  • 31. Data: 2010-09-29 13:42:38
    Temat: Re: 2-3 letni a 8-9 letni
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    >Nie gryzie cos w tylek?

    Nie. W tym przypadku akurat nie.
    Czasem jednak warto o emotikonie pamietac.

  • 32. Data: 2010-09-29 13:45:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "CeSaR" <a...@m...com> wrote in message news:i7v8ks$d43$1@news.onet.pl...

    > Nie. W tym przypadku akurat nie.
    > Czasem jednak warto o emotikonie pamietac.

    Uroki internetu, jeszcze troche a w reedycjach ksiazek Lema trzeba bedzie
    dodawac ;) i !!!!!JEDENJEDEN!"!!!!!JEDEN, inaczej nikt nie zrozumie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 33. Data: 2010-09-29 13:54:06
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-09-29 13:25:40 Przemysław Czaja

    > Coś chyba z Tobą nie tak ;-) to dlaczego do licha nie kupiłeś?

    Ponieważ mnie na to auto nie stać.

    > spełnił byś swoje marzenia a dodatkowo stracił
    > byś na wartości auta 5% a nie 40 %.

    Nie ma dla mnie znaczenia ile tracę na wartości auta
    dopóki stać mnie na jego zakup i utrzymanie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2010-09-29 13:58:43
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Czyli zle zrobilem, ze jezdze Impreza WRX zamiast Focusa 1.6 z korbkami w
    > drzwiach, za to nowego.. ;)

    jesli masz potrzebe posiadania WRXa (obojetnie czy chodzi o parametry,
    osiagi, sasiadow czy inne wzgledy, ktorych nie spelnial Focus) a nowa
    Impreza byla poza Twoim zasiegiem finansowym to OK. Jesli natomiast nowy
    Focus byl odpowiedni do Twoich potrzeb a kupiles uzywana Impreze to tego nie
    rozumiem :)
    Ja sam jezdze autami uzywanymi, bo niestety nowe o odpowiednich gabarytach
    sa dla mnie chwilowo za drogie. Ale nastepne bedzie na 100% nowe, bo uwazam
    ze sa warte swojej ceny. Celuje cos w klasie wspomnianego Focusa. Mondeo,
    chociaz jest wiekszy, wygodniejszy, ale jest drozszy i *nie jest mi
    potrzebny*. Moglbym w tej cenie kupic mlodego uzywanego Mondeo, ale po co? A
    ze nowe duzo traci na wartosci, trudno "luksus" kosztuje, jak wszystko.

    --
    Tomek

  • 35. Data: 2010-09-29 14:03:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tomek" <a...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > Impreza byla poza Twoim zasiegiem finansowym to OK. Jesli natomiast nowy
    > Focus byl odpowiedni do Twoich potrzeb a kupiles uzywana Impreze to tego

    Otoz to - chcialem miec Impreze, a nie Focusa. Co prawda nie rozumiem
    potrzeby posiadania 9-letniego A4, ale gusta sa rozne. Rozumiem natomiast,
    ze 'stac mnie na nowe' niekoniecznie oznacza, ze trzeba nowe kupic. Kiedy
    bedzie mnie stac na nowa Impreze, kupie pewnie uzywana 911-tke, bo chce.

> [...]
    > mi potrzebny*. Moglbym w tej cenie kupic mlodego uzywanego Mondeo, ale po
    > co? A ze nowe duzo traci na wartosci, trudno "luksus" kosztuje, jak

    Tu wracamy do mojego wczsniejszego posta w tym watku - traktowania
    samochodow. Dla mnie to nie tylko dupowoz z A do B, wiec biore sie za
    przygotowywanie czegos do KJSow. Ale jesli ktos ma potrzebe przejechania z A
    do B, stac go na nowe i nie chce wloczyc sie miesiacami po kraju w te i
    nazad w poszukiwaniu igly od emeryta, to ja to calkowicie rozumiem, a autor
    watku nie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2010-09-29 14:04:46
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Teraz niech mi ktoś wyjaśni zalety kupowania nowego
    > samochodu,
    > (bo z pewnością nie ekonomia, ekologia, spalanie itp)

    Wychodzisz z bezsensownego założenia że jedynym kryterium
    wyboru samochodu jest ekonomia :-))). Podobnie zresztą jest
    z pewną grupą kolegów tutaj, oni oceniają z kolei auta tylko
    pod wględem osiągów ;-))).

