    From: Trybun <Y...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Date: Thu, 02 Jan 2014 12:43:53 +0100

    W dniu 2014-01-02 00:13, mk4 pisze:

    > Pleciesz jak potluczony pod wplywem niezdrowych emocji.
    >
    > A po co ludzie laza tam gdzie jezdza samochody (glownie chodzi mi o
    > drogi poza miastami - bo w miastach wypadki takie jak ten zdarzaja sie
    > bardzo rzadko)? Chyba wiedza, ze nie powinni i samo lazenie przy
    > drodze to jest juz ryzyko tak w ogolnosci. Zupelnie nie kumam tego
    > najazdu na pojazdy - przeciez wystarczy nie lazic po drodze i problem
    > nie bedzie istnial -prawda?
    >
    > No i ciagnac to dalej dojdzemy do pytania dla kogo jest droga? Ja
    > uwazam, ze w dziesiejszych czasach droga jest dla _pojazdow_ po to aby
> [...]

    Każde moje zdanie w tym temacie jest przemyślane i skonfrontowane z
    ponad 30 letnim stażem jako kierowcy. A więc o pleceniu i emocjach pod
    wpływem chwili nie ma mowy.
    Zadzam się co do tego pierwszego - droga (jezdnia) to nie miejsce do
    spacerów. Stać kogoś na zbudowanie drogi, a więc musi także być stać na
    to aby były przy niej pobocza, dla pieszych, cyklistów i innych
    wolnobieżnych pojazdów. A także bezkolizyjne skrzyżowania, precz także z
    potężnymi drzewami-zabójcami kierowców z poboczy dróg.
    Być może i jest te 10% pijaków wśród powodujących wypadki, ale znacznie
    ważniejsze jest jaki procent na spowodowanie tych wypadków miał wypity
    przez nich alkohol?