eGospodarka.plGrupypl.comp.programming22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017 › Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    Date: Wed, 26 Apr 2017 08:58:53 +0200

    > I nikt nie wpadł na to żeby napisać testy jednostkowe, lub nawet
    > symulator fizyki całej rakiety. Podobnie nikt nie wpadł na to samo przy
    > ostatnim overflow sondy marsjańskiej. Overflow Space Agency. Bo 4 bajty
    > sa lepsze niż 8, pamięć jest droga.

    > Który to zakres ustalił jakiś miłośnik assemblera i oszczędzacz bajtów.
    > Wiem, widzialem kod w okolicy tego buga, z raportu. Nie ma on żadnego
    > związku z Adą. To czysty assembler napisany (wyhackowany bardziej) w
    > języku wyższego poziomu ze wszystkimi możliwymi wadami takiego cuda. I
> [...]

    Nie widziałem kodu, więc nie wiem, jak było tam, ale z pewnego
    doświadczenia z producentami sprzętu i systemów opartych na tych
    sprzętach, wiem, że ważna jest też konfiguracja takowego. Jeśli zestawy
    sa niepowtarzalne, to trzeba taką konfiguracje dla niego przeprowadzić
    osobno, defaultowo moga być urządzenia ustawione, aby reagowały np na
    kazde wydarzenie (przykład po oddaniu jednej trasy tramwajowej w Łodzi,
    często "brakowało prądu" - otóż powód był prozaiczny - urządzenia nie
    były skonfigurowane dla tej trakcji - bo nie mogły być, bo urzadzenia
    zgodnie z założeniami przetaru były dostarczone i zamontowane 2 miesiące
    wcześniej, ale prąd doprowadzo dopiero na dzień przed uruchomieniem
    całości, nasi wspaniali urzednicy zapomnieli, że takie urządzenia trzeba
    konfigurować indywidualnie po pomiarach zrobionych w rzeczywistości, bo
    są to rzeczy niepowtarzalne, a domyślna konfiguracja po prostu wszystko
    co wyglądało podejrzanie traktowała jako wyjątek i odcinany był dopływ
    prądu) Więc Mógł być to nawet i dobrze oprogramowany moduł, ale
    niewłaściwie skonfigurowany do nowych zadań - nowych, bo jak ktoś tu
    wspomniał miał pracowac w innych warunkach niż wcześniej.

    --
    http://kaczus.ppa.pl