poniżej 1800 się dławi.

    Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute. Daj gaz do podłogi przy 1800obr/min
    w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia. "Dławi" to może faktycznie za dużo -
    "telepie się" dokładniej opisuje ten stan. W drugim aucie z 2.0 hdi
    (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe auto) przy 1200 obr/min
    zdecydowanie lepiej przyspiesza.

    TG

  • 59. Data: 2012-10-19 22:35:52
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-19 21:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Na pewno wiesz lepiej co mam zepsute.
    Nie wiem co, ale jeśli tak Ci się zachowuje samochód jak napisałeś to
    ani chybi coś masz zepsute. :-)

    > Daj gaz do podłogi przy
    > 1800obr/min w 1.9dci (120KM) i opisz wrażenia.
    Ty z tych, dla których pedał przyspieszenia ma tylko dwa położenia? :-)
    Nie chodzi o dynamiczne przyspieszanie, lecz o jazdę i ewentualne
    _delikatne_ (powolne) zwiększanie prędkości a to nawet przy 1500 rpm
    odbywa się przy sprawnym dCi bez szarpania ani dławienia.
    Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to,
    że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad
    1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej
    jednak nie dławi się.

    > "Dławi" to może
    > faktycznie za dużo - "telepie się" dokładniej opisuje ten stan.
    No właśnie nic się nie telepie, nie dławi się ani nie szarpie podczas
    normalnej jazdy z prędkością obrotową nawet w zakresie 1500-1800 rpm.
    Dotyczy to zarówno mojego 1,9 dCi 120KM jak i dwóch innych 2,0 (150 i
    170 KM), które mam okazję od czasu do czasu użytkować.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 60. Data: 2012-10-19 23:31:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

> [...]
    > drugim aucie z 2.0 hdi (mocniejszy silnik - 160KM, ale o 200kg cięższe
    > auto) przy 1200 obr/min zdecydowanie lepiej przyspiesza.

    Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?