  • Data: 2014-12-11 00:15:30
    Temat: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 9 Dec 2014 23:19:09 -0800 (PST), Jacek Skórzewski
    się tylko i wyłącznie po zgłoszeniu abonenta z drugiej strony. Wtedy centrala dawała
    odwrócenie pętli w stronę aparatu, która załączała właśnie tor rozmówny. Dlatego też
    nie można było pogadać dzwoniąc na aparat nawet gdy się znało numer, pod który jest
    włączony, bo wtedy nie ma odwrócenia pętli i brak toru rozmównego. Odwrócenie pętli
    startowało też poborem opłaty (wpadała moneta). Nie pamiętam tylko jak było
    zrealizowane połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był jakiś myk, ale to chyba w
    tych rozważaniach nie ma znaczenia.

    > Hmmm... Ja młody jestem, ale mimo tego parę razy z AWS-7 telefonowałem. I na pewno
    nie kręciło się numeru "na głucho", sygnał zgłoszenia w słuchawce był, nawet bez
    żetonu/monety w zasobniku.
    > Inkasowaniem steruje w tym automacie nie odwrócenie pętli, a normalna teletaksa 16
    kHz. W razie jej braku, automat przełącza się na "taktowanie wewnętrzne". Tak
    twierdzi instrukcja.

    Ale moze jednak dla spokoju sumienia zamienic kabelki na linii do
    centrali ?

    J.