    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 3 Feb 2015 21:18:15 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: 2 - 3 lampy blyskowe ?

    On Mon, 2 Feb 2015, Marek wrote:

    > A to poroniony pomysł. Początkowo też tak robiłem. Często zdarzało się, że
    > jakaś lampa nie wypaliła. Albo przy wyższych ISO zdarzało się iż lampa
    > sterująca była mocno zauważalna na bliskich przedmiotach. Musiałem ją
    > przysłaniać dłonią lub kartonikiem. Bez sensu.

    Pytanie o jakich przedbłyskach pisał autor wątku.
    Bo iż o "zwykłych" możemy tylko zakładać - w rozwiazaniach "firmowych"
    przedbłysk(i) sterujące są odrębne i lampy sterującej nie widać
    (chyba że jest ustawiona jako jedna z lamp i błyska kolejny raz
    "jako oświetlenie").

    > lamp (siły błysku, zoomu, on/off). Ta druga opcja bardzo jest wygodna przy
    > dopasowywaniu błysków do pożądanego efektu.

    No i tu też w rachubę wchodzi wersja "firmowa" :)
    Nijak nie zaprzeczam, że ma swoje wady (przywiązanie do systemu,
    cena lamp - choć też mogą być "niefirmowe")

    pzdr, Gotfryd