  • 37. Data: 2010-09-29 14:12:30
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Zauważ, że mamy auta z identycznego rocznika, w podobnej klasie ,w takim
    > samym stanie ale ja mam dodatkowo na koncie 47 000 zł - czujesz tę
    > SUBTELNĄ różnicę?

    OK, ale za 47tys zl Twoj kolega 4 lata jezdzil fajnym autem, a Ty? Autobusem
    czy miales inne auto, ktore tez swoje kosztowalo? I widzisz, z 47tys zrobi
    sie sporo mniej jesli odejmiesz swoje koszty uzywania innego pojazdu w
    latach 2005-2009. Tym sposobem wychodzi kwota, ktora jest akceptowalna przez
    kolege z meganki jako koszt posiadania nowego auta, dokladnie takiego jak
    sobie wymarzyl, z gwarancja, w jego ulubionym kolorze i innymi bajerami.
    Nigdzie nie napisalem, ze nowe auto jest tansze. Pisalem, ze jesli ktos
    zaakceptuje ten wiekszy koszt jezdzenia nowka, to nie widze sensu kupowania
    uzywki. I tu odniesienie do tych bogatych klientow. Nie ma znaczenia ile
    facet ma na koncie w banku. Moze uwazac ze 47tys/4 lata to za duzo na auto i
    koniec, woli to wydac na szampana w Paryzu :) Wolno mu? Wolno!

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2010-09-29 14:13:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > Wychodzisz z bezsensownego założenia że jedynym kryterium wyboru samochodu
    > jest ekonomia :-))). Podobnie zresztą jest z pewną grupą kolegów tutaj,
    > oni oceniają z kolei auta tylko pod wględem osiągów ;-))).

    Bo skoro nie jezdzi, to niech bedzie chociaz tanie. A jesli nie jest tanie,
    ani nie jezdzi, to jak ozenic sie z brzydka baba, ktora o 8 wieczorem
    nakrywa sie koldra i zasypia. Kompletnie bez sensu.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 39. Data: 2010-09-29 14:24:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Chodzi mi o rzeczowe argumenty, które będą popierać
    > opinię, że kupowanie nowych samochodów
    > jest ekonomiczniejsze ekologiczniejsze,

    Akurat w tym przypadku chyba nie musisz czekać na argumenty?
    Te akurat są dość obiektywne i jednoznaczne :-). Pytanie
    tylko czy to ma być jednyny argument przy wyborze auta? Ja,
    podobnie jak ktoś tutaj już napisał, mam inne zdanie. Nie
    patrzę ile auto straci na wartości, jak mnie stać to kupuję
    :-). Uważasz że jak ktoś ma szmalu jak lodu (to nie ja,
    uprzedzam) to będzie patrzył na ekonomikę samochodu? On sika
    na to czy fura pali 10 czy 30 litrów :-). Mam znajomego,
    który posiada porsche i ferrari (Szczeciniacy może wiedzą o
    kogo chodzi). Nie sądzę żeby przy zakupie kierował się
    ekonomią ;-)

    > ...wygodniejsze czy ładniejsze (cokolwiek by to nie
    > znaczyło)

    A to już akurat rzecz gustu, więc raczej argumentów nie
    dostaniesz :-).

  • 40. Data: 2010-09-29 14:24:51
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-29 14:03, kamil pisze:
> [...]
    > natomiast, ze 'stac mnie na nowe' niekoniecznie oznacza, ze trzeba nowe
    > kupic. Kiedy bedzie mnie stac na nowa Impreze, kupie pewnie uzywana

    Nie no jak, kupujesz samochod do jezdzenia??
    Na pewno kupiles po to by wyrywac lachony pod remiza ;>

    --
    Karolek