    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 2 - 3 lampy blyskowe ?
    Date: Tue, 03 Feb 2015 23:04:41 +0100

    W dniu 2015-02-03 o 21:18, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Pytanie o jakich przedbłyskach pisał autor wątku.
    > Bo iż o "zwykłych" możemy tylko zakładać - w rozwiazaniach "firmowych"
    > przedbłysk(i) sterujące są odrębne i lampy sterującej nie widać
    > (chyba że jest ustawiona jako jedna z lamp i błyska kolejny raz
    > "jako oświetlenie").

    A jak jest z błyskiem wyzwalającym (pomijam sterujące) w różnych
    rozwiązaniach firmowych? Czy ten ostatni błysk może wywoływać opóźnione
    wyzwalanie pozostałych lamp, tak aby uniknąć ryzyka, że doświetli on
    bliskie lub błyszczące przedmioty sceny przy wyższych ISO? Wydaje mi się
    to rozwiązanie ryzykowne technicznie aby móc to opóźnienie precyzyjnie
    zsynchronizować ze startem migawki. Czy tak to się właśnie osiąga?

    Kiedyś bawiłem się w ten sposób w swoim poprzednim A77 z lampą w trybie
    zdalnego wyzwalania lecz ostatni błysk z serii sterującej właził w kadr.
    Kolega z jakimś Nikonem też sprawdził u siebie i podobny efekt
    doświadczył.

    > No i tu też w rachubę wchodzi wersja "firmowa" :)
    > Nijak nie zaprzeczam, że ma swoje wady (przywiązanie do systemu,
    > cena lamp - choć też mogą być "niefirmowe")

    Polecam Youngnuo YN-560 III lub IV + sterownik RF603 koniecznie w wersji
    II lub sterownik YN560-TX jeśli chcemy zdanie ustawiać parametry lamp.
    Tanie, wydajne, niezawodne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek