eGospodarka.plGrupypl.comp.programming22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017 › Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    Date: Tue, 25 Apr 2017 19:21:21 +0200

    On 4/25/2017 12:24 AM, Maciej Sobczak wrote:
    > Katastrofa wynikała z tego, że z pośpiechu wzięto moduł z mniejszej rakiety
    > i po prostu trzymając kciuki wsadzono go do większej rakiety

    I nikt nie wpadł na to żeby napisać testy jednostkowe, lub nawet
    symulator fizyki całej rakiety. Podobnie nikt nie wpadł na to samo przy
    ostatnim overflow sondy marsjańskiej. Overflow Space Agency. Bo 4 bajty
    sa lepsze niż 8, pamięć jest droga.

    > , której większa prędkość w czasie startu (zdaje się, że pozioma składowa)
    > nie zmieściła się w założonym zakresie.

    Który to zakres ustalił jakiś miłośnik assemblera i oszczędzacz bajtów.
    Wiem, widzialem kod w okolicy tego buga, z raportu. Nie ma on żadnego
    związku z Adą. To czysty assembler napisany (wyhackowany bardziej) w
    języku wyższego poziomu ze wszystkimi możliwymi wadami takiego cuda. I
    jestem pewien że jest tona dokumentacji podpisanej ważnymi podpisami.