  • 71. Data: 2010-01-26 20:37:16
    Temat: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał Gut pisze:

    > wstawilem go do garazu i farelką ogrzewam silnik
    >
    > brat (znajacy sie poniekad na samochodach) zasugerowal ze moglo mi
    > zwyczajnie paliwo zaparafinowac, spadlo cisnienie i ecu odcial zasilanie
    > wtryskiwaczom, a ze diesel i to zimny to stanal natychmiast. powodu dymu
    > wskazal jako mozliwa nieszczelnosc przy EGR.
    >
    > stwierdzil ze nie obrocilbym walem za pomoca rozrusznika gdyby zerwal sie
    > lancuch.....
    >
    > ....mam taka slodka nadzieje ze ma racje.... jestem nieco zdolowany
    > perspektywa 2-4kpln w plecy (a niestety nie przelewa mi sie, wiec kazda
> [...]

    Ja bym nie kombinował - poszukaj instrukcji ustawiania rozrządu dla tego
    silnika i przynajmniej sprawdź czy jest mniej-więcej ustawiony dobrze
    (mniej-więcej powinno się udać bez blokad, wzrokowo)

    Zdjęcie osłony napędu rozrządu to też nie jest wielkie cudo żeby rozwiać
    wątpliwości co do urwania łańcucha.

    Ja jeszcze tak zupełnie teoretyzując zastanawiam się nad takim
    scenariuszem, że zamarzł Ci płyn chłodzący, pompa wody się zablokowała i
    przeskoczył Ci rozrząd o kawałek taki że już nie odpali, ale jeszcze się
    nie zderzy zawór z tłokiem. To przy założeniu że pompa wody jest
    napędzana razem z rozrządem.

  • 72. Data: 2010-01-26 20:43:51
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@p...pl> napisał

    > fiat nie zaleca wymiany jak nie trzeba i przewiduje żywotność tego silnika
    > na jakieś 250tyś km. Takie jest oficjalne stanowisko Fiata.

    A skąd masz taką informację?

    Zbigniew Kordan

  • 73. Data: 2010-01-26 20:54:26
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Ja bym nie kombinował - poszukaj instrukcji ustawiania rozrządu dla tego
    > silnika i przynajmniej sprawdź czy jest mniej-więcej ustawiony dobrze
    > (mniej-więcej powinno się udać bez blokad, wzrokowo)

    Dokladnie, zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic.

    > Zdjęcie osłony napędu rozrządu to też nie jest wielkie cudo żeby rozwiać
    > wątpliwości co do urwania łańcucha.

    Niewiem dokladnie jak to jest w tym silniku, ale jezeli chodzi o
    lancuchy to zdjecie obudowy wiaze sie raczej z duzym nakladem pracy.

    --
    Karolek

  • 74. Data: 2010-01-26 21:21:35
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 26.01.2010 Michał Gut <m...@w...pl> napisał/a:
    > w sumie do konca pewny nie jestem ale wszystko wskazuje na to ze mam
    > racje....
    > pacjent:
    > punto 2 1.3 multijet (diesel z common railem) z 2004
    > lancuch wymieniany moze ze 2 miesiace temu
    >
    > zdarzenie:
    >
    > co czynil niezwykle leniwie, jak juz sie wkrecil na 2-3krpm to juz pracowal
    > ladnie na 4 cylindrach, tylko wypadaly mu zaplony chyba bo czasem go
    > telepnelo.

    Troll czy ignorant ? ;-)

    Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

  • 75. Data: 2010-01-26 21:21:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    WIHEDCNF pisze:

    > Oooo...to np. w niemieckich warunkach łańcuchy dłużej wytrzymują?
    > Hehe rozśmieszyłeś mnie...dzięki ;-)

    Jak juz ci koledzy probowali uswiadomic, powtorze sie.
    W PL poruszasz sie glownie glownie w miejskich korkach, a pojecie
    "trasa" jest odpowiednikiem cyklu mieszanego za granica. Tam robisz duze
    przebiegi po autobanach ze wzglednie stala predkoscia. Poza tym stojac w
    korku nie nabijasz kilometrow tylko wyrabiasz motogodziny, wydaje ci sie
    ze wtedy rozrzad nie pracuje?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 76. Data: 2010-01-26 21:34:56
    Od: hamberg <r...@g...com>

    On 26 Sty, 20:43, "Hektor" <z...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysiek82" <k...@p...pl> napisał

    > A skąd masz taką informację?.

    o ile pamiec mnie nie zawodzi to fiat przewiduje ze do takiego
    przebiegu silnik jest bezobslugowy - co nie znaczy ze tyle ma
    przejechac i potem pasc.

  • 77. Data: 2010-01-26 21:43:09
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "hamberg" <r...@g...com> napisał

    > A skąd masz taką informację?.

    > o ile pamiec mnie nie zawodzi to fiat przewiduje ze do takiego
    > przebiegu silnik jest bezobslugowy - co nie znaczy ze tyle ma
    > przejechac i potem pasc.

    Dokładnie. Po ukazaniu się tej informacji w mediach jakiś głąb napisał na
    grupie (a kilku innych podchwyciło), że to kres życia silnika. I taka wersja
    krąży do dziś, skwapliwie przypominana co jakiś czas przez kolejnego znawcę.

    Zbigniew Kordan

  • 78. Data: 2010-01-26 22:31:59
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Troll czy ignorant ? ;-)

    trol nie wiec rozwin ignorant
    jestem informatykiem a nie mechanikiem - staram sie pozyskiwac wiedze na
    pms, autokaciku punto i wsrod znajomkow i tyle. cos pominalem istotnego?

  • 79. Data: 2010-01-26 22:32:55
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Niewiem dokladnie jak to jest w tym silniku, ale jezeli chodzi o
    > lancuchy to zdjecie obudowy wiaze sie raczej z duzym nakladem pracy.

    dokladnie

    mechanik jak robil rozrzad i dowiedzial sie w czym to jeczal conjamniej
    jakby rodzil ten silnik

  • 80. Data: 2010-01-26 22:39:54
    Temat: nowe spostrzezenia
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    postal w magazynie (ok -5) i wlaczona farelka 2kW na filtr paliwa - lacznie
    ze 4h

    poszedlem i zaczalem ze swiezo podladowanym aku walke:

    krecac rozrusznikiem zachowuje sie tak jakby chcial zapalic, lapie niby na 3
    cylindrach ale tak, jakby te detonacje w silniku byly za slabe. Spaliny nie
    wychodza rura wydechowa tylko rura od DOLOTU powietrza. Sprawdzilem -
    chechlalem go na tyle dlugo ze przerwalem w obawie o zycie rozrusznika (aku
    sobie krecil jak gdyby nigdy nic) i w rurze wydechowej nie czylem spalin,
    ani tez nie bylo ich widac, natomiast pod maska mialem dosc duzo, zeby nie
    powiedziec ze bardzo duzo spalin (jak na ta nieduza liczbe zaplonow).

    wniosek: lancuch jest caly,
    moze przeskoczyl jak plaszczyca sugeruje (chociaz ow brat stwierdzil ze to
    bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie napina pod
    wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze polecialy...)

    co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?