  • 21. Data: 2013-09-12 16:23:22
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    news:l0s0pn$v2p$3@dont-email.me...

    > po schodach
    > http://www.wartsila.com/en/engines/low-speed-engines
    /RT-flex96C

    Warto zwrócić uwagę, że to silnik wodzikowy (z tłoczyskiem)
    T.

  • 22. Data: 2013-09-24 14:29:25
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
    > najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
    > 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze, w
    > wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
    > eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
    > zaworów) MZ to nie argument?

    bo ktoś musi zarabiać, 2t są bezawaryjne, bez serwisu przejeżdżają 50 kkm

  • 23. Data: 2013-09-24 14:34:49
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dwusuwy:
    > 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych

    podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
    razy wiekszą moc z tej samej pojemności

    > 2. Mniejsza jest czystość spalin

    niestety

    > 3. Większe zużycie oleju silnikowego

    2 T nie ma oleju silnikowego

    > 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)

    biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
    czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej

    > 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
    > optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
    > zwiększa hałas

    system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem, a
    miałem 20 motocykli

    > 6. Nierównomierne obroty przy małych obciążeniach.

    bo? jak wyżej, silnikiem 2 T też da sie sterować

    pozdr.

  • 24. Data: 2013-09-24 15:14:30
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-09-24 14:34, maverik pisze:

    > 2 T nie ma oleju silnikowego

    Przykro mi ale ma. Olej silnikowy jest dozowany w paliwie. To ze nie
    znajduje sie on w misce olejowej nie oznacza ze to nie olej silnikowy.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 25. Data: 2013-09-27 09:08:15
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "maverik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
    > razy wiekszą moc z tej samej pojemności

    Fakt, tylko w teorii moc jest 2x większa. Nigdy w praktyce (z uwagi na
    zagadnienia wymiany ładunku). Natomiast w sporcie motocyklowym, zwłaszcza w
    wyścigach, gdzie parametrem granicznym jest pojemność skokowa stosuje się
    zaworowe dwusuwy- jednak koszty tych rozwiązań sprawiaja, że w motocyklach
    użytkowych nie znajdą one praktycznego rozpowszechnienia.

    > 2 T nie ma oleju silnikowego
    Już ktoś odpisał.

    > biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
    > czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej

    W rozrządzie tłokowym (mówimy o motocyklach UŻYTKOWYCH) rosnący przekrój
    okna wydechowego w połączeniu ze zmianami ciśnienia nad tłokiem sprawia, że
    hałas jest trudniejszy do wyeliminowania, niż w czterosuwie.

    > system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem,
    > a miałem 20 motocykli
    Patrz pkt. 1

    Dwusuwy mają jeszcze jedną zaletę- wyrównoważenie sił drugiego rzędu.
    Silniki czerosuwowe są wyrównoważone, gdy w rzedzie jest 6 wykorbień (zatem
    silnik 8 cyl. widlasty nie będzie w pełni wyrównoważony)- w dwusuwach tego
    problemu nie ma gdyż bezwładność tłoka biegnącego do góry kompensuje
    rosnące ciśnienie sprężania ładunku. Stąd polskie silniki wodzikowe
    (okrętowe) z rodziny D55 miały 7 lub 9 cylindrów - takie rozwiązania w
    czterosuwach nie są stosowane.

    T.